Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
1381/3685 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
1382/3685 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelihenkinen uusioperhe ahtaunut pikkuruiseen (n 30m2) yksiöön meidän rapussa. Itseäni ahdistaa pelkkä ajatuskin tuollaisesta ahtaudesta 😮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/3685 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin mummo katsoo tv:tä usein pitkälle aamuyöhön. Usein käy niinkin, että iltayöstä on ihan hiljaista ja sitten kahden maissa alkaa tv:n ääni kuulua.

No kylläpä ihmiset vähästä hätkähtävät. TV:n katselua yöllä pidetään outona.

Minua ovat aina ärsyttäneet suunnattomasti ihmiset joiden on pakko tehdä kaikki tiettyyn aikaan ilman mitään järkevää syytä. Itse vaikka leivon pullaa yöllä jos huvittaa. Voi sitä päivittelyn määrää!

Vierailija
1384/3685 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset saavat äänestä päätellen valvoa vielä klo 22 jälkeen.

Kaksiossa välillä vähintään 3 lasta riehumassa, nimikyltissä vaan yksi nimi, en ole ihan varma tästä perhekuviosta. Joskus siellä on ihan rauhallista ja joskus siellä on niin paha meteli, että kotona ei pysty olemaan. Välillä joku alle 5 v. saa itkuhuutopotkuraivarit mistä lähtee yhtä paljon meteliä kuin aikuisten kännätessä, välillä siellä on n. 10 vuotiaden keppihevoslaukkakisa ja vällillä vaan yleistä mekkalaa, joskus jopa hakattu pianoa.. Ihme random mekkalaa, olen kysynyt isännöitsijältä onko siellä jokin salainen päiväkoti.  Kerran joustiin rapussa ja puhuttin ranskaa.

En mitenkään usko että kaksiossa asuisi 5 hlöä, ja isiä näkeekin harvoin. 

Mökkinaapurien grilliviritys. Se on ihan uniikki, jokin kaasupolttimo keskellä peltoa. Luulin aluksi sen olleen tilapäisratkaisu jotain juhlia varten... 

Onko sulla ollenkaan muuta elämää kuin naapuriesi kyyläily. Ja rapussakin puhuttiin ihan ranskaa!

Vierailija
1385/3685 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä 2v asuneena molemmin puolin seinänaapurit, onneksi ylin kerros. Toista en ole nähnyt ikinä, kerran tuli hänen posti mulle ja näin nimestä että mies. Sieltä kuulunut pari kertaa vuodessa naisen teeskenneltyä ulinaa aamuyöllä. Toisen puolen nuoresta parista lihava tyttö kuulostaa marssivan aina kotona, kiekuu kimeästi nauraa ja välillä myös itkee niin että kuuluu.

Mä taas majailen paljon miesystävän luona, kun itsellä ei parisänkyä. Kuljen viikoittain kantamusten kanssa eestaas.

Vierailija
1386/3685 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on nyt ollut muutaman kuukauden kissanpentu ja mietin, että mitä naapurit mahtaa ajatella. ..

Aamuyöstä se aloittaa rumban ja mä räyhään sille mm. että helvetin paskaperse, lopeta pureminen, älä huuda, ai kun sattuu IRTI jne.

Meillä on tosi hiljainen talo ja tuntuu, että nuo äänet vain korostuu hiljaiseen aikaan.

No, ehkä ovat huomanneet kun oveen on ilmestynyt tarra "täällä kotieläimiä ".

Hyi, miten puhut kissallesi. Kannattaa antaa parempaan kotiin.

Kissat tai muutkaan eläimet EIVÄT ymmärrä ihmisen puhetta. Sama mitä niille sanoo.

Vierailija
1387/3685 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri laittaa kiljuvan, kirkuvan ja itkevän lapsensa jäähylle rappukäytävään. Siinä se kirkuu, huutaa ja itkee, hakkaa seiniä ja potkii ovia. Pahimmillaan on kestänyt yli puoli tuntia se mekkala. Muuten hyvä äiti kyllä, ja ihan kiva lapsikin.

Yläkerran asunnossa asuu yksinään nuorehko mies, joka on innokas jääkiekon seuraaja. Meillä ei tarvitse edes telkkaria avata, kun selostuksen kuulee selkeänä sieltä. Tietää aina myös, kenen voittoa toivoo, koska älämölöää yksinään ja huutaa telkkarilleen.

Yksi naapuri on tosi kummallinen. Häntä ei juuri ei koskaan näy tai kuulu missään. Jos sattuu kävelemään vastaan, kääntyy poispäin ja jää seisomaan paikalleen, ja kiertää sillä tavalla, että on aina selkä kohti ohikulkijaa. Yleensä seisoo kasvot kohti seinää. Ei siis missään tapauksessa halua ottaa katsekontaktia, tervehtimisestä puhumattakaan. Oikeasti siis jonkin sortin hullu.

Mitäs vittua se sulle kuuluu,minkälainen on.Älkää puuttuko yksityisen ihmisen oloon ja eloon!

Vierailija
1388/3685 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. kerr naapuri häiriintyy siitä, kun luen myöhään yöllä.

Luen äänettömästi, mutta valot on päällä ja jonkin verran näkyy sälekaihtimien ja verhojen takaa. Mies sitten yötupakoilla suoraan alapuolella käydessään on kehittänyt siitä ongelman itselleen. Tarjosin, että jos hän lopettaa yötupakoinnin, minä lopetan yölukemisen. Ei kelvannut vaihtokauppa. Ehkä sitten vaanii ohikulkijoita tai jotain (yöllä aina liikennettä lähipubeista kotiin) ja taustavalo paljastaa hänet. En muutakaan syytä keksi noin oudolle valitukselle.

Kerroin kysyttäessä, että luen ja siitä tietää valittaa juuri lukemisesta.

Vierailija
1389/3685 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun aloittaja pyysi hauskoja ja outoja naapurien tapoja.. Mutta haukkumiseksi taisi mennä taas monelta tämäkin ketju. Toiset saa tyydytystä omaan tylsään arkeensa haukkumalla muita.  Jonkinlainen yhdistävä tekijä tämä himohaukkujat.

Muutama positiivinen  kirjoituskin löytyy, niistä tuli hyvää, hymyillyttävää  oloa, kiva että jotkut jaksaa nähdä asioissa myös huumoria ja lämpöä! toisten erilaisuus ei ole vain haukkumisen aihe vaan  oppimisen ja ilon aihe.

Vierailija
1390/3685 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän naapuri uhkaili varoituksilla ja kertoili kuinka täältä lentää kuulemma tosi nopeasti parin varoituksen jälkeen.  Sanoin että hetkinen, voisitko kertoa mitä sellaisia taloyhtiön järjestyssäntöjä olisimme rikkoneen, joista pitäisi seuraa varoitus. Siihen sitten mutisi vihaisesti jotain kanta-astumisista ja yleisesti vain mökästä. Sanoin että hyvä rouva, sinun on yksilöitävä vähän tarkemmin mitä kyseinen mökä on ja mihin kellon aikaan.  No sitten tuli taas jotain epämääräistä kuten portaissa kovaa kulkeminen ja puhuminen kovaan ääneen. Jaahas, siinä jäin vähän hämilleen, koska nähtävästi olimme siinä ainakin samaa mieltä että mitään kovaäänistä bilettämistä, huutamista tai musiikin soittoa ei meiltä ole kuulunut. Kun huomautin rouvalle että hiljaisuus on kyllä klo 22 ja silloinkin saa omassa asunnossa esim. kävellä, puhua tai käydä suihkussa, kun väitti että myös hiljaisuuden jälkeen oli ollut jotain mystistä mökää. On se kumma kun en itse keksi muuta kun puhumista ja kävelemistä, mutta lupasin että yritämme puhua hiljaisella volyymillä. Voihan nämä seinät paperia olla. Kaikekin huvittavin oli valitus laulamisesta. Kyllä meillä joskus joku voi sellaisen minuutin laulun lurituksen lurittaa (sekään ei  yöllä) mutta siihenkin voisi sanoa että vaikka vetäisi jonkun tangon joka päivä niin ei sekään ole valituksen aihe.

Vierailija
1391/3685 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä yksi naapuri valitti naapurin riitelyn äänistä. No, mä olin tämän naapurin toinen naapuri ja kyllä sieltä joskus jotain huutoa kuului, mutta ei mitään jokapäiväistä tai pitkäkestoista kuitenkaan. En kylläkään pannut merkille kuinka usein ja kuinka pitkään riidat kestivät, mutta pisti ihan miettimään, että mikä on sopiva ja mikä on kohtuuton määrä riitelyä naapurilta. Voihan se toki olla hyväkin, jos valittaa riitelyn äänistä. Ehkä riitely vähenee ja tulee jotain positiivista tulosta.

Vierailija
1392/3685 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän  jossain talossa tai naapurirapussa  riideltiin aika railakkaasti ja kovalla äänellä erittäin usein. (Asuimme Kalliossa silloin, tämä sivuhuomautuksena). Jostain vanhan talon ilmanvaihtoputkista se rätkätys ja toisen haukkuminen ja solvaamienn ja molempien huutaminen kuului kyllä. 

Enpä tullut ajatelleeksi asiaa sen enempää, kun ei siellä kuitenkaan päälle käyty fyysisesti.

Hississä sitten kerran joku saman talomme asukas, alkoi varovasti minulle kommentoimaan kuinka parisuhteessa pitäisi pystyä puhumaan ja että apua voisi hakea jos on kovin vaikeaa. Kaikki oli hieman epäselvää, enkä oikein kiinnittänyt siihen sen enempää huomiota.

Kunnes kotona vasta pälkähti päähäni, että se luuli että MINÄ ja mieheni ollaan se kestotappelija-pariskunta! Kun eihän sitä pysty sieltä jostain putkien kautta kuulemaan ihan selvästi että mistä se kuuluu, kunhan vaan selvästi kuuluu.

Kyllä hieman harmitti. Mutta ei sille oikein mitään voinutkaan. 

Tappelijapariskunta jatkoi entiseen malliin. Erikoinen parisuhde kyllä siellä. Valehtelematta joka toinen päivä tuntien huutoriitely, en jaksanut kuunnella että mitkä oli aiheet. Mutta en tajua että minkä takia tuollaisella meinigillä kukaan edes haluaa jatkaa mitään suhdetta saatika asua yhdessä.

Vierailija
1393/3685 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä asuinpaikassa, omakotitaloalueella, oli ilmeisesti joillain bändi. Viiden vuoden aikana kuulin niiden soittavan tasan yhtä kappaletta. Ja monta kertaa alusta uudelleen.

Ei se häirinnyt, aika harvoin kuului, mutta huvittavaa se kyllä oli :D Ei tuntunut edistystä tapahtuvan :D

Vierailija
1394/3685 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset saavat äänestä päätellen valvoa vielä klo 22 jälkeen.

Kaksiossa välillä vähintään 3 lasta riehumassa, nimikyltissä vaan yksi nimi, en ole ihan varma tästä perhekuviosta. Joskus siellä on ihan rauhallista ja joskus siellä on niin paha meteli, että kotona ei pysty olemaan. Välillä joku alle 5 v. saa itkuhuutopotkuraivarit mistä lähtee yhtä paljon meteliä kuin aikuisten kännätessä, välillä siellä on n. 10 vuotiaden keppihevoslaukkakisa ja vällillä vaan yleistä mekkalaa, joskus jopa hakattu pianoa.. Ihme random mekkalaa, olen kysynyt isännöitsijältä onko siellä jokin salainen päiväkoti.  Kerran joustiin rapussa ja puhuttin ranskaa.

En mitenkään usko että kaksiossa asuisi 5 hlöä, ja isiä näkeekin harvoin. 

Mökkinaapurien grilliviritys. Se on ihan uniikki, jokin kaasupolttimo keskellä peltoa. Luulin aluksi sen olleen tilapäisratkaisu jotain juhlia varten... 

Onko sulla ollenkaan muuta elämää kuin naapuriesi kyyläily. Ja rapussakin puhuttiin ihan ranskaa!

Meidän naapuri puhuu kylppärissään norjaa, usein viikonloppuaamuisin kun haluaisin nukkua vähän pidempään.

Vierailija
1395/3685 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen mies asuu samassa talossa.

Näyttänyt samalta viimeiset 15 vuotta, voi olla vaikka 35 tai 55, mutta siis nuoren näköinen. Lyhyehkö, tanakka, pitkä tukka, pukeutuu erikoisesti. Omistaa monet erilaiset silmälasit, todella erikoiset kasvonpiirteet. Olen ajatelllut, että onkohan joku kehityshäiriö.

Ei paljoa ota kontaktia naapureihin, tervehtii ja vastaa jos jotain kysytään, ilmeisesti kuitenkin älyltään normaali kun lähtee aamuisin töihin. Omistaa 3 autoa ja Suht ison kerrostaloasunnon yksin. Ei kuitenkaan ole koskaan kertonut kellekään mitä tekee työkseen. 

Ei koskaan ole nähty mies seurassa, mutta 4 eri naista on jo useita vuosia käynyt kyläilemässä, eivät koskaan kuitenkaan samaan aikaan vaan aina erikseen. Yhden kanssa ainakin harrastaa seksiä sillä, se kuuluu meille yläkertaan. 

Ikinä tästä tyypistä ei ole ollut mitään haittaa, paitsi kesällä saattaa soittaa musiikkia parvekkeen ovi auki, kuuntelee jotain oudon kielisiä kappaleita ja radiokanavia. Musiikin soittokin kuitenkin loppuu yleensä ihmisten aikoihin. 

Hänellä on myös kaniineja koska joskus on niiden kanssa ollut talon pihalla, toivottavasti ei tällätavalla yritä houkutella nuoria tyttöjä!

