Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
721/3685 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alakerran naapuri (kahta kerrosta alempana) örisee ja mylvii kovaäänisesti. Mylvintä-äänet ovat sellaisia "MJÖÖÖ!", "ÖÖÖÖÖÖÖH!" ja "OIJOIJOI!" Joskus huudahduksia kuuluu pitkin iltaa ja satunnaisesti myöhään yölläkin. Alkoholia taitaa kulua melko runsaasti. 

Ei se mitenkään hätäiseltä kuulosta, eikä muita ääniä juurikaan kuulu.

Epäilisin, että asut samassa talossa kuin minä, mutta täällä mylvijä asuu ylimmässä kerroksessa, joten kyseessä ei voi olla sama tyyppi. Mutta juuri tuollaisia mölähdyksiä kuuluu jatkuvasti yksinasuvan miehen asunnosta. Välillä hänellä on kavereita kylässä (kuulee kun käyvät parvekkeella tupakalla), mutta silloinkaan asunnosta sisältä ei kuulu kuin tämän yhden miehen mölähdykset. Omituisinta on, että ainoastaan silloin kun miehellä on kavereita kylässä hän "sarjakarjahtelee". ROAH! ROAAH!! RROAHH!! RROOAHHH!!!!

Täydellinen karju mulle! Itse ulisen ja kiljahtelen ihan huvikseni - en pidä hiljaisuudesta. Lisäksi nauraa hohottelen, röyhtäilen, todella kaikuvia sellaisia,  laulan suihkussa ja muutenkin sekä klassikko: haukottelen HOOOHHHOIJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!  

Vierailija
722/3685 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on jotenkin masentava. Arvioidaan naapuri kummalliseksi vertaamalla omiin tapoihin, kyttäillään naapureita, ollaan liiankin kiinnostuneita naapurin asioista ja menemisistä, arvostellaan naapurin elämää.

Live and let live! Kunhan eivät vahongoita muita.

Eipäs!! Tää ketju on riemastuttava ja tosi hauska!! Nauran kunnolla pitkästä aikaa. Rakastan teitä, Suami!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/3685 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa alkaa klo 23 paikkeilla laulua muistuttava naisen ulina bongorumpujen tai vastaavien paukkeen säestämänä. Tätä jatkuu yleensä klo 2.00 asti ja toistuu noin neljänä päivänä viikossa. Päivisin bongot korvataan raivokkaalla kantapääkävelyllä. Terkut sinne yläkertaan.

Kuuluisipa täälläkin säestys, että ymmärtäisin minun yläkerran asukkaan yrittävän musisoida tms. Yläkerrasta kantautuu 20-30v miehen hoilotusta. HOILOTUS kuvaa ihan täydellisesti sitä möykkää. Hän huutaa (!) tyylillä "LAAALAAAA LOOOOO LAAAAA", siis hoilotusta jossa muutama eri sävel. Huuto kestää useita minuutteja, oli sitten aamupäivä tai yö. Siis ei edes yritystäkään laulaa, ääni on vain teatraalista huutoa jossa ei ole mitään järkeä. Miksi?

Mietin, asuuko tämä mies jonkun kanssa. Jos olisin hänen tyttöystävänsä, jättäisin välittömästi moisen hoilottajan. Täällä on hyvä äänieristys, joten aika kovaa saa äännellä. Voisiko joku kertoa minulle, mikä saa ihmisen tekemään tällaista toistuvasti? Itse en nyt vuoden aikana ole sitä keksinyt.

Se vaan on niin kivaa!

Vierailija
724/3685 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rämpyttää joka ilta valoja :D

Varnaa minä, kun meidän kattovalojen himmentimet toimivat kolmella eri rämpäytyksellä (=3 eri valaistustasoa) :D

Vierailija
725/3685 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan taas Iltasanomissa!

https://www.is.fi/asuminen/art-2000005594856.html

Muuan kaverini on töissä iltapäivälehdessä ja kertoi, että siellä availlaan tänne tarkoituksella erilaisia kommentteja varmasti tuottavia ketjuja. Sitten vaan jätetään palsta kuhisemaan ja viikon päästä saadaan tehtyä kätevästi ja vaivattomasti juttu ilman että tarvii itse selvittää mitään asioita.

Semmoista vastuullista journalismia.

Vierailija
726/3685 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluvatko muuten äänet koskaan alakerrasta yläkertaan?

Kuuluu.oon hyvinkin tietoinen kuinka monta kertaa viikossa alakerran pariskunta ryyppää ja pettää toisiaan.riitelevät sitten monta päivää...

