Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä jokin kuuri, esim ab-kuuri, hormoniperäiseen akneen?

Vierailija
23.02.2018 |

Tarvitaanko ihotautilääkäri vai riittääkö tk-lääkäri?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tähän auta mikään.. Ei ruokavalio, ei ulkoilut ja auringonotot, ei pillerit, Roaccutan, antibiootit tai mikään. Ovis ja menkat arpeuttaa naamani.. Ja ikää 30v.

Ruoka on se, joka auttaa. Täytyy vain selvittää, mitä kannattaa syödä ja mitä ei. 

Ai niin, mutta se vaatii vaivannäköä, ei se sitten käykään. :(

Älä viitsi. Olen ollut vegaani, kasvissyöjä, pesco-vegetaristi, karppaaja, gluteenittomalla ja ties millä tähän mennessä ja asunut Suomessa ja ulkomailla (eri ruokakulttuurit, siellä ei syöty edes eineksiä, ei vaikutusta). Stressin välttäminen on ainoa jossain määrin tehokas keino. Testosteronia on liikaa veressä, mutta siihenkään ei ole auttanut mikään.

Et siis ole oivaltanut, mikä syöminen auttaa akneen.  Sehän ei tarkoita, etteikö ruoka olisi oikea lääke.

No varmaan syömisen lopettaminen ratkaisisi asian. Mutta ole hyvä ja valaise toki asiaa, mitä voisin vielä kokeilla? Ja voiko sellaisella ruokavaliolla sitten myös elää...

Vierailija
22/52 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuuttomia lääkäreitä Suomessa jos määräävät lääkkeitä akneen jos kerran ruokavaliolla saa sen sileän ihon. Luulisi heidän sitten tekevän lähetteen ravintoterapeutille laittamaan ruokavalio kuntoon.

Vai voisiko olla, että pelkkä ruokavalion muutos ei auta?

E-pillereitä moni nainen syö juuri siksi että iho pysyy kunnossa, moni sanonut että sitten kun lopettaa niin naama räjähtää. Kaikki vaan niitä eivät voi terveydellisistä syistä syödä. Tai halua sekoittaa kehoaan enempää. Helppo huudella jos ei itse kärsi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä nyt pitäisi tehdä? Pillerit ei käy aurallisen migreenin takia, ab-kuuri ei auta kuin kuurin ajan. Jäljelle jää siis maidoton, sokeriton, vehnätön ruokavalio? Eli vaihtoehtona on ruma iho tai herneiden syöminen lopun elämää ruuaksi. Aika mahtavaa. Ap

Vierailija
24/52 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on kai jonkun verran henkilökohtaisia mutta mulla auttoi jättihelokkiöljy. Söin vuosia antibiootteja mutta tuo öljy on auttanut enemmän. Vaikuttaa hormonitoimintaan ja parantaa muutenkin ihoa :)

Vierailija
25/52 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tässä nyt pitäisi tehdä? Pillerit ei käy aurallisen migreenin takia, ab-kuuri ei auta kuin kuurin ajan. Jäljelle jää siis maidoton, sokeriton, vehnätön ruokavalio? Eli vaihtoehtona on ruma iho tai herneiden syöminen lopun elämää ruuaksi. Aika mahtavaa. Ap

Itsellä sama tilanne kuin sinulla, en tiedä mitä tehdä myöskään. Oletko kokeillut noita voiteita joita ihotautilääkäri kirjoittaa? Jollet vielä ole käynyt niin käy lääkärillä. Ja juttele myös gynekologisi kanssa hormoneistasi.

Vierailija
26/52 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tähän auta mikään.. Ei ruokavalio, ei ulkoilut ja auringonotot, ei pillerit, Roaccutan, antibiootit tai mikään. Ovis ja menkat arpeuttaa naamani.. Ja ikää 30v.

Sama, 30v ikää ja naama hirveämpi kuin koskaan. Ap

Voi, tunnen suurta sympatiaa teitä kolmekymppisiä ja muitakin kohtaan!

Itselläni oli akneongelma tuonne lähemmäs nelikymppiseen asti.

Tiedän hyvin tunteen kun mikään ei auta. Kaikkein vähiten muilta tuleva syyllistäminen.

Nyt iän myötä, 50-vuotiaana iho parhaimmillaan, tosin arvet näkyvissä, muttei häiritsevästi.

Itselläni auttoi siis ikä, mutta jossain vaiheessa(sattumalta) huomasin myös vitamiiniporetablettien(ABCDE) myönteisen vaikutuksen pitkällä aikavälillä.

