Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaksiosainen nimi häiden jälkeen?

Vierailija
18.04.2006 |

Olen menossa naimisiin kesällä ja sukunimi mietityttää. Haluaisin todella kovin pitää oman nimeni, mutta myös miehen nimi olisi kiva. Olen päätymässä oman nimen pitämiseen. Mutta entä kaksiosainen nimi? Voiko silti jatkossa esim. puhelimessa varata leffaliput lyhyellä omalla tyttönimellä? Kuulostaako kamalalta nämä kaksiosaiset nimet? Mun tapauksessa kaksiosainen tulisi olemaan suht pitkä, muttei sentään älyttömän pitkä. Eikä se ole Peltonen-Virtanen :)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisit vain oman nimesi. Tässä siis minun mielipide.

Vierailija
2/17 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varata aina millä tahansa nimellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt sekä tosi huonoihin (tyyliin Virtanen-Korhonen), tyhmiin (tyyliin Peltoniemi-Niemi) ja sitten tosi hyviin jotka yhdessä sanottuina kuulostavat ihan vain yhdeltä kaksiosaiselta nimeltä...

Vierailija
4/17 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin tätä asiaa itsekkin!Musta tulis kyllä tyyliin tuo peltonen-virtanen eli pitkä nimi....kiva jos joku tietäs!?

Vierailija
5/17 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksoisnimi. Oma sukunimeni on ulkomaalainen, ja mieheni nimi perisuomalainen, mutta hyvin sopivat yhteen!

Työni puolesta käytän ainoastaan omaa sukunimeäni, eli tuon kaksiosaisen sukunimen kirjoitan vain hakemuksiin ym.

Halusin miehen sukunimen, koska tyttärellämme on miehen sukunimi...

Vierailija
6/17 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelmä nimi on minusta jotenkin teennäinen. Tai riippuu se vähän tietysti nimistäkin.

Vierailija
7/17 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa, että muilta on turha kysyä mielipidettä tuohon asiaan. Vaihtoehtoja kun on ainakin neljä niin voit olla varma, että jokaista mielipidettä on kullakin vastaajalla.

Itse päädyin aikanaan kaksiosaiseen nimeen ja olen ollut tyytyväinen. Ja käytännössä usein käytänkin vain yhtä sukunimeä, joten ei mitään hankaluuksia sen suhteen.

Vierailija
8/17 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nimi on perisuomalainen Peltoniemi -tyylinen ja miehellä lyhyempi ulkomaalainen nimi tyyliin Schuman. Peltoniemi-Schuman?

Vierailija
9/17 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten jo huomasit useat kaksoisnimellä varustetut kuiten käyttävät vain toista osaa.

minä olin jo melko vanha mennessäni naimisiin eli olin jo saanut tunnettavuutta maailmalla konferensseissa omalla nimelläni en missään nimessä voinut ottaa mieheni nimeä.

onhan se kivaa kun perheellä on vain yksi sukunimi tarhassa ja koulussa on helpompaa kun lapsillasi on sama sukunimi kuin sinulla.

Vierailija
10/17 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse olenkin Kiviniemi-Lindman?

Vierailija
11/17 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävättäreni otti kaksiosaisen nimen mutta työyhteyksissä käyttää siitä vain omaa nimeään. Virallisemmissa yhteyksissä täytyy olla koko nimi. Aika pitkähän se on ja hankalampi vieraammalle muistaa oikein.

Minä pidin oman nimeni joten minulla ei ole mitään ongelmaa. Suosittelen.

Vierailija
12/17 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta myös koko perheen yhteinen nimi, jotta tunnen " kuuluvani joukkoon" : )

Vierailija
13/17 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole myöskään kukaan päiväkodissa kysellyt että onko tämä sinun lapsesi kun teillä on eri nimi:) Ei haittaa perheessä vaikka erinimisiä, se on nykyään varsin tavallista.

15

Vierailija
14/17 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(en muista numeroani, olinko se 13?)

Siis sitten mä laitoin aiemman vastauksen nrolle 14 :)

Vierailija
15/17 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja itse olenkin Kiviniemi-Lindman?

Yhdistelmänimen kanssa lapselle tulee se yhteinen nimen osa, tässä tapauksessa siis Lindman.

Vierailija
16/17 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvä juttu, mä pidän oman nimeni.

Kiitos erittäin paljon!

Vierailija
17/17 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen nimi ihan perisuomalainen, oma erikoinen. En voinut edes harkita ottavani " vain" miehen nimeä, kun aikoinaan naimisiin mentiin. Ja lapset ovat siis miehen nimellä.

Töissä olen ainakin toistaiseksi ollut molemmilla nimillä, mutta kunhan sitten joskus valmistun toiseen ammattiini, suunnittelin, että käytän töissä miehen sukunimeä juuri sen tavallisuuden vuoksi (->psykiatristen tapausten olisivaikeampi jäljittää siviiliminääni).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi