Ei ole pakko nukuttaa vauvaa ulkona pakkasessa
Ei se mitenkään karaise. Ihminen ei mitenkään jalostu ja parane kylmässä nukkuessan. Jos minä näen vauvan nukkumassa ulkona niin soitan välittömästi lastensuojeluun. He saavat sitten varmistaa että vanhemmat on tehtäviensä tasalla. Jos näen vanhemman niin kysyn että onko puettu hyvin ja että otan sen takia esiin että kaikkia mätämunia vanhempia on aika tiheään julkisudessa, että haluan jotenkin varmistaa ettei lapsi kärsi.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitenkään karaise. Ihminen ei mitenkään jalostu ja parane kylmässä nukkuessan. Jos minä näen vauvan nukkumassa ulkona niin soitan välittömästi lastensuojeluun. He saavat sitten varmistaa että vanhemmat on tehtäviensä tasalla. Jos näen vanhemman niin kysyn että onko puettu hyvin ja että otan sen takia esiin että kaikkia mätämunia vanhempia on aika tiheään julkisudessa, että haluan jotenkin varmistaa ettei lapsi kärsi.
Jaaha. Ei siin sit hittojakaan. Hulluutensa kullakin.
Taisi olla Erikankin vanhemmat jotka juoksuttivat tyttöä ulkona yömyöhään rangaistuksena.
Mun vauva veteli tirsoja tänään 3 tuntia ulkona.
Jep, johan ne lastensuojelusta juoksis täysillä hakeen mukulan sieltä vaunuista ja veisivät kylmästä pelastettujen vauvojen hoitopisteeseen.
Tämä(kään) ei ollut taaskaan hyvä.
Mä sulattelen jus mun taaperoa kun mä unohdin sen ulos muutamiksi tunneiksi. Ihan kuin Ötzi lumitaapero.
Olisiko paikallaan huolehtia vain omista asioistaan...
Miksi haluat aiheuttaa turhaa työtä jo muutenkin kiireisille lastensuojelutyöntekijöille? Onko kiva kun oikeille lastensuojelutapauksille ei riitä aikaa?
Ei ole mitään hyötyä ollut äitien tavassa nukuttaa lapsia ulkona. Suomalaisten empatiatasot hännänhuippua. Itsemurhalistojen kärjessä ollaan.
On joku vanhemman luonnehäiriö ja vaje että nukuttaa vauvaa ulkona. Miksi ette pistä omia sänkyjännekin vaikka terassin katon suojaan ja nuku siellä jos se kerran niin hyvää tekee?
Mistäs tämä muuten johtuu ettei olla empaattisia ja kovasti kiusataan eikä jakseta elää. Ketäs siellä päiväkodeissa oikein on töissä?
ap.
Vierailija kirjoitti:
En ollut paikalla että olisin varmistanut että osaat homman.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollut paikalla että olisin varmistanut että osaat homman.
ap.
Huomasin kyllä ettet ollut. Parempi onni ensi kerralla
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Jokaisen tehtävä on varmistaa että lapsi voi hyvin eikä ole vaan vanhempansa pätemisen lähde. Ei se ole mikään urheilusuoritus että nukuttaa vauvaa ulkona.
Nykyään uusavuttomuus niin tavallista että minä päivänä tahansa tulee vahinko asian kanssa.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään hyötyä ollut äitien tavassa nukuttaa lapsia ulkona. Suomalaisten empatiatasot hännänhuippua. Itsemurhalistojen kärjessä ollaan.
On joku vanhemman luonnehäiriö ja vaje että nukuttaa vauvaa ulkona. Miksi ette pistä omia sänkyjännekin vaikka terassin katon suojaan ja nuku siellä jos se kerran niin hyvää tekee?
Mistäs tämä muuten johtuu ettei olla empaattisia ja kovasti kiusataan eikä jakseta elää. Ketäs siellä päiväkodeissa oikein on töissä?
ap.
Voisin nukkua mielelläni ulkona jos se olisi mahdollista (kerrostaloasunnossa ei ole). Monesti pidän kyllä ikkunan auki koko yön vaikka olisi pakkasta. Toista kysymystäsi en ymmärrä enkä ymmärrä sitä mitä yhteyttä kuvittelet empatialla ja itsemurhilla olevan ulkona nukuttamisen kanssa.
Vauvojen ulkoilun pakkasraja on -10, ja vastuullinen vanhempi katsoo lämpömittaria. Tänään täällä oli -14, mutta piti käydä kaupassa vauvan (3 kk) kanssa. Onneksi matkaa oli vain 300 m.
Perun sanani, tämä voi kehittyä ihan hyväksi :D
Onkohan ap ikinä kuullut kuinka talvivaelluksella nukutaan teltassa. Jos siis aikuisista puhutaan. Ja mä saatan mökillä nukkua pihalla vaikka ois minkälaiset pakkaset. Joten tosi huono idis kehittää jotain "kiskokaa omat sänkynnekin terassille". Vaadin parempaa!
Vierailija kirjoitti:
Perun sanani, tämä voi kehittyä ihan hyväksi :D
Onkohan ap ikinä kuullut kuinka talvivaelluksella nukutaan teltassa. Jos siis aikuisista puhutaan. Ja mä saatan mökillä nukkua pihalla vaikka ois minkälaiset pakkaset. Joten tosi huono idis kehittää jotain "kiskokaa omat sänkynnekin terassille". Vaadin parempaa!
En ole ap, mutta oletko sinä vauva?
Vierailija kirjoitti:
Miksi on ok palelluttaa vauvaa tuntikausia ulkona mutta ei jättää tuntikausiksi kuumaan autoon nukkumaan? Kummatkin yhtä pahoja ja aiheuttaa harmia lapselle.
Mitä raaka talvi-ilma tekee pienille hengityselimille? Eikö vaunulenkki riitä ulkoiluksi ja sen päälle sisälle nulkumaan omaan sänkyyn, kuten äitikin tekee.
Vauvat kyllä tykkää nukkua ulkona. Säänmukaisin vaattein tietenki.