Vierailija
1396/3685 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vielä pari vuotta sitten opiskelija-asuntolassa, jossa kaikki tunsivat toisensa. Seinänaapurinani asui mies, jonka luona kävi jatkuvasti vierailemassa eräs puolituttu tyttö, yleensä meni hänen luokseen ilta/yöaikaan. Kuulin monesti, kuinka he keskustelivat jotain matalalla äänellä ja tyttö puhui nyyhkyttäen. Suhdetta näillä tuskin oli, tyttö oli yhdessä erään toisaalla asuvan opiskelijapojan kanssa. Minua vain jäi vaivaamaan, miksi hän oli usein niin surullinen ja kävi naapurillani itkemässä. Todennäköisesti tietenkin jotain parisuhdeongelmia, mutta toivottavasti ei mitään vakavaa. Tuli vain itsellekin paha mieli, kun kuuli hänen itkuisen äänensä keskellä yötä :(

Vierailija
1397/3685 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen torstai päivä, naapurin vaimo lukee seiskaa parvekkeella ja istuu kait jossain keinussa tms.  Ja sit tää mies raivoaa "sinäkin taas vaan sitä seiskaasi luet ja persettäsi hytkytät siinä keinussa" Kuuluu niin selvästi tänne  :D

Vierailija
1398/3685 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapuri tutkii muiden roskia, kuulemma haluaa tarkistaa onko kierrätetty. On ottanut meidän perheen jonkinlaiseksi silmätikuksi, valittaa kaikesta mahdollisesta mistä nyt voi valittaa. Kerran oli rattaat rappukäytävässä oikeesti alle 5min,tuli ovelle huutaa että eikö me osata lukea, ei saa rattaita säilyttää rappukäytävässä. Meillä ei oo hissiä ja siis olin kantamassa nukkuvia lapsia sisälle nukkumaan, enkä oo ikinä säilyttänyt rappukäytävässä rattaita, meillä on siihen hyvät tilat ihan sitä varten. Ja se ei ikinä huuda sillai et "olisin näkyvillä",vaan aina mun miehelle, sit jos kuulee mun äänen, liukenee täti hyvinkin vikkelään. Ja tää on oikeesti huvittavaa/ärsyttävää, en ikinä kerkee sanoo sille mitään mistään.en tiedä mikä sit on, oon sit kai tosi pelottava.

Vierailija
1399/3685 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva remontointi. Rempataan kämppää ja kootaan huonekaluja.

Toinen naapuri soittaa sähkörumpuja aina kummalliseen aikaan.

huh onneksi se en voi olla minä koska lopetin sähkörumpujen soiton yli vuos sitten sen takia kun piiiiiiiiiiipit siitä huomautti. Vaikka soitinkin päivällä. Korkeintaan lapsivieraamme joskus niitä soittavat. Itse en täällä asuessa niihin enää koske ettei tipu mummeleita kahvekuppi ja korppu kädestä ja onhan se nyt kamalaa, kun päivän seiskalehden luku jää hetkeksi kesken.. JUU ymmärrän ettei nuo tällaisessa elementtitalossa ole mikään hyvä juttu vaikka äänen eristäisikin.. Tässä meidän asunnossa (ylin kerros eli kahdeksas) kuuluu meteli vain alhaalta ylös ja kuuluu että se tulisi sivusta tai ylempää vaikka ei voi olla mahdollista. Alakerran kantakävely ja remppa kuulostaa siltä että se tulisi katolta 😂 Onneksi en asu alempana.. VARMAAN joka kolaus kuuluu. Muuten siis hiljaista on, mutta töminä kuuluu.

Minua ei kiinnosta täällä siis mikään eli en tullut kertomaan omista hauskoista naapureistani, koska ei ole sanottavaa. Perustylsiä kaikki. Joskus kesällä hauska seurata heitä, kun ovat kännissä pihamaalla ja kuunnella lipsautuksia.

Vierailija
1400/3685 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha käpy kirjoitti:

Keskustelun aloittaja pyysi hauskoja ja outoja naapurien tapoja.. Mutta haukkumiseksi taisi mennä taas monelta tämäkin ketju. Toiset saa tyydytystä omaan tylsään arkeensa haukkumalla muita.  Jonkinlainen yhdistävä tekijä tämä himohaukkujat.

Muutama positiivinen  kirjoituskin löytyy, niistä tuli hyvää, hymyillyttävää  oloa, kiva että jotkut jaksaa nähdä asioissa myös huumoria ja lämpöä! toisten erilaisuus ei ole vain haukkumisen aihe vaan  oppimisen ja ilon aihe.

Toiset ne lukee haukkuja sellaisistakin viesteistä, joihin niitä ei edes ole kirjoitettu.