tampeella tapahtunutta : Äiti synnytti lapsen, viikko siitä lapsi huostaanotettu.
Perusteluksi riitti : äidin lähteminen baariin tyttökavereiden kanssa. Heillä oli tarkoituksena juhlistaa vauvan syntymää. Isä ei ollut kelvollinen hoitamaan vauvaa vaikka selvinpäin oli. Näin sossujen mielestä. Omituista.
Kommentit (35)
Joo, tämä on varmasti koko tarina ja huostaanoton ainoa peruste. On on.
No kenelle viikko sitten synnyttäneellä tulee mieleenkään lähteä baariin.
Lottoon kyllä, et eipä tässä viellä kaikki.
Kyllä, koska suomessahan on niiiin paljon tilaa lapsille huostaanottotilanteissa, että ihan riittää syyksi se, että lähtee baariin lapsen huostaanotto.
Onko tänne nyt löytänyt facen erään määrätyn ryhmän porukka? Vai miksi täällä nyt on koko ajan näitä huostaanotto aloituksia?
Tämä palsta kyllä pahasti vääristää lastensuojelun.. ongelma on se, että palstailevat apua tarvitsevat perheet ei uskalla apua hakea.
Onhan se kovin outoa, että nainen lähtee baariin viikko synnytyksen jälkeen. Mutta jos siellä kotona vesiselvä isä hoitaa, niin ei sen takia lasta huostaanoteta. Eikä yleensäkään noin nopeasti huostaanoteta ketään. Kyllä siinä oma aikansa menee.
Mulla oli bestiksen polttarit kun vauva oli 5 vko.
Ei onneksi vielä siihen aikaan läheiset olleet niin "valveutuneita " lasujen suhteen kuin nykyään.
Ja ihan join oluttakin niissä bileissä, mies, vauva ja esikoinen tulivat hakemaan kotiin kaupungista n. Klo 21.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kovin outoa, että nainen lähtee baariin viikko synnytyksen jälkeen. Mutta jos siellä kotona vesiselvä isä hoitaa, niin ei sen takia lasta huostaanoteta. Eikä yleensäkään noin nopeasti huostaanoteta ketään. Kyllä siinä oma aikansa menee.
Tai sitten se isä ei ollutkaan vesiselvä. Kummallista kun määrätyt yksityiskohdat unohtuu aina näiltä kenen lapsi on huostaanotettu.
Vierailija kirjoitti:
Ei onneksi vielä siihen aikaan läheiset olleet niin "valveutuneita " lasujen suhteen kuin nykyään.
Ja ihan join oluttakin niissä bileissä, mies, vauva ja esikoinen tulivat hakemaan kotiin kaupungista n. Klo 21.
Ja tämä siis vuonna 2002.
Näissä jutuissa pitää muistaa, että sossu on aina vaitiolovelvollinen. Se ei voi korjata julkisuuteen tuotuja väitteitä tai perustella päätöksiä muille kuin asianosaisille. Vanhemmat voivat vapaasti syytellä, sossu ei voi puolustautua.
Jos joku on niin kaista, että lähtee viikko synnytyksen jälkeen dokaamaan, niin varmasti löytyy muutakin. Ihan hullu ajatus, ei kyllä olisi itsellä käynyt mielessä jättää vastasyntynyttä.
Miten lastensuojelu edes olisi saanut tiedon äidin juhlimisesta, jos ei olisi ollut jossain erityistarkkailussa?
Mä lähdin pikkujouluihin viikko syntymästä.
Vai menikö se sittenkin niin, että äiti päätyi ryyppyreissulta putkaan, josta tehtiin lasu. Isä ei halunnut ryhtyä lähivanhemmaksi ja äiti ei pystynyt antamaan puhtaita seuloja kolmeen kuukauteen?
Jaa jaa. Minulla oli peräpää tikattu ristiin ja rastiin, niin ettei voinut istua eikä kävellä ja lisäksi mikään vaippasysteemi ei pitänyt vuotoa ja päässä suhisi ja huimasi vikko synnytyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ny mammoilla heitti alapeukuttamaan.. ihan olutkin juotu!!
Noin nopeasti ei huostaanoteta ellei tilanne ole kriittinen tai lapsesta tehty ennakoiva lastensuojeluilmoitus. Tosin veikkaisin kriittistä tilannetta, jossa lapsen olot ovat niin järkyttävät, että lapselle on tehtävä kiireellinen huostaanotto.
Vierailija kirjoitti:
Noin nopeasti ei huostaanoteta ellei tilanne ole kriittinen tai lapsesta tehty ennakoiva lastensuojeluilmoitus. Tosin veikkaisin kriittistä tilannetta, jossa lapsen olot ovat niin järkyttävät, että lapselle on tehtävä kiireellinen huostaanotto.
Kiireellistä huostaanottoa ei enää ole.
Tiedän yhden äidin joka oli raskausajan vankilassa. Narkkiäiti.
Käytti koko odotuasajan huumeita. Vankilasta muutti jonnekin ensikotiin ja narkkas koko sen ajan. Hänen lapsi huostaanotettiin vasta puolen vuoden päästä.
Kenenkään lasta ei viedä noin vaan. Siellä ei ole ollut vesiselvä isä. Taustalla varmasti päihdeongelmaa molemmilla. Harva lähtee baariin vetämään kännit viikko synnytyksestä. Varsinkaan ensisynnyttäjä. Tai itse olen ainakin ollut niin kipeä ettei olisi tullut mieleenkään lähteä eikä vauvan luota edes halua lähteä.
Ei viikossa tehdä huostaanottopäätöstä. Ellei vanhemmat jää kiinni lapsensa tappoyrityksestä.
Mitä ihmettä?? varmasti on jotain muutakin taustalla........
No ihan varmasti juuri noin.