Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
2000-luvun alussa asuessamme kerrostalossa vastapäisessä talossa asui rouva, joka ilmeisesti nautti siivoamisesta kovasti. Joka viikonloppu hän kantoi parvekkeelle suuren määrän talon irtaimistoa tuultumaan, siis mattojen ja tyynyjen lisäksi ihan kaikenlaisia pieniä esineitäkin. Siinä ne sitten olivat jonkun aikaa, kunnes sisällä oli imuroitu ja luututtu, ja tavarat kannettiin takaisin.
En tiedä, liekö ollut pakko-oireista siivousta vai oliko rouva vain puhtautta rakastava...
Poikaystävän entinen yläkerran naapuri imuroi 3 kertaa päivässä 45 minuuttia 52m2 kaksiotaan. Ensimmäisen kerran klo 8, toisen kerran klo 14.30 ja kolmannen kerran 17.00. Ilmeisesti vielä painoi imuria lattiaa kohden voimalla, sillä imuroinnista kuului kova raapimisääni.
Eräs ystäväni asui kerrostalossa, jossa joku lähinaapureista (emme koskaan saaneet tietää kuka) niisti jatkuvasti nenäänsä, kymmeniä kertoja päivässä, joka päivä. Ääni kuului ilmastointikanavia pitkin. Kutsuimme naapuria "Niistäjäksi". Tästä on aikaa jo vuosia, eikä ystäväni asu ko. talossa enää.
Viime aikoina olen havahtunut monesti kun muuten ennen hyvin hiljainen naapuri on alkanut huutaa jotain "aleksia" tms kovaan ääneen välillä jopa keskellä yötä :O Aluksi luulin että jonkun lapsi ei tottele tms. mutta olen paikantanut huudon tulevan seinänaapurista, joka on yksin asuva mies jota ei muutenkaan näe yhtään missään, koskaan tulossa tai menossa asuntoonsa.
Verhot on ollut tiukasti kiinni vuosikaudet, vähän valo kajastaa ikkunan välistä. Luulen että hänellä on alkava psykoosi tai jotain vastaavaa. Ei kai kukaan kissallekaan tms. huutaisi tuolla tavalla ja sitten ei kuulu taas yhtään mitään. Koiraa ei voi olla koska sitten olisin kyllä nähnyt hänet ulkoiluttamassa sitä.
Ensimmäinen oma vuokrakämppäni 18-vuotiaana oli 60-70-luvun kerrostalossa. Järkytyksenä tuli, että äänieristystä ei ollut. Kuulin seinän läpi sanasta sanaan Salkkarit. Kuulin kuinka naapurin isäntä lorotteli antaumuksella ja jopa sen kuinka vessa vedettiin. Joka aamu. Kuulin parinkin eri naapurin seksiäänet. Tunnistin naiset erilaisesta voihkinnasta. Kuulin, että naapurini oli unohtanut puhelimensa (vanha kunnon nokia) keittiön pöydälle ja sitä ilmeisesti etsittiin, koska siihen soitettiin useita kertoja. Soittoääni ja värinähälytys porautuivat katon läpi. Talossa oli joku juttu, jonka takia virallisesti käytiin ovelta ovelle. Tiesin, koska he olisivat oman oveni takana, koska kuulin koko rappukäytävän ovikellon soitot ja oven avaukset. Pyykkituvassa oli varauslista, jonka mukaan käytöstä laskutettiin. Tajusin pian, että konetta käytettiin ilman merkitsemistä. Päätin sitten itsekin siirtyä tähän, mutta heti seuraavalla pyykkikerralla joku mummo oli päivystämässä minua ja vaati nimeä listaan. :D Yhden kerran myöhästyin pyykkivuoroni päättymisestä minuutin. Märät pyykkini oli paiskattu betonilattialle ja seuraavan pyykit pyörivät koneessa. Ilman nimeä listassa. Pyykkini seasta katosi myös stringit. En asunut asunnossa montaakaan kuukautta ja suututin vuokraisännän. Tämä vanha pappa huusi minulle puhelimessa. Aika kova koulu nuorelle tytölle. :D
Naapurin akkeli tuulettaa joka päivä asuntoaan tunninkin putkeen, jopa kovalla pakkassäällä.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin akkeli tuulettaa joka päivä asuntoaan tunninkin putkeen, jopa kovalla pakkassäällä.
Oletko minun naapurini? Nukun myös usein ikkunat auki, myös pakkasella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku hikitauti?
Vierailija kirjoitti:
Jaa minä olen luullut että päivittäinen tuulettaminen on normaali tapa oli pakkasta tai ei, mutta ehkä ole sitten vain outo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku hikitauti?
Ei ole, tykkään nukkua viileässä. No mutta jatkakaa 🙂
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä kaikilla kuuluu noin hyvin äänet kerros/rivitaloissa? Onko vanhoja taloja? Meillä ei kuulu ihmisten äänet lainkaan. Ainoastaan kovat tömähdykset kuuluu, ja tietenkin koiran haukunta, mutta ei mitään muuta. Joskus vaimeasti voi kuulua jos naapurin teini oikein suuttuu ja huutaa, mutta muutoin ei mitään.
