Influenssa jyrää! Oletko rokotettu?
Ikävä kyllä rokotettu ja hyvässä kunnossa oleva nuori henkilö on nyt teholla. Perheeni on rokotettu mutta pelkäämme, että meillekin tulee influenssa koska otimme terveysasemalla sen huonomman rokotteen.
Teholla olevasta on tehty testit ja influenssaahan se on. Järkyttävää kuinka nuori ja superurheilullinen ja terveitä elämäntapoja noudattava ihminen sairastuu tuolla tavoin. En edes ilkeä kuvitella kuinka käy keski-ikäiselle tupakoitsijalle tai hauraassa kunnossa olevalle vanhukselle.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rokotettu, oon pysynyt flunssasta ja influenssasta vapaana vuosia käsihygienialla ja sillä, etten koskettele kasvojani kuin kotona, käsienpesun jälkeen.
Tutkimusten mukaan ihminen räpeltää tunnissa kerran minuutissa nenäänsä, suutaan tai silmiään huomaamattaan eli pitäisi olla kädet jatkuvasti pestynä ja desinfioituna.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, minut on rokotettu. Osastollamme on todella paljon potilaita, jotka ovat tutkitusti influenssa-positiivisia ja heillä on kaikilla rokote otettuna. Olemmekin työkavereiden kanssa ihmetelleet, missä kaikki rokottamattomat ovat, eivätkö he ole sairastuneet vai ovatko he kaikki tehohoidossa.
Ovatko he ottaneet sen huonomman rokotteen?
Vierailija kirjoitti:
En ole rokotettu. Olen kotihoidossa töissä. Useampaa meistä ei ole rokotettu. Ne jotka ottivat rokotteen, ovat jatkuvasti flunssassa tms.
Flunssa eli nuhakuume on rinoviruksen aiheuttama. Suomessa liikkuu joka vuosi noin 200erilaista rinovirustyyppiä. Influenssarokotus tehoaa vain niitä influenssaviruksia vastaan, joita on heikennettyinä rokotteessa. Flunssa ja influenssa ovat kaksi eri tautia. Influenssarokotuksen ottaminen ei estä flunssiin sairastumista.
Aloitus ilmeisesti trollausta? Teholle influenssasta, perusterve? En ole ennen kuullut moisesta. Itse en ole edes perusterve ja minulla heikohko vastustuskyky, esim. keuhkokuumeesta olen joutunut sairaalaan. Influenssan sairastan yleensä 2-3-vuoden välein ja se menee ohi kuten normaali flunssakin. En todellakaan aio ottaa rokotusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Rokotteen antama suoja influenssaa vastaan on huono. Tänä vuonna teho on ollut huonoin vuosikausiin.
Vaxigrip Tetrassa on se kiertävä Yamagata-kanta, joten ei sen suoja olisi mikään huono, vaan erinomainen. Sen voi hakea yksityiseltä.
Tauti ei vastoin yleistä luuloa ole rokotetuilla yhtään lievempi kuin rokottamattomillakaan.
Laitapas väitteellesi tutkimusviite. Tutkimukset kun osoittavat aivan toista.
https://www.cdc.gov/flu/spotlights/vaccine-reduces-severe-outcomes.htm
Rokotteen ei ole myöskään todettu vähentävän sairaalapäiviä sairastuneilla. Rokotteella ei ole todettu olevan mitään tehoa alle 2-vuotiailla eikä yli 65-vuotiailla.
Mistä rokotteesta sä edes puhut nyt? Influenssarokotteitahan on läjäpäin.
Sitä paitsi valehtelet Cochranen tutkimuksista. Cochranen tuorein tutkimus sanoo näin: "Inactivated vaccines can reduce the proportion of elderly who have influenza and ILI. "
Lapsista puolestaan sanotaan, että alle 2-vuotiailla ei ole tehty tarpeeksi tutkimusta, että voitaisiin sanoa niistä juuta taikka jaata. Sehän ei suinkaan tarkoita, että tehoa ei muka olisi.
Lukekaa Cochrane-instituutin selvitys influenssarokotteista.
Sun pitää lukea ne selvästikin uusiksi, koska et ole ymmärtänyt mitä niissä sanotaan.
Eiii, taas tää rokotehullu jankkaaja... 😫
Hopeaveden nautiskelijat taas keksimässä juttuja. Olisi joku heikkopäinen voinut uskoakin, jos ei juuri olisi ollut televisiossa faktaa aiheesta.
Niinpä tietysti, influenssaan sairastuu vain rokotteen ottaneet. Anna mun kaikki kestää.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus ilmeisesti trollausta? Teholle influenssasta, perusterve? En ole ennen kuullut moisesta. Itse en ole edes perusterve ja minulla heikohko vastustuskyky, esim. keuhkokuumeesta olen joutunut sairaalaan. Influenssan sairastan yleensä 2-3-vuoden välein ja se menee ohi kuten normaali flunssakin. En todellakaan aio ottaa rokotusta!
