30-vuotias mies kuuntelee kpoppia
Mikä mielipide? Yritän olla avoin kaikelle, mutta vähän oudolta kuulostaa. Itselläkin oli "Aasia-vaihe", mutta se meni ohi jo teini-ikäisenä...
Kommentit (30)
Olen 27 ja kuuntelen BTS:ää ja satunnaisesti myös muita korealaisia bändejä. Ohella menee kyllä myös länsimaista poppia ja rokkia. Yritin monta vuotta "olla niin kuin muut" ja aikuistua esim. sen musiikkimaun suhteen. Sitten tajusin, että itseänihän mä tässä vaan huijaan. Etsin sellaisia ihmisiä joille mä kelpaan sellaisena kuin olen ja nyt olen onnellinen. Elämä on liian lyhyt muiden miellyttämiseen ja yhteiskunnan normien mukaan elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mua nolottaisi mennä kpop-keikalle. Kyllä siihen on syynsä, että suurin osa fanittajista on alle 20-vuotiaita. Varsinki just joku bts? Miten aikuinen voi samaistua siihen musiikkiin ja sen sanomaan?
Voi hyvänen aika. Kyllä täytyy olla huono itsetunto jos ei pysty tekemään mitään ilman että miettii mitä muut ajattelee. Kyllä siellä on muitakin vanhempia ihmisiä.
BTS tekee musiikkia aika yleismaailmallisista aiheista kuten mielenterveydestä, yksinäisyydestä, altavastaajan roolista, itsensä rakastamisesta ja sen vaikeudesta, todellisen minän piilottamisesta muiden miellyttämiseksi jne. Ei ne ole mitään tyhjäpäisiä teinirakkauslauluja.
Olenko ainut jonka mielestä turhanpäiväinen kysymys vaikuttaa samalta, kuin se että kysyisin, onko 40v vaimollani jokin vikana, kun tykkää kuunnella Metallicaa?
Kaikki ovat erilaisia ja mielipiteitä pitäisi kunnioittaa, kaikki eivät kuitenkaan voi tykkää aina täysin samoista asioista.
Mun mielestä Kpop on paskaa, mutta mielipiteitä on. Anna miehesi kuunnella sitä jos se haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä outoa tuossa nyt on? Mistä lähtien eri maiden populaarimusiikin kuuntelussa on ollut jokin ikäraja? Itse kuuntelen paljon J-Poppia ja olen "kauhistus" 29-vuotias nainen. Olen kuunnellut japanilaista musiikkia jo pienestä pitäen. Kuuntelen toki muutakin ympäri maailman.
Noloa.
Jaa jaa. No kai nykyaikana saa kuunnella ihan vapaasti mitä tykkää? Musiikkimakukin on pitkälti aivokemioista kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä outoa tuossa nyt on? Mistä lähtien eri maiden populaarimusiikin kuuntelussa on ollut jokin ikäraja? Itse kuuntelen paljon J-Poppia ja olen "kauhistus" 29-vuotias nainen. Olen kuunnellut japanilaista musiikkia jo pienestä pitäen. Kuuntelen toki muutakin ympäri maailman.
Noloa.
Olen eri kirjoittelija, mutta kiinnostaisi tietää millä tavalla tuo on noloa ?
K-poppihan oli muotia just joskus silloin kun 30-vuotiaat olivat teinejä, joten en pidä ihmeellisenä, että kuuntelee musaa joka oli muotia silloin kun oli teini.
Mua nolottaisi mennä kpop-keikalle. Kyllä siihen on syynsä, että suurin osa fanittajista on alle 20-vuotiaita. Varsinki just joku bts? Miten aikuinen voi samaistua siihen musiikkiin ja sen sanomaan?