Uneton yö takana
Hauskinta on, että uni ei (taaskaan) tullut, vaikka otin kahta eri unilääkettäkin. No, reippaana työpäivään sitten vaan.
Kommentit (15)
Moi, kohtalotoveri tässä. Uni(nukahtamis?)lääkkeitä ei ole kun ei ne auta. Silmiin sattuu. Muuten tuo yksi yö ei pahemmin tunnu, ainakaan näin aamulla. Iltapäivää odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Hauskinta on, että uni ei (taaskaan) tullut, vaikka otin kahta eri unilääkettäkin. No, reippaana työpäivään sitten vaan.
Jos ne vaikka kumos toinen toisensa? ;) Ei vaiskaan, tiedän mitä unettomuus on. Tsemppiä päivään ja parempia unia ens yönä!
Mulla auttaa yleensä Stella tai Tenox, mutta tänään ei kumpikaan tuonut unta :/ sorruin jopa ketipinoriin, mutta en silti nukahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttaa yleensä Stella tai Tenox, mutta tänään ei kumpikaan tuonut unta :/ sorruin jopa ketipinoriin, mutta en silti nukahtanut.
Tenox auttaa mutta aina pitää tuputtaa muita. Kai mä väsyneenä näytän niin narkkarilta.
tulin yövuorosta niin naapuri alkoi heti kolisteleen jepjep
Vedät illalla 10-15 olutta ja raskaan aterian. Taattu uni 22-06..
Huono yö täälläkin, nukuin pätkissä ja hyvin vähän. Töihin ei onneksi mun tarvitse lähteä. Varsinaisia unilääkkeitä mulla ei ole, mutta Mirtazapiinia ja Ketipinoria löytyy. Mikäköhän ihme on, kun ne eivät enää tehoa kunnolla, otin illalla Ketipinorin ja luulin nukkuvani hyvin ja pitkään. Mutta ei. No parempi olisi kyllä jättää kaikki lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vedät illalla 10-15 olutta ja raskaan aterian. Taattu uni 22-06..
Mä oksentaisin koko yön ja seuraavan päivän myös. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Huono yö täälläkin, nukuin pätkissä ja hyvin vähän. Töihin ei onneksi mun tarvitse lähteä. Varsinaisia unilääkkeitä mulla ei ole, mutta Mirtazapiinia ja Ketipinoria löytyy. Mikäköhän ihme on, kun ne eivät enää tehoa kunnolla, otin illalla Ketipinorin ja luulin nukkuvani hyvin ja pitkään. Mutta ei. No parempi olisi kyllä jättää kaikki lääkkeet.
Mulla oli joskus ongelmani alussa mirtatsapiinia, ja siihen kyllä kasvoi toleranssi, vaikka lääkäri kielsi niin käyvän. Alussa söin 1/2-1 tablettia ja nukuin kuin tukki, loppuvaiheessa ei enää mitään tehoa. Joskus kokeilin ottaa kolmekin, mutta ei se lisännyt unettavaa vaikutusta enää. Seuraavaksi sain ketipinoria ja oikeita nukahtamislääkkeitä, joista on yleensä apua.
Melatoniinia? Noihin unilääkkeisiin tottuu eikä ne sitten enää autakaan.
Vierailija kirjoitti:
Melatoniinia? Noihin unilääkkeisiin tottuu eikä ne sitten enää autakaan.
Ihan oikeasti, vaikeassa unettomuudessa melatoniini on yksi iso vitsi.
Kofeiinipitoiset kokonaan pois, illalla kalaa ja kalkkipitoisia ruokia, pari tuntia ennen nukkumaan menoa vain hömppäkirjoja tai ohjelmia, näillä ainakin nukahdan paremmin. Hikiliikuntaa, mutta ei 3-4 tuntia ennen nukkumaan menoa.
Siirtykää yötöihin ja nukkukaa päivällä. Rytmit on ihmisillä eri.
Vierailija kirjoitti:
Siirtykää yötöihin ja nukkukaa päivällä. Rytmit on ihmisillä eri.
En nuku päivälläkään. Saatan valvoa muutaman vuorokauden putkeen ja sitten nukkua 15h unet ja sitten taas valvoa.
Olen ollut viikon kipeä. Nukuin klo 20-06