60- ja 70-luvulla valmistuneissa kerrostaloissa kuuluu. Olen asunut useammassa ja aina on naapurin ääniä kuulunut. Yksiöön kuului remonttiääniä, vauvan itku yöllä, häämarssien koesoitot iltaisin, oletettavasti oli häät suunnitteilla. Poikaystävän yksiöön kuului perheriidat yhden seinän takaa ja rakasteluäänet toisen seinän takaa. Ekaan yhteiseen asuntoon kuului yläkerran pariskunnan riitely öisin. Heräsin siihen usein. Perheasuntoon kuuluu yläkerran pikkuvauvan itkut ja huudot, bileiden äänet, musiikin soitto.
Se on vaan kerrostaloelämää.
Entisessä asunnossa asuessa seinänaapuri, parikymppinen nainen, alkoi aina kauhean koluuttamisen kun tuli kotiinsa ilmeisesti viihteeltä aamuyöstä. Paiskoi kaapinovia ihan täysiä ja raahasi huonekaluja ympäri kämppää, tätä kesti joskus tunnin verran. Ääni oli sitä luokkaa, että siihen heräsi, vaikka talossa ei noin muuten juuri naapurien puuhat kuuluneet. En ymmärrä, että mitä se oikein teki. Kyseessä oli vielä pieni yksiö (28 m2), että vaikka olisi joka kerta muuttanut kaikkien huonekalujen järjestystä, ei siihen olisi mennyt tuntia. Enkä ymmärrä, että miksi järjestystä olisi tarvinnut alkaa muuttaa aamuyöstä ja joka kerta kun tuli baarista kotiin. Siihen päälle sitten vielä kaapin ovien paiskonta.
Kuunneltuani tuota menoa ja herättyäni siihen x kuukauden ajan, laitoin ystävällismielisen lapun naapurin postilaatikkoon ja pyysin olemaan hieman hiljempaa. Sain takaisin ystävällismielisen lapun, jossa naapuri pahoitteli mekkalointiaan ja lupasi puuhastella hiljempaa. Ja niin myös teki.
Aina kun naapuri menee suihkuun alkaa jonkin ajan kuluttua sellainen surinaääni. Kestää muutaman minuutin ja sitten loppuu.
naapurissani asuu keski-ikäinen hullu mustalaisrouva. usein pihalla tullut nähtyä kuinka äippä riuhtoo tyttöä hiuksista ja karjuu lapselleen. Ihmettelen suuresti miksi tuo kyseinen rouva saa lasta edes pitää?? Lastensuojeluilmoituksen olen tehnyt ties kuin monta kertaa. Silti tyttö saa asua kotona vaikka selkeästi tyttö pelkää äitiään
Kaupungissa asuessani vastapäinen alempi naapuri käveli kaiket illat kalsarisillaan kierrosta huoneessa. Ei verhoja, nojatuoli oli kalustuksena. Jokusen vuoden seurasin, olin tullut siihen tulokseen että on mielenterveysongelmia tai pakko-oireita tms. Vain iltaisin näin asuntoon, varmaan hoitajat tai omaiset kävi kun oli hyvässä lihassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pessyt pesun tarpeessa näkyvästi olevaa ulko-ovea ja ovenpieliä. Rapussa kaiteitakin jopa kun oli selvää aihetta, sottasta sakkia asumassa ja huono siivooja. Olen myös siivonnut pyöräsuojissa ja takaovea, väliovia, kerhotilan ikkunat ulkoa, pyykkituvan tiloja, siivonnut pois roskia ja lasia, haravoinut yhden talon isoa, entuudestaan metsittynyttä takapihaa (joka julkisen pyörätien varressa naapuripihan ihmisten silmätikkuna) yksin erinäiset vuodet muiden tasan seisoskellessa haravat kädessä seurustelemassa kekkereineen keskipihalla talkoopäivinä ym.
Jo oli kilven kiillotusta 😂 Kivittäkää nyt.
Olin nuorempi ja pystyvämpi, likaisuus ja hoitamattomuus kaupungin vuokrataloissa otti päähän.
Tää oli hauska trolli!
Naapurin mies huutoaivastaa ja pitää sitten aiheesta monologin
" ATSHIIIII! Kyllä aivastushan se tuli, meni varmaan pölyä nenään, välillä aivastuttaa"...
Ja miehen vaimo taas alkaa joka sunnuntai imuroida 7.00, sitten vie matot ulos ja palaa sisälle pesemään lattioita. Huvitusta myös aiheuttaa tämän naisen kesäpukeutuminen, puuterinväriset alkkarit vilkkuu pikkusortsien alta , säärissä kasvaa pitkää mustaa karvaa ja kainalosta moikkaa hienhajuiset karvapuskat.