Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
1261/3685 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun naapuri kuseksii minun tontille,valvontakamerasta nähty.En ole viitsinyt hänelle sanoa sitä ettei tulis turhia riitoja. Vaimo vain ihmetellyt että naapurille iso mela ku kans tallennetta kattonut. Se vähän ittiä ärsyttää.

Vierailija
1262/3685 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ole mikään naapurikyttä, mutta asutaan ok-taloalueella ja naapuriperheellä pari taaperoikäistä eivätkä ole koskaan ulkona! Teen töitä kotona ja olen usein pihalla, näkymät juuri tuolle talolle Siis ihan muutaman hassun kerran olen nähnyt lapsia ja äitiä, isä käy kyllä töissä. Äiti ei koskaan ole tervehtinyt eikä katsonut meidän suuntaankaan, nyt taas on ollut kuukausia etten ole nähnyt vilaustakaan. Valot on kyllä talossa aina päällä jne. mutta vain isä liikkuu ulkona. Outoa. Jossain vaiheessa jo ajattelin, että on listiny perheensä, mutta sitten joku kerta näin toisen lapsista. Lasua mietin jossain vaiheessa, mutta sitten ei mitään syytä siihenkään ja on toki ylireagointia. Jotenkin on vaan fiilis ettei siellä ole kaikki ok, mutta kaipa tuohon joku järjellinen selitys löytyy. Lapset vaan yleensä on aika paljon ulkona ja nää ei ollenkaan.

Tee lasu. Siis ihan hyvää tarkoittaen. Jos siellä on joku masisäiti, joka ei kykene huolehtimaan lapsista eikä isäkään ymmärrä

Tämä oli jotenkin hauskasti sanottu:D Oletusarvoisesti siis lasut yleensä tehdään pahaa tarkoittaen?

Tuntuu että niitä tehtaillaan ensisijaisesti vain vanhempien näpäyttämistä varten :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/3685 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaankohan naapureita..jostain naapuri asunnosta(en pysty tarkasti paikantamaan) on vuosien ajan kuulunut poran ääni ja naputtelua. Poraavat ehkä yhden reiän viikossa.Olen monesti miettinyt mitä ihmettä siellä touhuavat...

Vierailija
1264/3685 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapussa asuu arviolta noin 50v mies joka tämän tästä jättää muille heippa lappuja ilmoitustaululle. Milloin vauva rääkyy öisin(rapussa ei ole kellään vauvaa), milloin jonkun aamulla suihkussakäynti ärsyttää, toisinaan koira ulvoo tuntikausia(rapussa ei ole koiraa kenelläkään) yms yms muuta vastaavaa

Vierailija
1265/3685 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri on Venäjältä ja olen nähnyt kun passit vaihtaa omistajaa tuossa pihalla. Mies retosteli mulle kuuluvansa Yön Sudet moottoripyöräjengiin, samaan johon Puttekin kuuluu. Ihan ystävällinen kyllä vaikka näyttääkin vähän mafiosolta.

Vierailija
1266/3685 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen äiti keskustelee huutamalla.

Vierailija
1267/3685 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinna kirjoitti:

Me asumme mieheni kanssa varsin naapuririkkaassa taloyhtiössä, jossa asukkaat ovat noin +65-90-vuotiaita ja itse olemme 20-22- vuotiaita. 

Toinen seinänaapureistamme ei juuri pikahdakkaan.  Välillä lähettää miehelleni viestin, että tulla käymään kahvilla juttelemassa miesten juttuja. Samalla antaa kuvia, mitä on ottanut meidän kukista esim. kesällä ja teettänyt ne meille (kaikki ovat tallella, ovat aivan ihania!). Tämä on kyllä huippu söpöä ja jotenkin niin symppistä, sillä naapuri on jo erittäin iäkäs mies, mutta rakastaa valokuvaamista.

Yksi naapuri taas, lähes joka aamu, kun lähden töihin, aukaisee ulko-ovensa ja huikkaa "ookko menossa töihin! hyvää huomenta!" ja sitten kommentoi säätä. Tämäkään ei missään nimessä ole mitenkään ahdistavaa, vaan enemmän symppis-olo tulee hänestä. On erittäin iäkäs rouvashenkilö, joka kaipaa juttukaveria. Käynkin aina välillä hänen kanssa kirrettömänä aikana kahvittelemassa.

Eräs naapuri taas istuu jakkaralla kesät talvet, autonsa vieressä ja rassailee sitä. Siis kirjaimellisesti _joka päivä_. Lisäksi naapuri istuu nämä istumiset vain auton vasemmalla puolella, en ole ikinä nähnyt häntä auton oikealla puolella. Näen häntä kuitenkin päivittäin noin 3 kertaa. :D välillä auto on tukin päällä, välillä ei. Välillä hän ottaa yhden renkaan pois ym. ja välillä kiillottelee. Hieman huvittavaahan tuo kyllä ajoittain on. Ajatellaan, että se on hänen keino harrastella ilman autotallia ja olla omissa oloissaan.

Että joo, meidän rivitalossa kyllä tapahtuu ja naapurit ovat osana arkea, vaikka ovatkin kaikki senioreita. Kaikista naapureista olisi jotain sanottavaa, ominaispiirteitä ym. Mutta kaikista vain hyvää. Ennen missään muualla asuttaessa, en muutakuin sanoin "hei", jos rapussa tavattiin. Nyt jäädään jopa kaupassa keskustelemaan naapureiden kanssa, jos nähdään. Ihana asua naapureiden kanssa samassa taloyhtiössä, jossa kaikkia autetaan (lumityöt, nurmikot, auto jumissa yms.), ja kaikista pyyteettömästi välitetään. 

Ihana kirjoitus!

Minä haluaisin naapurikseni sinut ja miehesi. :)

Vierailija
1268/3685 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi naapuri on tosi kummallinen. Häntä ei juuri ei koskaan näy tai kuulu missään. Jos sattuu kävelemään vastaan, kääntyy poispäin ja jää seisomaan paikalleen, ja kiertää sillä tavalla, että on aina selkä kohti ohikulkijaa. Yleensä seisoo kasvot kohti seinää. Ei siis missään tapauksessa halua ottaa katsekontaktia, tervehtimisestä puhumattakaan. Oikeasti siis jonkin sortin hullu.[/quote kirjoitti:

Taidat olla mun naapuri - en nyt  vaan pidä siitä että pitää tervehtiä samassa talossa asuvia, olen erakko. Koita ymmärtää. En ole kuitenkaan vaarallinen, enemmänkin pelokas...jos olet se kaunis naapurinemäntä niin voithan jokupäivä yllättää mut takaapäin...

Vierailija
1269/3685 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä asuu alakerrassa vanha leskimies, joka aina avaa kotiovensa rappuun ja kovaan ääneen latelee pitkän liudan kirosanoja ja sitten aivan muina miehinä astuu sisälle ja sulkee oven. Monet kerrat olen oikeasti säikähtänyt tämän oven kohdalla ( kuljen usein rappusia ).

Ja kun naapurin koira yksinään haukkuu, käy tämä haukkumassa postiluukusta takaisin ja koira tietysti innostuu vaan lisää.

Hän ei ole varsinainen kyylä, mutta välillä olen yllättänyt hänet seisomasta jostain ylemmästä kerroksesta ja olevan ikään kuin "piilossa" ja hän vain kuuntelee asukkaiden ääniä. Sekin on hyvin pelottavaa, kun joku yhtäkkiä seisookin jossain nurkassa ihan kaikessa hiljaisuudessa ja vain tuijottaa...

Muuten tämä naapuri on hyvin mukava ja toisinaan satutaan samaan lähikuppilaan vaihtamaan kuulumisia, hän taitaa olla vain melko yksinäinen.

Voi luoja. Tämä on kyllä paras tähän mennessä. En olekaan vähään aikaan nauranut näin paljon.

Varsinkin se kun haukkuu postiluukusta koiralle. :) :)

Vierailija
1270/3685 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetti, kohta vuoden vanha ketju!

Vierailija
1271/3685 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun naapuri kuseksii minun tontille,valvontakamerasta nähty.En ole viitsinyt hänelle sanoa sitä ettei tulis turhia riitoja. Vaimo vain ihmetellyt että naapurille iso mela ku kans tallennetta kattonut. Se vähän ittiä ärsyttää.

Kiva satu taas vaihteeksi sinulta. Aikuiselta naiselta.

Vierailija
1272/3685 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri laittaa kiljuvan, kirkuvan ja itkevän lapsensa jäähylle rappukäytävään. Siinä se kirkuu, huutaa ja itkee, hakkaa seiniä ja potkii ovia. Pahimmillaan on kestänyt yli puoli tuntia se mekkala. Muuten hyvä äiti kyllä, ja ihan kiva lapsikin.

Yläkerran asunnossa asuu yksinään nuorehko mies, joka on innokas jääkiekon seuraaja. Meillä ei tarvitse edes telkkaria avata, kun selostuksen kuulee selkeänä sieltä. Tietää aina myös, kenen voittoa toivoo, koska älämölöää yksinään ja huutaa telkkarilleen.

Yksi naapuri on tosi kummallinen. Häntä ei juuri ei koskaan näy tai kuulu missään. Jos sattuu kävelemään vastaan, kääntyy poispäin ja jää seisomaan paikalleen, ja kiertää sillä tavalla, että on aina selkä kohti ohikulkijaa. Yleensä seisoo kasvot kohti seinää. Ei siis missään tapauksessa halua ottaa katsekontaktia, tervehtimisestä puhumattakaan. Oikeasti siis jonkin sortin hullu.

Ei tarvitse olla hullu, vaan esim. sosiaalisten tilanteiden pelko voi laittaa ihmisen käyttäytymään noin.

Vierailija
1273/3685 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä kiva lueskella, jos on itse pahalla päällä niin saa ainakin nauraa.

Vierailija
1274/3685 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parveketupakointi 20 min välein (olen mitannut aikaa). Tupakoiminen alkaa siinä 5-7 aikaan aamulla ja loppuu aamuön pikkutunneilla. Pariskunnasta molemmat tupakoivat, toinen ei taida käydä töissä sillä istuu parvekkella käytännössä koko päivän.

Asia ei muuten kiinnostaisi pätkääkään, mutta ikkunani on suoraan heidän parvekkeen vieressä joten voimakkaat tupakan savut tulevat suoraan sisään, en siis voi tuulettaa huonettani käytännössä ollenkaan. Heti kun saan suoritettua lukion pois alta niin voi muuttaa pois kotoa jotta pääsee noistakin vittusaatanoista eroon.

Vierailija
1275/3685 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eniten ärsyttää se, että pitävät verhoja kiinni aina. Monesti tuntikaupalla odottanut että avaisivat edes hetkeksi. Joskus suututtaa niin, että tekisi mieli soittaa ovikelloa ja huutaa että mitä teillä on salattavaa???!!!

Vierailija
1276/3685 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eniten ärsyttää se, että pitävät verhoja kiinni aina. Monesti tuntikaupalla odottanut että avaisivat edes hetkeksi. Joskus suututtaa niin, että tekisi mieli soittaa ovikelloa ja huutaa että mitä teillä on salattavaa???!!!

Jotain ricollista pakolla on oltava.

Meillä vastapuolen naapuri ei edes laita ovea kiinni kun menee vessaan ja näkyy ihan kaikki.

Vierailija
1277/3685 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla esim. on asunnossa kameravalvonta ja kuvaan juuri ikkunoita ja ovia koska sieltä sitä tultaisiin sisään jos joku on sisään tulossa.

Niin pakkohan ne verhot on pitää kiinni jo ihan lain mukaan kun piha-alueita ei saisi kuvata. Tosin pitäisin ne kiinni muutenkin koska en todellakaan halua että kukaan näkee asuntoon sisään mistään raosta.

Vierailija
1278/3685 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurin rouva edustaa varsinkin kesäisin lähes aina sellaisissa löysissä ja melko ohuissa kaftaaneissa, mistä lie Intiasta tms. tuonut useita samaa mallia eri värejä. Ja alla ei yleensä ole kuin pikkarit, joskus helteellä ei niitäkään. En tiedä eikö hän tiedosta vai eikö vaan välitä että niistä kaavuista näkyy melko hyvin läpi, varsinkin jos aurinko sattuu sopivasta suunnasta. En ole edes mikään tirkistelijä, ihan ilman kiikareitakin tiedän aivan tarkkaan miltä hänen peppunsa ja tissinsä ja muutkin paikat näyttävät. :) Enkä usko että hän on mikään ekshibitionisti (vaikka mistä sitä koskaan tietää!), ihan tavallinen vajaa nelikymppinen kahden lapsen äiti, ja se vähä mitä ollaan juteltu niin kaikin puolin fiksun ja 'normaalin' tuntuinen.

Vierailija
1279/3685 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jotenkin kiva ketju. :) Inhimillinen. Kaikilla meillä on tapoja, joita joku varmasti pitää outona. :) ä

Vierailija
1280/3685 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän rapussamme asuu hieman nuorempi naishenkilö joka saattaa välillä soittaa ovikelloa ihan vain jutellakseen tai kyselläkseen lastemme tai meidän kuulumisia. Tämän jälkeen kertoo muutaman sanan opinnoistaan ja ystävistää. Tämän jälkeen toivottaa mukavaa iltaa ja poistuu. Hän on oikein ihana ja jutustelu on mielestäni aina erittäin mukavaa, mutta olen tietenkin hieman huolissani että onko hän muuten todella yksinäinen tai onko hänellä näitä hetkiä miehenikin kanssa, josta myös paljon kyselee. Mutta yhteenvetona ihana tyyppi. :)

Kutsu sisään kahville. Voi ehkä alkaa uusi kiva ystävyys.