Ei ole trollausta. Olemme kaikki järkyttyneitä kun terveyden perikuvalle kävi noin huono tuuri. Todella surullista. Ei voi mennä viemään edes kukkia vaan toivotimme pikaista paranemista tekstiviestillä.
Mietin sitä, että pitäisikö käydä ottamassa kaiken varalta yksityisellä se VaxigripTetra?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rokotettu, oon pysynyt flunssasta ja influenssasta vapaana vuosia käsihygienialla ja sillä, etten koskettele kasvojani kuin kotona, käsienpesun jälkeen.
Tutkimusten mukaan ihminen räpeltää tunnissa kerran minuutissa nenäänsä, suutaan tai silmiään huomaamattaan eli pitäisi olla kädet jatkuvasti pestynä ja desinfioituna.
Sillä, kuinka usein räpellän naamaani kotona sen jälkeen, kun olen tullut pois "ihmisten ilmoilta" ja pessyt käteni huolella (+mahdollisesti käyttänyt käsidesiä) ei ole mitään merkitystä influenssan kannalta. Siis olettaen, ettei siellä kotona ole influenssaviruksen levittäjää.
Vierailija kirjoitti:
Influenssa 2-3 vuoden välein? Oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Hopeaveden nautiskelijat taas keksimässä juttuja. Olisi joku heikkopäinen voinut uskoakin, jos ei juuri olisi ollut televisiossa faktaa aiheesta.
Niinpä tietysti, influenssaan sairastuu vain rokotteen ottaneet. Anna mun kaikki kestää.
Keksi välillä joku uusi hokema, jooko?
Psyyke joutuu liian koville, jos joku rokotekriittinen olisikin jopa älykäs ja ihan normaali? Itseäni ei ainakaan kiinnosta hopeavedet, homeopatia yms.
T. Rokotekriittinen testatusti huippuälykäs. Ei vaikeuksia ymmärtää tutkimuksia, siltikään en aio ottaa turhia rokotteita. Hajoa ihan rauhassa ja jatka tyhmien pelottelua.
En ole rokotettu. Se suojaa että olen työtön ja tunnetusti makaan sohvalla kaiket päivät, en näyttäydy missään ihmisten ilmoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole trollausta. Olemme kaikki järkyttyneitä kun terveyden perikuvalle kävi noin huono tuuri. Todella surullista. Ei voi mennä viemään edes kukkia vaan toivotimme pikaista paranemista tekstiviestillä.
Mietin sitä, että pitäisikö käydä ottamassa kaiken varalta yksityisellä se VaxigripTetra?
Jos olet fyysisesti vakavasti sairas (tai henkisesti), ylihysteerinen ja normaaleja sairauksia pelkäävä niin suosittelen ehdottomasti. Hyvähän se on, että joku niitä ottaa etteivät mene ihan hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä. Kuten sanoin, en ole perusterve. Sairastan mm. autoimmuunisairauksia. Tästä syystä sanon ei myös turhille rokotteille, itselleni ne ovat myös riski.
En ole ottanut koskaan rokotetta. Tänä vuonna meillä sairastui koko perhe influenssaan, mutta aiemmin ei ole juuri sairastelu, eikä varsinkaan influenssaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä. Kuten sanoin, en ole perusterve. Sairastan mm. autoimmuunisairauksia. Tästä syystä sanon ei myös turhille rokotteille, itselleni ne ovat myös riski.
Luulisi, että useimpiin autoimmuunitauteihin se tauti on suurempi riski kuin rokote. Ei se ole turha rokote, se voi pelastaa hengen varsinkin sellaiselta, jolla on jo heikko vastustuskyky. Kai olet kysynyt asian lääkäriltä?
Vaxigrip Tetrassa on se kiertävä Yamagata-kanta, joten ei sen suoja olisi mikään huono, vaan erinomainen. Sen voi hakea yksityiseltä.
Laitapas väitteellesi tutkimusviite. Tutkimukset kun osoittavat aivan toista.
https://www.cdc.gov/flu/spotlights/vaccine-reduces-severe-outcomes.htm
Mistä rokotteesta sä edes puhut nyt? Influenssarokotteitahan on läjäpäin.
Sitä paitsi valehtelet Cochranen tutkimuksista. Cochranen tuorein tutkimus sanoo näin: "Inactivated vaccines can reduce the proportion of elderly who have influenza and ILI. "
Lapsista puolestaan sanotaan, että alle 2-vuotiailla ei ole tehty tarpeeksi tutkimusta, että voitaisiin sanoa niistä juuta taikka jaata. Sehän ei suinkaan tarkoita, että tehoa ei muka olisi.
Sun pitää lukea ne selvästikin uusiksi, koska et ole ymmärtänyt mitä niissä sanotaan.