Vierailija
727/3685 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluaikana asuttiin vuokralla omakotitalon yläkerrassa. Vuokranantajat olivat olevinaan parempaa väkeä, mies oli ilmaislehden päätoimittaja ja nainen kai kotirouva. He riitelivät hyvin usein, niin että sanat kuuluivat selvästi yläkertaan - ja aina täydellisellä kirjakielellä. Se oli aika kammottavaa.

Myöhemmin toisessa asunnossa seinänaapurina oli opiskelijapariskunta, jota aloimme kutsua Voiv*tuiksi, koska ainoa mitä naapurista kuului (kotibileiden lisäksi) oli miehen satunnainen äänekäs huuto "Voi v*ttu" tai "V*tun v*tun v*ttu". Joskus hän myös samalla heitti jotain seinään. Googlasin sen verran, että hän opiskeli peruskoulun luokanpettajaksi... :/

Täällä sama, naapuri pelaa kuulokkeiden kanssa jotain online-peliä ja huutaa välillä kovaan ääneen voivithua plus muu mylvintä päälle. Kuuntelee myös musiikkia, mutta koska tekee sen päivällä, niin ei haittaa. Enkä ole päivisin kotona paitsi jos on vapaata.

Vierailija
728/3685 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläkerran naapuri käyttää ihan järkyttävän paljon vessapaperia (se paperitelineen kitinä kuuluu rakenteita pitkin :D )

Mulla on ainakin niin karvainen perse, että kun pyyhkäisee ensimmäisen kerran ja kaikki kakka ei ole tippunut, vaan on karvojen kätköissä kiinni, niin tuntuu että levitän vain kakkaa ympäri läpeä ja siitä se vasta pyyhkimisurakka alkaakin! Menee kymmeniä tuplapaloja ennenkuin alkaa näyttämään siltä ettei enää mitään tartu.

Ujuta jollain konstilla päivittäiseen ruokavalioosi teelusikallinen pellavansiemeniä, ei tarvi enää pyyhkiä. T ent. Tahmapeppu

Vierailija
729/3685 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuan kaverini on töissä iltapäivälehdessä ja kertoi, että siellä availlaan tänne tarkoituksella erilaisia kommentteja varmasti tuottavia ketjuja. Sitten vaan jätetään palsta kuhisemaan ja viikon päästä saadaan tehtyä kätevästi ja vaivattomasti juttu ilman että tarvii itse selvittää mitään asioita.

Pitäiskö tähän sanoa että "nyt meni iltikset boikottiin". Ja parin päivän päästä jatkaa klikkailua ja irtonumeroiden ostelua. Sellaisia on enemmistö.

Vierailija
730/3685 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö tähän sanoa että "nyt meni iltikset boikottiin". Ja parin päivän päästä jatkaa klikkailua ja irtonumeroiden ostelua. Sellaisia on enemmistö.

En ole koskaan ostanut iltapäivälehtiä, olen kyllä lukenut netistä niin kauan, kuin se on ollut mahdollista, tai paremminkin otsikot katsonut. Ex-mieystäväni osti aina molemmat iltapäivälehdet ja huomasin että eipä paljon turhempaan voi rahaansa käyttää, noh joku seiskan ostaminen myös.

Vierailija
731/3685 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujo ja hiljainen äidinkielenopettaja mölähtelee iltaisin seinän takana "mööö-ööö" ja "höhöööö-höö". On selvinpäin mutta ölisee joka ilta.

Vierailija
732/3685 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurini olivat saaneet joululahjaksi kahvimyllyn. Tiedän sen koska heräsin aina annanaikaisesti myllyn surinaan. Nyt ilmeisesti pavut ovat loppuneet tai innostus myllyyn mennyt kun on ollut niin rauhallista... Voi se olla joku smoothie konekin...

Tästä tuli mieleen kun kaveripariskunta oli saanut lahjaksi jonkinlaisen jalkakylpylaitteen.

He sillä sitten kylvettivät jalkojaan ahkerasti. Joskus ovikello soi. Nämä ei mennyt avaamaan ja niinpä huoltomies tuli omilla avaimilla sisään.

Alakerran naapuri oli soitellut hätääntyneenä yläkerrasta kuuluvasta surinasta.

Kaverit oli ihan noloina istunut siellä jalat kylvyssä.

Kotirauhan rikkominen. Ei toisen kotiin tulla noin vain jonkin surinan perusteella.

Vierailija
733/3685 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ujo ja hiljainen äidinkielenopettaja mölähtelee iltaisin seinän takana "mööö-ööö" ja "höhöööö-höö". On selvinpäin mutta ölisee joka ilta.

Se korjaa kokeita.

Vierailija
734/3685 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivokselassa seinänaapurin mies saa aina hirveitä pultteja nollasta sataan.. Yhtäkkiä vaan ihan täysiä huutoa illallakin, "VIII-TTT...." ja oikein pitkään venyttäen. Ja välillä tulee H-sanaa maanisella huudolla. Mahtaakohan sielläkään olla kaikki hyvin..

Vierailija
735/3685 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun naapuri menee suihkuun alkaa jonkin ajan kuluttua sellainen surinaääni. Kestää muutaman minuutin ja sitten loppuu.

Se on vaan mun pattereilla toimiva ihonpuhdistuslaite. 🙂

Tai mun 2 minuutin ajastimella toimiva sähköhammasharja.

Eikö niitä ole myös vedenkestäviä "hyvinvointivälineitäkin".

Vierailija
736/3685 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yläkerran naapuri laulaa todella usein kovaan ääneen, on kyllä hyvä laulamaan. Sama nainen itkee ja huutaa myös asunnossaan usein miehelleen naisen hysteerisestä ulinasta erottaa sanoja "nej" ja "inte" ja olen päätellyt että nainen flippailee miehelleen milloin mistäkin ja mies yrittää rauhassa selvittää tilanteet kun miehen äänensävy ei kohoa missään vaiheessa.

Vierailija
737/3685 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiössä eräs nainen on käynyt toisten kodeissa yleisavaimella huhujen mukaan. Nyt vaan odotellaan, että koska jää ihan kunnolla kiinni, jotta saadaan tehtyä poliisijuttu. Outoa, että kun saa luottamustehtävän, pitää sitten laittaa nokkansa jokaiseen paikkaan. 

Vierailija
738/3685 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha naapurini siivosi kerran viikossa, yleensä sunnuntaina - ja aina siivotessaan tämä nainen kirosi ja raivosi imuroidessaan ja kohkatessaan kuin mielipuoli. Tätä ei voi edes tässä sanoin kuvata, siis jatkuvaa huutoa tai oikeastaan kirkunaa, jossa joka toinen sana oli v...u, s.....a, j.......a jne. Puolesta tunnista tuntiin tätä kesti, ja siihen kyllä tottui, kun tiesi että se on taas viikottainen siivous menossa. Mutta oli kyllä melkoinen show, kuten pari oikeaan aikaan kotonani ollutta kaverianikin on todistanut....

Vierailija
739/3685 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperhe, joka tunkee meille kaksi lastaan. Oma lapsi on 9, naapurin lapset 7 ja vajaa 4. Okei, vanhempi voisi tulla omani kanssa leikkimään, mutta kun vanhemmat tunkee sen taaperon aina mukaan. Meinaa taju lähteä. Olettavat, että me huolehdimme, pissatamme, autamme, kun koko ajan marisee, saatamme kotiin tien yli jne. EI ME HALUTA! Meidän omat lapset on jo isoja ja lapsilla saa olla kavereita, jos niistä ei tarvi huolehtia. En halua mukavuudestani nousta jatkuvasti katsomaan, kun tää yksi itkee, laittaa kenkiä jalkaan ja saattaa kotiin jne. Tämä nuorin tulee noin 3 minuutin välein valittamaan minulle jostain  ja olen aivan vati täynnä. Pysy pois täältä, olen välillä sanonut suoraan, että "kuule, mä en jaksa selvitellä noita teidän ongelmia, sun tarvii mennä kotiin". Ja vienyt lähes väkisin kotiovelle. Isänsä vielä sanoi, että kun nämä riitelee niin paljon, niin mene kertomaan kaverin vanhemmille. Ei tarvi tulla kertomaan, ei kiinnosta. Pois vaan meiltä, ei ole kutsuttu.  Jos omani olisi 3-4 -vuotias, voisin hyvin huolehtia kummastakin. Nyt en viitsisi, kun oma on tosiaan jo 9...

Vierailija
740/3685 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat ihmettelivät ketä haittaa jos naapurin mummot ja papat istuvat ulkona möllöttämässä. Meilläkin on tähän taloyhtiöön siunaantunut viisi miestä jotka ovat ulkona kesän ja talven 24/7. Aamu kuudesta ilta kymmeneen pakkasesta ja sateesta viis.

Meillä nämä papat jäävät jaarittelemaan ja tuntuu ettei pääse ikinä kohteliaasti jatkamaan matkaa. Lähden päivän aikana jo pelkästään kolme kertaa koiran kanssa ulos, mennen ja tullen, töihin, kauppaan, salille.. Koskaan ei pääse etenemään normaalisti. Eräs jo ilmeisesti vähän muistisairas pappa käveli juuri tänä aamuna 10m perässäni koiran aamulenkin ja toinen odotti sillä aikaa pihassa.

Kyllä se alkaa näin vuosikausia jatkuneena jossain kohtaa ahdistaa kun nämä ihmiset eivät osaa jättää vain moikkaamiseen.