Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisparille biologinen yhteinen lapsi?

Vierailija
23.02.2018 |

Oliko se jo mahdollista? Muistaakseni onnistunut hedelmöitys kahden naisen munasolujen yhdistelmästä oli tehty labraoloissa. Miten naisparit ovat toimineet? Onko lapsen isänä esim. kumppanin veli vai luovuttaja spermapankista? Itselläni ei ole edes kumppania, mutta mietiskelin siltä varalta, jos joskus onnistuisin puolison itselleni saamaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa nykyään olla mahdollista tehdä miesparille yhteinen biologinen lapsi mutta ei se millään tapaa ole kustannustehokasta tai järkevää.

Naisparit käyttää lähes aina tuntematonta luovuttajaa hedelmöitysklinikalla, ainakin Suomessa.

Vierailija
2/3 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa nykyään olla mahdollista tehdä miesparille yhteinen biologinen lapsi mutta ei se millään tapaa ole kustannustehokasta tai järkevää.

Naisparit käyttää lähes aina tuntematonta luovuttajaa hedelmöitysklinikalla, ainakin Suomessa.

Toki nykypäivänä mainitsemasi käytännöt ovat mahdollisia. Tarkoitin tilannetta, jossa kahdesta munasolusta tai munasolusta ja esim. kantasolusta saataisiin aikaan lapsi. Hassuja ovat nämä biologiset viestit yhdistettyinä nykytieteen mahdollisuuksiin, jos onkin rakastunut samaa sukupuolta olevaan ihmiseen. Minun tapauksessani sillä rakastamallani naisella ei välttämättä enää olisi hedelmöityskelpoisia munasoluja ikänsä vuoksi. Itse olen nuorempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että on laajalti mahdollista, vaikka teknisesti kai onkin. Jotkut naisparit kai hedelmöittävät toisen puolison munasolun ja siirtävät sen toisen puolison kohtuun, jolloin toinen on geneettinen äiti ja toinen biologinen-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan