Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Viheltelee koko ajan pihalle tultaessa ja ollessaan. Tekisi mieli tunkea risu kurkkuun niin hiljenisi edes hetkeksi, outo tapaus.
Dna-mainos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa naapuritalossa vaimon lähdettyä töihin ilmestyi keittiön ruokapöydälle tuolit. Tuolit aina aseteltu niinkuin olisi katsomo ulos...
Robotti-imuri, ei tuolinjalkoja haittaamassa imurointia. Kelpaako selitykseksi?
Eipä juolahtanut mieleenkään! Tuo vois olla ihan looginen selitys.
Vierailija kirjoitti:
Outouksia ja yksikertaisuuksia on ihan v tuttamiseen asti. Kun ajan autoni oveni eteen purkaakseni ostokset sisälle asuntoon. Naapuri, jos sattuu olemaan ulkona ja sanomaan siinä, että taas se autoosa rassaa. Saakutin tympeetä, kun puututaan toisten tekemisiin kyyläämällä heitä. Se on ymmärrettävää, kun vanhat käppänät ei muuta tekemistä keksi - osaa.
Niitten naamat, kuin matopurkki 🤮
Vierailija kirjoitti:
Asun kaupungin omistamassa kerrostalossa, naapureina on vanha pariskunta, tietääkseni venäjältä muuttaneita jotain suomen sukuisia. Ovat omatoimisesti alkaneet talon puutarhuriksi ja talonmieheksi, nainen istuttelee pihalle itse ostamiaan kukkia ja mies haravoi ja tekee lumitöitä, omaksi ja muiden iloksi varmaan :) Naisen olen myös nähnyt siivoavan rappukäytävää useamman kerran. Jotenkin suloisia :)
Venäjäll on tapana, että ei ole talonyhtiötä, vaan asukkaat itse huolehtivat kaikesta. Ehkä ajattelevat, että niin on myös Suomessa☺️
En tiedä. En yhtään seuraa mitå naapurit tekevät koska ei voisi vähempää naapuritkaan kiinnostaa.
Mä oon varmaan just tällainen. Rivitalossa asutaan, olin kusella takapihalla, kun naapuri tuli patiolle röökille.
Tänään olin kipeänä pimeässä kodissani ja näin kuinka naapurin pihalla tapahtui jotain ainakin omaan silmääni outoa. Naapurin nainen on hyvin ylipainoinen. Hän näytti ottavan selfietikulla kuvia itsestään. Eikä siinä mitään, mutta vaatteina hänellä oli pienet farkut ja lyhyt toppi. Vatsa roikkui farkkujen päällä. Kävin välillä vessassa ja kun palasin takaisin oli nainen edelleen samoissa puuhissa, vaan vaihtanut vaatteet. Enempää en jäänyt katselemaan, toivottavasti tuli hyvät kuvat.
Nyt tuli ihan kyylä olo, mutta oon edelleen täällä pimeässä asunnossani ja ilta alkaa hämärtyä. Naapurin isoista ikkunoista näkee hyvin sisään, kun ei ole edes verhot edessä. Nyt tämä nainen vaikuttaa kuvaavan itseään syömässä. Selfietikku toisessa kädessä ja hampurilainen toisessa. Pitää varmaan laittaa valot päälle täällä, jos siitä tajuais vetää vaikka verhot eteen, tää on jotenkin liian mielenkiintoista et osaisin lopettaa katsomista.
Vierailija kirjoitti:
Mun naapuri, n. 35-vuotias nainen, laulaa suihkussa. Vakiohittejä ovat mm. Family Guyn tunnari ja MacGyverin suomi-versio joka pyörii Foxilla mainostauoilla.
Munkin naapuri hoilaa tota MacGyveria! Varmaan myöskin kylppärissä, kun kuuluu mun kylppäriin niin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Yksi naapuri ei vastaa ikinä moikkaukseen, mutta ei myöskään esitä, ettei muka huomaa meitä, vaan marssii vain ohi ja tuijottaa tiiviisti kohti koko ohimarssin ajan.
Tällainen käytös on itselleni hyvin vierasta ja en ymmärrä sitä. Mistä tuollainen johtuu? :D Miksei voida tervehtiä, ja miksi vielä pitää oikein ilmaista vahvasti, ettei edes todellakaan haluta tervehtiä? Hyvin suomalainen ja outo tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi naapuri ei vastaa ikinä moikkaukseen, mutta ei myöskään esitä, ettei muka huomaa meitä, vaan marssii vain ohi ja tuijottaa tiiviisti kohti koko ohimarssin ajan.
Tällainen käytös on itselleni hyvin vierasta ja en ymmärrä sitä. Mistä tuollainen johtuu? :D Miksei voida tervehtiä, ja miksi vielä pitää oikein ilmaista vahvasti, ettei edes todellakaan haluta tervehtiä? Hyvin suomalainen ja outo tapa.
Asuin kerrostalossa 12-vuotta ja kuuna päivänä ei kukaan tervehtinyt. Eipä niin väliäkään. Autoni takaikkunaan ilmaantui muutaman kerran pölyyn kirjoitettu sana, MOI! Olin otettu sellaisesta huomiosta. Auto ei ollut mikään "jatke"
Sitten on kauhu naapurit, joille pelkkä tervehtiminen ei riitä. Jos vain tervehtii annetaan ymmärtää, että hädän tullen on turha apua tulla pyytämään, ellei juttuseura kelpaa 🙁
Vierailija kirjoitti:
Sitten on kauhu naapurit, joille pelkkä tervehtiminen ei riitä. Jos vain tervehtii annetaan ymmärtää, että hädän tullen on turha apua tulla pyytämään, ellei juttuseura kelpaa 🙁
60-luvulla oppilas sanoi. Jos koulukyytiä odotellessa nosti kättä ohi ajaville autoille ja autoista ei vastattu käden heilautuksella, autoilia ajautui metsikköön / onnettomuus. Senköhän vuoksi moottoripyörillä ajavat tervehtivät aina toisiaan, etteivät ajautuisi metsikköön / onnettomuuteen. Moottoripyörällä ajava on huonosti suojattu, jos kolari yllättää. Kypärä on vain päässä ja muu keho kohteena kiville, puille ja oksille.
Tämä ei ole mikään kammonaapurijuttu. Vähän omituisenhöpsähtänyt vain. Asutaan omakotitalossa ja muutama vuosi sitten naapuriin muuttivat uudet naapurit. Muutama vuosi on nyt ihmetelty sitä, että aina kun leikataan nurmikkoa, hoidetaan kasvimaata, kastellaan, leikataan puita tai pensaita, trimmataan pientareita yms. yms. naapurit tulevat viiden tai kymmenen minuutin sisällä tekemään perässä samaa hommaa. Kesällä rakentelin kukkapenkin reunuksia kivistä ja hetken päästä naapuri myös.
Keväällä ja kesällä tein etätöitä ja menin läppärin kanssa ulos aina kauniilla säällä. No niin tuli naapurin tytärkin hetken päästä. Jos vien maton tuulettumaan, kohta on naapurillakin matto ulkona.
En tiedä, pitäisikö olla huolissaan vai nauraa kitarisat leväällään. Muutoin vaikuttavat ihan normaaleilta ihmisiltä. Tervehtivät, kun tervehditään ja vaihdetaan muutama sana, jos jossakin nähdään.
Palovaroitin hälyttää, kun naapurit sanoo. Taas sinä autoos rassaat ja ilman taitaa tuo mies ajella.
Eivät ole koskaan kotoa poissa putkeen yhtä yötä enempää. Pakkaavat kamat autoon ja lähteävät jonnekin lomalle ja tulevat heti seuraavana päivänä jo takaisin kotiin. Kävi ilmi, että omistavat jokin lomaosakkeen, mutta kai nyt niissäkin saisi olla kerralla pitempään kuin yhden yön.
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiössä asuu vanhempi mies, joka käy monta kertaa päivässä tarkistamassa autonsa parkkipaikalla. Hetken kiertelee sitä, ehkä avaa oven ja puuhastelee jotain sisällä, mutta ei lähde mihinkään. Sitten menee takaisin sisälle. Tätä olen nähnyt hänen tekevän jatkuvasti useamman kerran päivässä (olen paljon pihalla lapsen ja koiran kanssa, joten tulee nähtyä häntä usein). Auto on ihan tavallinen, ei uusi eikä kalliskaan.
Edellisessä asuinpaikassani oli samanlainen "automies" , samoin nykyisen asunnon naapuritalossa. Keittiön ikkunastamme näkyy suoraan parkkipaikalle, joten väkisinkin huomaa sen puuhastelun.
Edellisessä paikassa oli myös motoristi. Parkkipaikalla käynnisti moottoripyörän istui satulaan ja kaasutteli paikallaan ja samalla vilkuili taaksepäin pakoputkea. Jätti moottorin käyntiin, poistui satulasta ja käveli ympäri pyöräänsä ja katseli sitä. Tämä toistui päivittäin ja sessiot kesti 10-20 minuuttia. Tätä ei voinut olla huomaamatta, koska meteli.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku selittää, että miksi yläkerran naapuristamme kuuluu silloin tällöin päivisin hetken aikaa porakoneen ääni ja sitten vasarointia. Siis ihan muutaman sekunnin joka kerta. Tätä kuuluu suhteellisen usein (varsinkin silloin tuntuu kuuluvan, kun yritän päivällä nukkua yövuoroa varten... hehheh. Tai ehkäpä siihen silloin kiinnittää eniten huomiota).
Mitä siellä porataan niin usein (ehkä kerran viikossa) niin vähän aikaa ja sen jälkeen vasaroidaan? Jos tehtäisiin remonttia, niin pitäisi kuulua aamusta iltaan ja tuskinpa se naapuri joka viikko taulujakaan ripustaa.
Kerrostalossa ääni voi kuulua myös muualta. Alakerran naapuri kerran kysyi, että mitä teillä tapahtuu, kun usein kuuluu jännä ääni, ihan kuin kolikot putoaisivat lattialle? Samaa ääntä olimme itsekin ihmetelleet, kuulosti tulevan meidän yläkerrasta, muttei voinut tulla sieltä koska asuimme ylimmässä kerroksessa.
Kerroin, että samaa olemme ihmetelleet itsekin ja kuuluu ilmeisesti naapurirapun puolelta, seinänaapurista.
Uutisissa oli tänään, että kiinteä vesimaksu jää historiaan. Ryhdytään msksamaan kulutuksen mukaan. Minulla on ollut vesimittarit jo kauan ja lisänä asensivat lämpimälle käyttövedelle oman mittarin. Maksan kaikesta kulutuksesta, mut ei se mitään. Pesen muutaman kerran kesällä autoni oman vesihanan vedellä ja muutama naapuri tulee soittamaan suutaan hampaat irvessä, että nyt se tiedetään veden kulutus, kun jatkuvaan peset autoos ja oven edustaa. Muutaman kerran olen vastannut, että maksan kulutuksesta ja se ei kuulu muille !!! Yksi äkäsen näköinen akka haistatti pskat. Vastasin samalla mitalla, kerta haistattelemaan ryhdyttiin.
Robotti-imuri, ei tuolinjalkoja haittaamassa imurointia. Kelpaako selitykseksi?