Vierailija
27/52 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurallisen migreenin takia yhdistelmäpillereitä ei tipu ei.

Vedän pussin päähän ja vajoan sänkyyn mätivän pääni kanssa. Ap

Voihan sen noinkin tehdä, jos oikeasti halua ei riitä ongelman hoitamiseen. Lääkkeitä et siihen tarvitse.  Tosin et ole ainoa urpo, joka uskoo lääkkeiden ylivoimaisuuteen joka asiassa. Pääasia, ettei tarvitse nähdä vaivaa, nappi naamaan ja menoksi.

No Voisitko valaista mikä on Tämä ihmeellinen ruokavalio, joka poistaa kaikki vaivat?

T. Toinen rypynaama, joka on syönyt e-pillereitä, antibiootteja sisäisesti ja ulkoisesti sekä roaccutan- kuurin, joka auttoi vasta toisella kerralla. Vieläkin naamassa on jotain.

Jos lääkärit tietäisivät keinon, varmasti suosittelisivat sitä.

Vierailija
28/52 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teinillä on paha akne joka aiheuttaa noita paiseita. Paras apu on ollut maidottomasta ruokavaliosta yhdistettynä ihotautilääkärin määräämään epiduo-geeliin. Sinkki vähentää tulehdusta ja punoitusta huomattavasti.

Vierailija
29/52 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettet voi käyttää e-pillereitä sillä ne auttoivat minulla ja tyttärellä.

Raskaana myös iho oli hyvässä kunnossa.

35v. selvisi että minulla on verenhyytymishäiriö ja en saanut enää pillereitä. Ihotautilääkäriltä Skinoren-voide ja se auttoi hormonifinneihin. Niitä tuli lähinnä kerran kk leukaan ja suunpieliin ja joskus poskiin.

Vierailija
30/52 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä sama tilanne kuin sinulla, en tiedä mitä tehdä myöskään. Oletko kokeillut noita voiteita joita ihotautilääkäri kirjoittaa? Jollet vielä ole käynyt niin käy lääkärillä. Ja juttele myös gynekologisi kanssa hormoneistasi.

Juttelin gynekologin kanssa hormoneista ja sain mielialalääkkeet pms-oireisiin. Nyt lopettelen niitä ja ei sekään helppo juttu vaikka annosta pienensin alkuun kunnes lopetin kokonaan.

En ole ihotautilääkärin määräämiä voiteita kokeillut, kaikkia muita kyllä. Ärsyttää nyt vain se, että seuraavat vapaat ajat ovat pitkän ajan päässä ja sinne asti pitäisi paisepäänä sinnitellä. Siihen asti täytyy kai vaan vältellä maito- ja sokerituotteita etenkin.

Naamassa ei ole muuten finnejä, vain ennen menkkoja niitä helkkarin kipeitä paiseita lukemattomia pitkin leukaa ja poskia ja otsaa.

Onko kellään antaa sitten vinkkejä peittäviin meikkeihin? Kaikki vinkit pinoon miten parhainten peittää semmoinen iso, sykkivä, kipeä, punainen pahkura ihon alla? Ap

Vierailija
31/52 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Sun vaihtoehto on herneiden syönti. niin ongelman aiheutat ihan itse.

Vierailija
32/52 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei herneitä, ei papuja, ei palkokasveja! Eivät kuulu silloin ruokavalioon jos halutaan oikeita tuloksia. Aloita nyt kuitenkin tuolla gluteenittomalla ja maidottomalla tietenkin, maito on suurin syyllinen yleensäkin akneen. Ja sinkin kanssa tarkkana. Sanotaan että parantaa ihoa mutta itsellä ainakin vaikutus päinvastainen. Ja fluori hammastahna pois ihan ensimmäisenä!

Vierailija
33/52 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä maidossa aiheuttaa aknea?

Vierailija
34/52 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan sillä Skinoren-voiteella sain ihon paremmaksi mutta onneksi niihin hormonifinneihin auttaa ainakin minulla ikä eli kun mittariin tuli 40+ niin ei enää tullut niitä pariakaan finniä kk leukaan.

Nyt olen 49v. ja yksi pieni finni on poskessa. 

Onneksi pystyin käyttämään tuota Sinoren-voide (se emulsio, ei geeli) sillä ihoni on kaiken lisäksi herkkä.

