Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälkiehkäisy petti. Abortti? Mietintää yksinhuoltajuudesta?

Hukassa
21.02.2018 |

Moi, olen 22-vuotias nuori ja viimeisimmän yhdynnän jälkeen otin jälkiehkäisyn heti noin 12 tunnin jälkeen. Aloin tuntea myöhemmin rintojen arkuutta ja outoja tuntemuksia vatsassa. Tein raskaustestin joka näytti plussaa.
En ole ikinä haaveillut lapsista tai halunnut lapsia ja olen monia vuosia sitten tehnyt abortin.
Nyt tilanne on kuitenkin se etten en voi olla ajattelematta lapsen pitämistä, mutta mietin onko alkio voinut jo saada suuria vaurioita alkoholin, tupakan ja lääkkeiden vuoksi.
Jos pitäisin lapsen, olisin kaikinpuolin yksin kaiken aikaa, eikä tarkemmatkaan tutkimukset voi taata että lapsi olisi terve. Jaksaako ketään kaiken aikaa yksin? Tahtomattani jouduin tähän tilanteeseen vaikka itse sokeana luotin jälkiehkäisyn tehoon.
Lapsen isä olisi myös koko elämän pituinen riesa tässä kohtaa eikä voisi ottaa vastuuta lapsesta millään tavalla.
Pelkään lapsen pitämistä myös todella paljon sen takia jos olen jo alusta saakka pilannut tietämättäni sen terveyden. Lapsen isällä on ennestään lapsi, ja on myös se pelko että jos tämä lapsi ei olisikaan terve niin saisiko terve lapsi etulyöntiaseman...
Ajatuksia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee hei abortti. Se, että yritit ja epäonnistuit keskeytyksessä kerran ei ole mikään syy muuttaa mieltäsi. Lapsen voi hankkia sitten suunnitellusti.

Vierailija
2/3 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä hyvä ihminen. Millaisista lääkkeistä puhut? Oletko jo luopunut tupakasta ja alkoholista? Tsekkaavat lääkärissä lapsen kunnon, vaikka voi olla, ettei kaikkia vaurioita heti näy. Tuntuuko sinusta siltä, että susta ois äidiksi? Onko asiat mallillaan noin yleensä? Pakko vielä kysyä sekin, että oliko ehkäisy käytössä alunperin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuviikosta tein testin ja olen luullakseni 7 viikolla nyt. Lääkkeet ovat bentsodiatsepiineja. Alkoholia on tullut juotua ja tupakkaa välillä poltettua joten tietämättäni raskaudesta en ole niiden käyttöä lopettanut valitettavasti. Elämä on koko ajan myös aikamoista tasapainoilua ja ehkäisyä ei ollut alunperin käytössä.