Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusaaminen ei lopu ikinä

Vierailija
23.02.2018 |

Olen jonkin aikaa tätä palstaa seurannut ja miettinyt miksi ihminen käyttäytyy niin kuin tekee. Täällä haukutaan ja "käsitellään" kaikki helipalsanmäkien kilot ja haukutaan aviomiehet. Kysellään joko on se ja tämä asia täällä käsitelty, ts ihmiset haukuttu. Veitolan ohjelmaa seurataan tiiviisti ja yhteistuumin haukutaan vieraat ja ennen kaikkea juontaja itse. Kape-kokki vieraineen myös käsitellään eli haukutaan. Toisten kilot, mielipiteet, vaatteet kaikki menevät saman paskamankelin lävitse. Kaikkia ja kaikkea haukutaan.

Miksi? Onko ihmisillä huono olla itsensä kanssa vai mistä on kyse?

Missä on kyky samaistua? Missä on empatia?

Mielestäni sivistyksen mittarina voi pitää sitä miten toinen ihminen kohtaa lähimmäisensä.

Kun puututaan koulukiusaamiseen ja yritetään kitkeä kiusaaminen lapsesta ja koulusta on se ihan sama, kuin hoitaisi kuolleen omenapuun oksaa. Tuntuu siltä, että aikuisista ihmisistä sen muutoksen pitäisi alkaa, jotta he voisivat omalla esimerkillään näyttää kuinka on hyvä toista kohdella ja tulla itse kohdelluksi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mun lasta syrjitään juuri koulussa.

Vierailija
2/9 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen todella pahoillani. Voisiko siellä koulussa saada jonkinlaisen kokouksen aikaiseksi, jossa asiasta voisi keskustella kaikkien vanhempien kanssa? Vanhempien pitäisi ehdottomasti olla osallisena tällaisessa. Asia pitää selvittää, ettei lapsen tarvitse kärsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen todella pahoillani. Voisiko siellä koulussa saada jonkinlaisen kokouksen aikaiseksi, jossa asiasta voisi keskustella kaikkien vanhempien kanssa? Vanhempien pitäisi ehdottomasti olla osallisena tällaisessa. Asia pitää selvittää, ettei lapsen tarvitse kärsiä.

no, siis ollaan kokoustettu opettajan kanssa ja opettaja pitää syyllisenä vetäytyvää "masentunutta" lasta. Hiillostaa kertomaan mikä pielessä. Ei kuulustele muita oppilaita ollenkaan. Onneksi alkaa loma kohta.

ap

Vierailija
4/9 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no, siis ollaan kokoustettu opettajan kanssa ja opettaja pitää syyllisenä vetäytyvää "masentunutta" lasta. Hiillostaa kertomaan mikä pielessä. Ei kuulustele muita oppilaita ollenkaan. Onneksi alkaa loma kohta.

ap

Meillä oli sama. Opettajan mukaan syy syrjimiseen oli lapsessamme kun tama oli niin vetäytyvä ja hiljainen. Mutta kun lapsemme yritti puhua muille tytöille he olivat sopineet, etteivät ole kuulevinaan tai huomavinaan tyttöämme.

Vierailija
5/9 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat ei tee mitään sen eteen että kiusaaminen loppuisi. Ne nauttii tilanteesta. Sadisteja koko lössi.

Vierailija
6/9 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin tilanteisiin opettajan ohella voisi olla hyvä ottaa myös rehtori mukaan. Soittaa rehtorille ja hänen kanssaan järjestää tapaamisen kaikkien osallisten kanssa.

Ei missään tapauksessa saa antaa syyllistää kiusattua, kiusatuksi tulemisessa on jo ihan riittävästi kestettävää.

AP

Vierailija
7/9 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki alapeukut? Pidättekö kiusaamisesta?

AP

Vierailija
8/9 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni täällä käyttäytyy kuin ajovaloihin joutunut peura. Se häijyisyys on puolustusmekanismi: joko paetaan tai isketään takaisin.

Se ahdasmielisyys ja ilkeily eivät ole tasapainoisen ihmisen aikaansaamisia, muista se. Älä sorru heidän tasolleen ja katsele kaikkea täällä pienen etäisyyden päästä.

Tämä tieto on helpottanut itseäni.

Vierailija
9/9 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä käyttäytyy kuin ajovaloihin joutunut peura. Se häijyisyys on puolustusmekanismi: joko paetaan tai isketään takaisin.

Se ahdasmielisyys ja ilkeily eivät ole tasapainoisen ihmisen aikaansaamisia, muista se. Älä sorru heidän tasolleen ja katsele kaikkea täällä pienen etäisyyden päästä.

Tämä tieto on helpottanut itseäni.

Kiitos tästä kommentista. Näin olen sen itsekin ajatellut. Aina välillä tuntuu siltä, että kyynisyys ihmisyyttä kohtaan nostaa päätään. Silloin on hyvä katsella muita juttuja netistä ja muualta elämästä.

Tässä muuten jostain syystä joku laittaa AP-tunnuksen viestiensä loppuun, ikään kuin minä kommentoisin, mutta ehkäpä joku jotain mielihyvää siitä saa. Suotakoon sekin hänelle.

Mukavaa kevättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä