Ketään täällä ulosotossa? Kokemuksia?
Onko täällä ketään jotka ovat ulosotossa? Millaisia kokemuksia? Hyvä vai huono ratkaisu velkaongelmaan? Jos olisitte voineet välttyä siltä, olisitteko tehneet niin?
Kommentit (7)
Olin velkaantunut ja annoin tarkoituksella mennä velkojen ulosottoon. Tein maksusuunnitelman ja lyhensin kuukausittain 150€, veronpalautuksista soiteli ja kyseli, haluanko ulosmitattavan vai pitää ne, koska velkaa oli maksettu säännöllisesti. Sain kaiki velat maksettua ja ei mennyt kun kaksi vuotta, niin uusi kierros alkoi. Vähän hallitummin tällä kertaa hah... eli saa sillä velat kuitattua, mutta uutta velkaa alkaa kertymään, kun nimi on taas puhdas. Mikäli mahdollista, tee maksusuunnitelmat perintätoimistojen kanssa, hanki työ/lisätyö ja yritä saada talous hallintaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen ulosotossa, ollut vuodesta 2010 saakka ja jatkuu vielä pari vuotta. Eipä siinä ollut muuta vaihtoehtoa kuin antaa mennä ulosottoon. Summa oli alunperin 14 000 euroa, nyt olen sitä siis lyhentänyt yli 7 vuoden ajan 7000-8000 euroa vuodessa ja vielä lähes kaksi vuotta maksettavaa edessä. Siitä voi laskea, kuinka suureksi korot ja perimiskulut ovat summan kasvattaneet.
Miten ihmeessä tuo summa kasvoi noin valtavan suureksi ulosotossa? Päädyt siis maksamaan kokonaisuudessaan 63 000 - 72 000 euroa? Lainasummasta joka oli alunperin 14 000? Summa on siis noin viisinkertaistunut korkojen ja kulujen takia?
Faijalla oli ulosotossa jotain, ainakin 5000e veivät tililtä. Näki että tyyppiä vitutti! :D
Ei muuta kokemusta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Olin velkaantunut ja annoin tarkoituksella mennä velkojen ulosottoon. Tein maksusuunnitelman ja lyhensin kuukausittain 150€, veronpalautuksista soiteli ja kyseli, haluanko ulosmitattavan vai pitää ne, koska velkaa oli maksettu säännöllisesti. Sain kaiki velat maksettua ja ei mennyt kun kaksi vuotta, niin uusi kierros alkoi. Vähän hallitummin tällä kertaa hah... eli saa sillä velat kuitattua, mutta uutta velkaa alkaa kertymään, kun nimi on taas puhdas. Mikäli mahdollista, tee maksusuunnitelmat perintätoimistojen kanssa, hanki työ/lisätyö ja yritä saada talous hallintaan.
Eli on parempi yrittää ratkaista asiat muilla tavoin, kuten lisätyöllä ja säästämisellä? Olen ymmärtänyt jostain, että ulosotto voi myös helpottaa tilannetta. Oman kokemuksesi perusteella et kuitenkaan neuvoisi näin, ilmeisesti?
Olin ja pääsin irti siitä. Viisastuin, ja en ole ottanut enää yhtään velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli on parempi yrittää ratkaista asiat muilla tavoin, kuten lisätyöllä ja säästämisellä? Olen ymmärtänyt jostain, että ulosotto voi myös helpottaa tilannetta. Oman kokemuksesi perusteella et kuitenkaan neuvoisi näin, ilmeisesti?
Voi helpottaa tilannetta, nimi menee joten lisä velkaa ei pysty tekemään. Mutta nimi menee niin se menee, vaikka merkinnät poistuvat ajan kanssa, eivät ne todellisuudessa tule koskaan kokonaan poistumaan. Vaikka olen velkani maksanut ja nimi ollut puhdas jo kuusi vuotta, en saa lainaa noin vain. Jostain se menneisyys hyppää aina esille. Katsotaan sitten, kuinka käy asuntolainan kanssa, jääkö saamatta aikaisempien häiriöiden takia. Lisäksi jos ulosoton aikana saisit vaikka perinnön, se ulosotettaisiin. Liittymien yms saaninen voi olla hankalaa ja asunnon saaminenkin hankaloituu. Jos vain mahdollista, laske tulot ja menot ja mieti mitä karsia, että saa vanhat maksettua pois. Joskus se ei ole mahdollista ja ulosotto on ainoa vaihtoehto.
Olen ulosotossa, ollut vuodesta 2010 saakka ja jatkuu vielä pari vuotta. Eipä siinä ollut muuta vaihtoehtoa kuin antaa mennä ulosottoon. Summa oli alunperin 14 000 euroa, nyt olen sitä siis lyhentänyt yli 7 vuoden ajan 7000-8000 euroa vuodessa ja vielä lähes kaksi vuotta maksettavaa edessä. Siitä voi laskea, kuinka suureksi korot ja perimiskulut ovat summan kasvattaneet.