Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi pakko siivota ja maksaa laskut - Mistä saan voimaa aloittaa?

Vierailija
22.02.2018 |

Aaargh, taas sama tilanne! Koti pitäisi siivota ja pari laskua maksaa. Parin tunnin homma. Aamu kasista asti olen istunut sohvalla, räplännyt puhelinta ja katsonut sivusilmällä telkkaria. Olo on niiin saamaton, en vaan saa aloitettua mitään, tuntuu kuin aivot kävis jollain tyhjäkierroksilla, ihan hirveä fiilis. Mitä mä teen? Miksi tää on aina tällaista? Vinkkejä aloittamiseen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Teen edes puolet hommista ja keitetään sit vasta kahvia!

Vierailija
2/11 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leikin joskus, että siivoan jonkun vieraan kämppää. Jos sulla on hyvä mielikuvitus, niin ajattele, että oot tullut työvuoroon ja aikaa on esim. tunti tehdä hommat. Sitten vaan toimeksi. Jääkaapissa odottava palkintosiideri ja irtokarkit auttavat myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin ahdistaa laskujen maksussa se, kuinka vähän jää sitten rahaa. Se ei kuitenkaan yhtään paranna tilannetta, että jättää ne maksamatta ja keräämään muistutuskuluja. Myöskin siivous muuttuu sitä hutveämmäksi hommaksi, mitä pitempään sitä lykkää.

Vierailija
4/11 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole paha, jos parissa tunnissa saat valmista. Sinulla ei ilmeisesti ole muita suunnitelmia tälle päivälle, joten lykkäät aloittamista? Voithan halutessasi tehdä päivän muuta ja sitten illalla nuo, kunhan pidät huolen, että tulee tehtyä. 

Vierailija
5/11 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, pilko osaurakoiksi! Ja palkitse aina itsesi, kun saat osan tehtyä. Eli esimerkiksi nyt ekana maksat ne laskut. Sitten juot kupin kahvia ja sallit itsellesi vartin tauon.

Sitten korjailet tavarat paikoilleen ja pyyhit pinnat. Taas vartin tauko.

Sittem peset vessan/kylppärin, panet pyyhkeet pyörimään pesukoneeseen. Tamppaat matot. Vartin tauko.

Sitten imuroit ja moppaat. Valmista, päälle jotain itseäsi hemmottelevaa tekemistä palkinnoksi.

Jos mietit kaikkea yhtenä klönttinä, et ehkä saa aloitettua. Mutta jos ajattelet, että nyt vaan maksat laskut ja sitten pidät tauon, niin homma vaikuttaa vähäisemmältä ja helpommin lähestyttävältä.

tsemppiä, ainakin täällä on ihana ja valoisa aurinkoinen keli, joka nostaa energiaa. Toivottavasti sielläkin. Pane vielä vaikka jotain kivaa työmusaa tulemaan, niin voit samalla vähän jammailla ;-)

Vierailija
6/11 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on jatkuva ongelma ja koti jo niin siivoton että "on pakko siivota" niin kannattaa hakea lääkitys. Se auttaa.

Vierailija
7/11 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keräsin roskat aamupäivällä, illalla pesen pyykit ja tiskit, huomenna imuroin ja pyyhin pölyt ja liat iltapäivällä. Viikonloppuna sotken taas koko kämpän.

Vierailija
8/11 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee osissa. Laita ajastin päälle, tee jotain hommaa vaikka sitä laskujen maksua 15 minuuttia ja pidä sitten tauko. Useinhan se aloittaminen on vaikeinta, eli kun pääset vauhtiin voi olla että jatkat putkeen kauemminkin kuin sen 15 minuuttia. Jos vartti tuntuu liian pitkältä, aloita vaikka viidellä minuutilla.

Vierailija
9/11 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on jatkuva ongelma ja koti jo niin siivoton että "on pakko siivota" niin kannattaa hakea lääkitys. Se auttaa.

Ja silloinko se hoituu parissa tunnissa, kuten ap sanoo??

Vierailija
10/11 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerta siivottu, nyt alakerran vuoro. Keittiö kyllä niin kamalassa sotkussa, että hirvittää, mutta kyllä tämä tästä. Kiitos neuvoista <3 ap

Vierailija
11/11 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee osissa. Laita ajastin päälle, tee jotain hommaa vaikka sitä laskujen maksua 15 minuuttia ja pidä sitten tauko. Useinhan se aloittaminen on vaikeinta, eli kun pääset vauhtiin voi olla että jatkat putkeen kauemminkin kuin sen 15 minuuttia. Jos vartti tuntuu liian pitkältä, aloita vaikka viidellä minuutilla.

Jep, Pomodoro-tekniikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan