Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri liruttelee bideetä kylpyhuoneessa useamman tunnin päivästä, saattaa olla vessassa 1,5 tuntia kerrallaan. Välillä mietin onkohan jokin sairaus taustalla, koska hän tosissaan on siellä vessassa liruttelemassa yhteensä 6 tuntia päivittäin.
Normaaleita elämisen ääniä toki, mutta ihmettelen vain (asunnossa on pahviseinät, kaikki kuuluu).
Kun suomeksi sanotaan, niin se runkkaa suihkua käyttäen🤭
Oma on asiansa, mitä tekee. Jos maksullinen vesi, niin hintaa liruttelullekin kertyy ja on niin, että kaikesta veden käytöstä joudut maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen ennenkin tästä maininnut, mutta nyt alakerran naapuri taas seisonut yhteisessä 1m2 eteisessämme yli 5min. Siinä tilassa ei siis ole mitään, tavallaan vaan estää lämmön karkaamisen ulos tässä 2 kerroksisessa luhtitalossa.
Ärsyttävää erityisesti siksi että sinne kuuluu puheet aika hyvin ja seisoo siinä kuuntelemassa etätyöpalavereitani...
Peitä ovi/ikkuna paksulla huovalla - ei täysin eristä, mutta vähän vaimentaa ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Muistelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinänaapurinani on pari jotain n. 6-kymppistä naista ja näistä toinen on ravannut viimeisen puoli vuotta joka päivä monta kertaa päivän aikana häkkikomerolla (joka asuinkerroksessa omat) tai sitten pohjakerroksessa josta palaa heti takaisin ylös :D Onkohan tuossa kyse jostain pakko-oireesta, välillä vaan alkaa ärsyttämään tuo jatkuva oven räminä.
Meidän naapuritalossa asui mies jolla oli sama harrastus. Äiti sanoi sitä varastoukoksi. Pian kaikki muutkin..
Käy piilopullolla?
Mun naapuri kävi piilopullolla autossaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri liruttelee bideetä kylpyhuoneessa useamman tunnin päivästä, saattaa olla vessassa 1,5 tuntia kerrallaan. Välillä mietin onkohan jokin sairaus taustalla, koska hän tosissaan on siellä vessassa liruttelemassa yhteensä 6 tuntia päivittäin.
Normaaleita elämisen ääniä toki, mutta ihmettelen vain (asunnossa on pahviseinät, kaikki kuuluu).
Jos suihkua siihen tarvitsee, hankkii hierovan suihkun, vettäkin säästyy. Aikanaan teini meillä meni illanvirkkuna aamulla suihkuun ja suorastaan nuokkui nurkassa suihkun alla ja kylpyhuone höyryssä. En viiitsinyt kiusata, että ota nyt ihmeessä jääkylmä suihku. Usein lähdin toki aiemmin töihin, kuvittelikohan naapuri, että minä siellä runkkaan.
Onko muuten yleistä, että etätyön alettua taloyhtiöissä vedenkulutus väheni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos suihkua siihen tarvitsee, hankkii hierovan suihkun, vettäkin säästyy. Aikanaan teini meillä meni illanvirkkuna aamulla suihkuun ja suorastaan nuokkui nurkassa suihkun alla ja kylpyhuone höyryssä. En viiitsinyt kiusata, että ota nyt ihmeessä jääkylmä suihku. Usein lähdin toki aiemmin töihin, kuvittelikohan naapuri, että minä siellä runkkaan.
Onko muuten yleistä, että etätyön alettua taloyhtiöissä vedenkulutus väheni.
Heh, minä ainakin käyn harvemmin ja lyhyemmissä suihkuissa kuin silloin toimistoelämässäni. Silloin viivyttelin lämpimässä suihkussa aamuisin joka päivä, tunnustan että etätöissä en käy aina ihan joka päivä suihkussa, vaan joskus jää aamu välistä jos ei ole kodin ulkopuolella asioita. Suihkut ovat muutenkin nykyään vain viiden minuutin pikasuihkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma on asiansa, mitä tekee. Jos maksullinen vesi, niin hintaa liruttelullekin kertyy ja on niin, että kaikesta veden käytöstä joudut maksamaan.