Laitoin voidetta vain iltaisin ja kyllähän se aina aluksi kirveli ja poltteli. Päivisin käytin hyvää kosteusvoidetta sillä jos iho on liian pintakuiva niin sekin tekee finnejä ainakin minulla.

Vierailija
35/52 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen antibioottikuurin voi tuollaisessa tilanteessa ihan hyvin hankkia, ja pitäisi onnistua ihan omassa tk:ssa saada lääkäriltä resepti. Sillä iho rauhoittuu moneksi kuukaudeksi kuitenkin. Älä anna liikaa painoarvoa näille kommenteille täällä.

Vierailija
36/52 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan miehilläkin aikuisena aknea. Miten sitä hoidetaan? Naisille vaan puhutaan hormoneista, mutta Mites miesten laita?

Vierailija
37/52 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa sellainen kuin Puhdas + Caps -valmiste. Sisältää sinkkiä, kollageenia, biotiinia ja C-vitamiinia. Ainakin Life-kauppa ja Emotion myy noita. Aloitin noiden kapseleiden syömisen alunperin hiusteni takia, mutta sainkin avun sekä hiuksiin että ihoon.

Lisäksi mulla auttaa ihoon heti, jos syön säännöllisesti mustikkaa. Olen laiska pakastaja, joten käytän valmiita marjajauheita esim. puuroon ja smuutieen sekoitettuna. Löytyvät ihan Prisman pähkinähyllystä ja sisältävät siis pelkästään jauhettua marjaa, esim. mustikkaa. Oikeat marjat tietysti ovat yhtä hyvä vaihtoehto.

Vehnän tilalle valitsen aina 100 % kauraa ja herkut jätän juhlahetkiin. Juon vettä, PALJON. Maitotuotteita en käytä paitsi joskus ruuanlaitossa.

Sanokaa muut mitä vain, mutta mulla on auttanut mahd. puhdas ruoka ja stressittömyys. Jälkimmäiselle ei aina voi mitään ja kiireisinä aikoina mun kasvot voivatkin huonommin. Silti koen, ettei tosta ruokavaliosta mitään haittaakaan ole. Pysyypähän hoikkana jos ei muuta :) Ja olen siis myös käynyt läpi kaikki mahdolliset lääkitykset, mikään ei auttanut yhtä hyvin kuin tämä ruokavalio. Kaikilla toimii tietysti eri jutut, täytyy nähdä se vaiva että kokeilee perusteellisesti.

Vierailija
38/52 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurallisen migreenin takia yhdistelmäpillereitä ei tipu ei.

Vedän pussin päähän ja vajoan sänkyyn mätivän pääni kanssa. Ap

Älä vajoa. :) Terveyskeskuslääkärikin voi kirjoittaa sinulle reseptin lääkkeeseen. Apocyclin puolen vuoden kuurina tehosi minulla eikä ole aknea enää tullut. Pieniä yksittäisiä finnejä silloin tällöin, mutta harvemmin mitään isompaa. Aiemmin minulla tuli isoja kipeitä "paiseita" hartioillekin.

Apocyclin kuuria ennen kokeilin myös toista lääkettä joka ei tehonnut, sen nimi unohtunut. Ihan ensimmäiseksi tuli kokeiltua kaiken maailman litkuja lääkärin määräämänä. Ihan yhtä tyhjän kanssa nämä. Oikeastaan pahensivat, kun ihon pinta kuivui ja tukkeutui pahemmin.

Vierailija
39/52 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä suhtaudu siihen ab-kuuriin niin "negatiivisesti". Kyllä se nyt joskus auttaa sekin. Haet se kuurin nyt lääkäriltä, ja samaan aikaan kuurin kanssa hoidat ihoa muuten kuntoon. Esim. hedelmähapot tekee hyvää epäpuhtaalle iholle. Niitä käyttää kosmetologit, itse olen tilannut netistä tosi hyvän kuorinnan. Googlaile. Jos ihossa on päällä tulehdustila, niin voihan tilanne parantua, kun sen saa lääkkeillä edes hetkeksi rauhoittumaan. Kannatan montaa eri hoitomuotoa pällekkäin. Kuuri, ihon ulkoinen hoitaminen ja jos haluat, niin vielä terveellinen ruokavalio siihen päälle. Ei voi mennä pahasti vikaan.

Vierailija
40/52 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä maidossa aiheuttaa aknea?

Rasvattomien maitotuotteiden ainakin tutkittu aiheuttavan/pahentavan aknea, mutta en nyt muista sen tarkemmin perustelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan