Apua, opamoxit kastui!
Minulle on siis määrätty 3 viikkoa sitten rauhoittava lääkitys vaikeisiin paniikkikohtauksiin. Kohtausten tiheys on vähentynyt joten en ole tuota hirveästi käyttänyt mutta on ollut iso turvatyyny tietää että lääke on laukussa kohtauksen varalta. Se on auttanut toimimaan normaalisti.
Nyt kuitenkin onnistuin aamutoimien lomassa töytäyttämään koko pilleripurkin tiskiveteen! Olin laittanut purkin tiskipöydälle jotta voisin siirtää siitä yhden lääkkeen käsilaukkuuni ennen kuin lähden töihin.
Nyt osa pillereistä on vettynyt ja päästää möhjöä, vaikka ongin purkin heti vedestä.
En todellakaan halua sanoa tällaista lääkärille tai hoitajalle, sillä kyseessä on säännelty lääke jota jotkut väärinkäyttävät. On jo valmiiksi hirveä ahdistus että minuakin luullaan pilleristiksi tai jotain.
Purkissa oli siis 30 tablettia joista 4 käytetty. Voinko mennä lääkäriltä kysymään uutta reseptiä tällä selityksellä? Onhan mulla vielä noi vettyneet tabletit olemassa eli näyttöä siis on...
Vai voiko niitä vielä kenties käyttää?
Apua!
Kommentit (34)
Voi ei. Mutta jos ne pillerit on kuitenkin vielä erillisiä pillereitä vaikkakin vettyneitä, mä käyttäisin. Mutta jos ne on ihan mössöä, menisin näyttämään ne hoitajalle ja selittäisin tilanteen.
No mene heti tänään ne määränneeseen paikkaan asiallisesti ja kerrot mitä kävi ja näytät lääkkeet. Jos niissä on tunnistettavissa vielä jokin tablettiin painettu merkintä niin sen parempi.
Mullekin kävi niin, että mies siivosi Opamoxini parempaan talteen (ei siis todellakaan ole niiden käyttäjä, ne vain hävisivät) ja itse alalla olevana tiedän, että nimenomaan nämä lääkkeet aina häviää! Koira söi reseptit jne! Onneksi en itse ole tarvinnut niitä, mulla myös oli vasta 3-4 tablettia syötynä. Tarvitsin ne erääseen vaikeaan hetkeen elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Mutta jos ne pillerit on kuitenkin vielä erillisiä pillereitä vaikkakin vettyneitä, mä käyttäisin. Mutta jos ne on ihan mössöä, menisin näyttämään ne hoitajalle ja selittäisin tilanteen.
On ne ihan erillisiä vielä, osa pääsi vettymään. Sitä mietinkin että voiko niitä vettyneitä vielä käyttää? Ahdistaa jo valmiiksi ajatus että menen sinne parin höttöisen pillerin kanssa ja sepustan tilanteen. Huhuh.
ap
Vierailija kirjoitti:
No mene heti tänään ne määränneeseen paikkaan asiallisesti ja kerrot mitä kävi ja näytät lääkkeet. Jos niissä on tunnistettavissa vielä jokin tablettiin painettu merkintä niin sen parempi.
Mullekin kävi niin, että mies siivosi Opamoxini parempaan talteen (ei siis todellakaan ole niiden käyttäjä, ne vain hävisivät) ja itse alalla olevana tiedän, että nimenomaan nämä lääkkeet aina häviää! Koira söi reseptit jne! Onneksi en itse ole tarvinnut niitä, mulla myös oli vasta 3-4 tablettia syötynä. Tarvitsin ne erääseen vaikeaan hetkeen elämässä.
Kiitos ihan hirveästi, sinulle ja muille. Kaverini on sairaanhoitaja ja kertoo aina mitä ihmeellisimmistä tarinoista siitä miten just nää lääkkeet katoaa potilailta. En todellakaan halua vaikuttaa väärinkäyttäjältä (kaikesta otankin stressiä, siksi kai tähän olenkin joutunut).
ap
Voi me käyttää, vähän tiskivettä tulee lisäksi. Annos pieneni ja rottia ei ahdista tänään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ne ihan erillisiä vielä, osa pääsi vettymään. Sitä mietinkin että voiko niitä vettyneitä vielä käyttää? Ahdistaa jo valmiiksi ajatus että menen sinne parin höttöisen pillerin kanssa ja sepustan tilanteen. Huhuh.
ap
Ymmärrän sua. Senkus käytät niitä, ei ne nyt ainakaan myrkyksi ole muuttuneet.
laita ne vettyneet tabletit johonkin pöydälle erilleen toisistaan kuivumaan, niin etteivät lillu märkinä ja lopulta jymähdä yhteen. Eiköhään ne kuivuttuaan taas ihan käypiä ole. Ja jos kaikki ei kuitenkaan kastuneet, niin käytät nyt ensin ne kuivaksi jääneet ja sitten haet uuden reseptin kun sopivasti aikaa on kulunut tästä edellisestä.
