Miten pukeutua hyvännäköisesti kovalla pakkasella? Alppityyliin? Inttityyliin? Eskimo/siperia/turkisvenäläinen/hylkeenmetsästäjä-look?
Tapahtuuko mitään elokuvaa/sarjaa todella kylmässä, josta voisi saada inspoa?
Kommentit (39)
Minulla on useampi kierrätysturkki eikä niitä mikään (edes untuva) lämmittävyydessä voita. Kiinnostaisi, mitä niiden muodistaminen maksaa. Jos joku viitsii kertoa esimerkkejä, olen kiitollinen.
Mitä ekologisuuteen tulee, ei varmasti mikään voita näitä (maatuvat lopulta). Pitkäikäisiä ja muikattavia ovat myös, minun jo iäkkäitä, mutta täysin kunnossa. Uutta turkista en aio ostaa, mutta käytetty kelpaa - olisi todella hullua hävittää ne.
*muokattavia tai muokattavissa tarkoitin siis
V ittu että saa stadissa nauraa näitä "tyyliniekkoja" ku ne hikoilee kaupoissa ja julkisissa niiden inuiittikuteittensa ja s aatanan poronnahka saappaidensa kanssa.
On niin h elvetin "hip".
Sitte ne on käytännössä max. 2min putkeen ulkona liikkuessaan stadissa.
Pääasia, että on kalliit "muoti"kuteet.
Voi jeesus.
Sit ymmärtäs, jos oikeasti tuntitolkulla ulkoilis jossain.
Muta, ai niin. Sillonhan kukaan ei näe niitä mun v itun hienoja ja kalliita vaatteita.
Just joo. Itselleni ne ostin. En muille esitelläkseni.
Pellet.
Vierailija kirjoitti:
http://www.iltalehti.fi/streetstyle/201802202200759350_cg.shtml
Noissa vaatteissa ei kyllä ole ulos mitään asiaa kunnon pakkasella. Suomen oloissa jäätyy kuin torakka.
Mulla on ihan pipo korvilla ja kaulaliina naamalla -tyyli.
En usko että kukaan kiinnittää huomiota näillä pakkasilla.
Odotan päivää jolloin pilkkihaalarit tulevat muotiin.
Neukkutyyli on hyvä valinta, venäläiset naiset ovat tyylikkäitä säällä kuin säällä. Valkoinen karvalakki ja turkki on todella tyylikäs kokonaisuus kovalla pakkasella.
Pitkä takki on lämmin. Koko reilu, että alle mahtuu tarvittaessa esim. shetlanninvillapaita alle. Säärystimet ovat kauniita, niitä kannattaa pitää lämpimyyden takia, mutta ne ovat myös näyttäviä ja kauniita. Jos ei tykkää niin ne voi jättää lämmikkeeksi lahkeen alle. Monet vaatteet ovat hyvännäköisiä kun valitset juuri omalle vartalotyypille sopivat vaatteet ja itsellesi sopivat värit. Kaikkein eniten kaunistaa oma tyyli joka on kuin itselle tehty :) Tutki materiaaleja ja käytä kerrospukeutumista, se lämmittää.
Lähtökohtaisesti oletan ja rukoilen, ettei auto hyydy tienposkeen keskelle miinus kolmeakymmentä pakkasastetta. Jos, niin kääräisen harteille takapaksista villaviltin ja soitan taksin.
Vihaan vaatteita ylipäätään ja kerrospukeutumista eritoten; kaula- ja tuubihuivit, maskit, kerrastot ja kaikenlaiset päähineet saatte pitää. Liikaa vaivaa, ähinää, puhinaa ja ajanhukkaa.
On riittävä haaste vaappua puolet vuodesta tönkkötoppatakissa, jonka vetoketju kinnaa, ja kiskoa käteen mukamas jotain lämpöhanskoja, joilla ei voi edes kunnolla ratista kiinni pitää.
Miksi pitäisi jaksaa näillä hytinöillä vielä välittää ulkonäöstä?
Vierailija kirjoitti:
Jos talvikenkiin tarvii tunkea villasukat sisään niin ei ne mitkään talvikengät ole
Voi morjes :D
Mihin sen jalkojen kosteuden meinaat sukista siirtää? Superkenkiesi vuoriinko?
Talvipopoon sisälle tuplasukka ja pohjallinen. Aina. Alempi sukka villaa tai jotain teknistä kosteutta siirtävää/kosteanakin lämmittävää materiaalia ja siihen päälle vaikka hyvä puuvillainen keräämään sen kosteuden itseensä. Käytön jälkeen aina pohjalliset pois kengästä ja koko komeus kuivumaan.
Näin pysyy jalat kuivana ja säilyy ne kengätkin homehtumatta.
Vaatteet menee lämpötilan mukaan, mutta panostan asusteisiin. Kivat nappikorvikset, kaulaliina, hanskat ja myssy. Kiva laukku. Eivät nämä ihmeitä tee, mutta eipä ole rimakaan näillä pakkasilla korkealla.
Kuolleita eläimiä en kyllä kehtaisi päälläni pitää vaikka olisi millainen pakkanen, nykyään on paljon parempia ja ennen kaikkea eettisempiä vaihtoehtoja.
Jos naispuoleinen niin jalkoihin ensin paksut sukkahousut ja päälle vielä fleecehousut ja sitten vuorelliset farkut. Toimii! Lisäksi mulla on collegepaita jossa on karvavuori sisällä. Pitänyt hyvin lämpimänä pakkasella kun päässä kunnon talvihattu, villasukat ja lampaanvillavuori kengissä ja lämmin talvitakki.
No esim. Tumppu Rider -elokuvassa, jossa Ankelina Jolie on pääosassa (perustuu peliin) hän menee jossain napamantereella reellä tms jollain toppatakki auki ja tissit tanassa. Ota siitä mallia.
Turkkihan se. Ei tarhatusta eläimestä niin on ok kaikille.
Pillifarkut, pilottitakki, napapaita ja converset. Jos on alle -30 astetta niin pinkit säärystimet.
Hieman liian isot vaatteet. Kenkiin myös tilaa. Normaali-istuvat tai tiukat paleltaa.
Tässä olisi jo sellaista cruella-de-ville tyyliä:
https://www.tori.fi/varsinais-suomi/Upea_kettuturkki_43960572.htm?ca=18…
Jos mulla olisi ylimääräinen neljäsataa, niin ostaisin tuon ihan vaan siltä varalta että joskus matkustan Venäjälle tai Lappiin. Mielettömän raju.