Vesi maksaa, vain onko se joissakin taloyhtiöissä ilmaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnan omistamassa asunnossa asun ja 2-vuotta sitten laittoivat lämpimän vesiputkeen mittarin. Ennen sitä, täytin pyykinpesukoneen aina lämpimällä vedellä. Säästin sähkössä, kun pesukone ei tarvinnut lämmittää vettä. Nyt pesen pyykit vain 2 kertaa vuodessa. Työpaikassa ja kaupassa ihmettelevät tullutta deodoranttini tuoksua. Extrana tuoksussa on mukana veren hyytymistä estävän lääkkeen tuoksu, joka tihkuu hien hajuna iholta. Yksikin sanoi, että käyttäisin mukamas mielenterveys lääkitystä. Marevan haju, on paras haju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnan omistamassa asunnossa asun ja 2-vuotta sitten laittoivat lämpimän vesiputkeen mittarin. Ennen sitä, täytin pyykinpesukoneen aina lämpimällä vedellä. Säästin sähkössä, kun pesukone ei tarvinnut lämmittää vettä. Nyt pesen pyykit vain 2 kertaa vuodessa. Työpaikassa ja kaupassa ihmettelevät tullutta deodoranttini tuoksua. Extrana tuoksussa on mukana veren hyytymistä estävän lääkkeen tuoksu, joka tihkuu hien hajuna iholta. Yksikin sanoi, että käyttäisin mukamas mielenterveys lääkitystä. Marevan haju, on paras haju.
Huimausten aiheuttajana oli korkea hemoglobiini ( ~180 ) ja on voinut olla, että jonnekin on yrittänyt verihyytymän aiheuttamaa tulppaa. 10-vuoden työssäolo aikana oli vain kerran veriarvot tutkittu. Liian harvaan, sanoisin siihen. Kuulin 90-luvulla, että henkilö oli saapunut mopedillaan työstä kotiinsa ja kaatunut rappusten eteen. Oli ollut veritulppa sydämessä.
Naapureilla kolme eri ikäistä lasta ja ääniä välillä kuuluu luonnollisesti. Ei ole minua haitannut. Vanhemmat ovat todella ahkeria ja tekevät selkeästi parhaansa että jälkikasvunsa kanssa. Ulkoilevat ja tekevät asioita yhdessä. Koskaan kello 22 jälkeen ei ole kuulunut ääniä.
Minua hirvittää näiden lukeminen. Seuraako ihmiset tosiaan naapureitaan näin tarkkaan. Minulla on joskus itsetietoinen ja vaivaannuttavaa olo, kun lähden ulos, mutta olen ajatellut että vain kuvittelen. Ihmisiä ei kiinnosta muitten tekemiset.
Nyt luen, että kiinnostaa ja kovasti!
Lakatkaa kyyläämästä. Jättäkää toiset rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viereisessä rapussa asuva nainen kyttää autoaan sivulta, edestä, takaa AINA kun tulee jostain kotiin. Kurkkii takalaseista sisään, kiertää auton ja sama juttu. Usein törmännyt rouvaan parkkipaikalla. Muuttaessani taloon ihmettelin onko sillä joku hukassa kun minuuttitolkulla kyttäsi. Pikkuisen huvittavan näköistä touhua.
Tämä voisin olla minä. Ainakin meidän pihassa on niin ahtaat parkkipaikat että parkkeerattuani varmistan auton olevan suurinpiirtein suorassa ja keskellä, en halua kolhuja autooni, ja niitähän tulee mikäli viereinen auto on liian lähellä. Eli kiertelen autoa ennenkuin sammutan sen.
Voin olla minäkin. Autoani särjettiin 2 x kuukauden kuluessa muutostani. Nyt tsekkaan aina, ettei renkaita ole viety, että peilit ovat ehjät ja kilvet tallessa.
Kuulin Heinolassa asuessa, että Hartola olisi sellainen paikka, jossa ei autot saa olla rauhassa. Renkaat ja muu irtain otetaan tai rikotaan. Yksi nuori pariskunta oli muuttanut Hartolaan, niin ensimmäisellä viikolla autoa oli rikottu, vaikka auto oli ollut vanha, mutta tehokas. Ei audi, ei mb, ei bmw, ei saab, eikä mosse. Siitä huolimatta auto oli rikottu.
Seinänaapurin nuoripari tulee kahdelta yöllä baarista ja menevät saunaan. Paiskovat saunan ovea vaikka sen saisi kiinni hiljempaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri käy joka päivä postilaatikolla ja monta kertaa viikossa lähtee autolla jonnekin. Sitten se palaa takaisin kotiinsa. Omituista, eikö totta?
Teen juuri samoin ja naapuri pihalla ulkona lonksuttaa leukojaan muille asukkaille,kun ajan autolla asuntoni parkki paikalle.Tähän tapaan,että taitaa ilman ajella tuo mies joka päivä. (kuulin sanomisen,kun olin p-puhujan selän takana )Nyt tiedän sen,että jonninjoutavan selittäjällä ei ole ajo korttia.Taitaa olla "läpeksijä luonne"
Kysäisepäs josko naapuri opettaisi sinulle yhdyssanasäännöt.
Tai osta kielioppikirja ja opiskele itse.
Suomi on vapaa maa. Kukin tapuloi tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri käy joka päivä postilaatikolla ja monta kertaa viikossa lähtee autolla jonnekin. Sitten se palaa takaisin kotiinsa. Omituista, eikö totta?
Teen juuri samoin ja naapuri pihalla ulkona lonksuttaa leukojaan muille asukkaille,kun ajan autolla asuntoni parkki paikalle.Tähän tapaan,että taitaa ilman ajella tuo mies joka päivä. (kuulin sanomisen,kun olin p-puhujan selän takana )Nyt tiedän sen,että jonninjoutavan selittäjällä ei ole ajo korttia.Taitaa olla "läpeksijä luonne"
Kysäisepäs josko naapuri opettaisi sinulle yhdyssanasäännöt.
Tai osta kielioppikirja ja opiskele itse.Suomi on vapaa maa. Kukin tapuloi tyylillään.
Ohjeitten kirjoittaja voi laatia uusia pykäliä. Jos kirjoitat väärin, niin saisit 15-vuoden pituisen kakun ja huonoa kahvia palan painikkeiksi. 🤭
Naapurin mies ei saa juoda kaljaa kotona joten hänellä on piilopaikka kellarissa missä hän käy juomassa. Älkää miehet hyväksykö tuollaista. Kaljaa juodaan jos tekee mieli. Vaimo vaihtoon sitten.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin mies ei saa juoda kaljaa kotona joten hänellä on piilopaikka kellarissa missä hän käy juomassa. Älkää miehet hyväksykö tuollaista. Kaljaa juodaan jos tekee mieli. Vaimo vaihtoon sitten.
Mitä jos on homo mies, kumpi menee sitten vaihtoon?
Kaljamies vai kaljaton?
Vierailija kirjoitti:
Naiset, ei teidän ole pakko sietää niitä alkoholisteja vaikka ne oliskin välillä mukavia. Mies vaihtoon jos se ei voi kunnioittaa teitä sen verran että hankkis apua ongelmiinsa!
Vierailija kirjoitti:
Minua hirvittää näiden lukeminen. Seuraako ihmiset tosiaan naapureitaan näin tarkkaan. Minulla on joskus itsetietoinen ja vaivaannuttavaa olo, kun lähden ulos, mutta olen ajatellut että vain kuvittelen. Ihmisiä ei kiinnosta muitten tekemiset.
Nyt luen, että kiinnostaa ja kovasti!
Lakatkaa kyyläämästä. Jättäkää toiset rauhaan.
Totisinta totta. Joillakin on pakkomielle käydä toisten pihoilla kyyläämässä. Yhden ajoin sillai pois kytksenä olemasta, että sanoin ihan tarkoituksella kuuluvalla äänellä, että taas tuo mulkku on tullut tähystelemään. ( Olin talvi-iltana kolaamassa pihaa puhtaaksi lumesta ) Kun tulin iltavuorosta, niin monesti sama henkilö lähti pois asuntoni oven edestä.
Asumme vanhassa kerrostalossa, joten rapusta kuuluvat aivan kaikki äänet meille. Seinänaapurissamme asuu yksilapsinen perhe. Ihmettelen päivästä toiseen, että onko koko perheellä vain yksi avain asuntoon. Joka kerta, kun vanhemmista jompikumpi tulee kotiin, niin heidän pitää soittaa ovikelloa ja odottaa, että toinen tulisi avaamaan. Ihan joka kerta, monta kertaa päivässä.
Toki voi olla, etteivät he vaan tykkää kantaa avaimia mukana, jos ne vaikka häviävät. Kuitenkin tuo heidän systeeminsä kuulostaa todella vaivalloiselta. Toinen on kuitenkin aina jumissa kotona siihen asti, että toinen tulee kotiin, jotta tämän voi päästää sisälle. Avainkantamme ei myöskään ole mitenkään suojattu, eli avaimia pystyy ihan vapaasti monistamaan.