Vierailija kirjoitti:
Voi me käyttää, vähän tiskivettä tulee lisäksi. Annos pieneni ja rottia ei ahdista tänään
Tän hätäilyn keskellä naurahdin ääneen. Kiitos! :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Voit viedä sen apteekkiin ja saat palautuskuitin
No ei todellakaan ole olemassakaan mitään palautuskuittia apteekista. Sinnehän voisi palauttaa vaikka vanhoja lääkkeitä vanhoja opamoxeja uudessa purkissa ja huijata näin uusia. Ainoa oikea osoite on se lääkkeet määrännyt hoitopaikka. He uskovat, jos uskovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Se on plussaa jos osasta näkee vielä, että ne ovat opamoxeja, siis sen koodin tabletin päällä. Näkisivät, että todennäköisesti koko sisältö on samaa ja ovat todella ainakin tuhoutuneet, eli et saisi tuplasatsia. Vaan nyt vain kävi vanhinko.
t. se toinen juuri opamoxit hukannut alalla oleva
Tuota, jos siihen kemikaalicocktailiin tulee lisäksi astianpesuainetta, lääketurvallisuus voi kärsiä. Vaihda puhtaisiin jäljelläolevat, tunnistettavat tabletit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ymmärrän sua. Senkus käytät niitä, ei ne nyt ainakaan myrkyksi ole muuttuneet.
Teoriassa lääkkeiden kostuminen muuttaa niiden kemiallisia ominaisuuksia ainakin nopeammin kuin oikea säilytys, MUTTA ennen kuin kukaan ehtii pelästyä, niin emä on hyvä tiedostaa, se ei välttämättä tarkoita sitä, että yhtäkään ei enää voisi syödä, jos ap ei saa uusia. Mutta niitä ei kannata ainakaan varastoida pitkään, vaan käyttäisin kosteutta saaneet ja siis samassa purkissa olleet mahdollisimman pian, alle kuukaudessa.
Itselle kävi niin että lääkkeet varastettiin kotibileissä. En tiedä miten olivat etsineet pöytälaatikosta suljetun makkarin takaa. Lääkäri ei uusia määrännyt.
Vierailija kirjoitti:
Voit viedä sen apteekkiin ja saat palautuskuitin
Mitä iloa tästä siis käytännössä on? Toimiiko noin?
ap
Mihin kastui?
Kossuun vai...?
Kohta on värikästä elämää luvassa läheisille...
Suomen kaltaisessa hyysäysvaltiossa kaikki on satavarmasti alkoholisteja jotka juo lasillisen viiniä ruuan kanssa päivässä ja kaikki ovat narkkareita jotka ottavat yhden lääkärin määräämän rauhoittavan lääkkeen päivässä.
USAssa nuo ovat arkipäivää ja niitä käyttävät ihmiset ihan normaaleja muuten mutta joutuvat ottaa noita paniikki- ja ahdistuskohtauksiin, lentopelkoon, tenttipelkoon, esiintymispelkoon jne. Jossain vaiheessa joka kolmas vai neljäs käytti niitä ajottain.
Silti Suomen kaduilla liikkuu enemmän turvonneita, ilmeettömiä zombieita, johtunee siitä että täällä määrätään ihmisille jatkuvaan käyttöön ja jopa vuosikausiksi mielialalääkkeitä jotka turruttavat hermoston ja aivot, sekä turvottavat ihmiset pallomahaisiksi. Siksi esim. jenkit eivät kovin helpoilla mitään ssri-läkkeitä huoli käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
USAssa nuo ovat arkipäivää ja niitä käyttävät ihmiset ihan normaaleja muuten mutta joutuvat ottaa noita paniikki- ja ahdistuskohtauksiin, lentopelkoon, tenttipelkoon, esiintymispelkoon jne. Jossain vaiheessa joka kolmas vai neljäs käytti niitä ajottain.
Niin, USA ja psyykenlääkkeet. Ihan on tosiaan rauhallista ollut. Kaikilla kouluampujilla ja joukkoihin ajaneilla on ollut päällä mielialalääkitys, mutta ihan tasaista ja normaalia on meno ollut. Hyvin toimii. Oikein hyvä esimerkki.
Tämän on pakko olla provo, sillä jos paniikkihäiriöisen lääkkeet olisi päätyneet veteen, niin hän olisi toimintakyvytön kirjoittamaan tänne koska se paniikki olisi ottanut vallan siitä tilantesta kun lääkkeet tuhoutui ja hänen sydän hakkaisi eikä ajatukset pysyisi kasassa eikä sormet näppiksillä.
Ota se purkki sisältöineen mukaan ja koeta saada siihen kaikki tabletit. Lääkärille purkin kanssa, kerrot mitä tapahtui.