Vegaaniryhmässä kysellään vegaanisia boolireseptejä, mitä v***ua!!!
Voisiko joku vegaani hieman avata tätä reseptikyselyn tarkoitusta, kun en ihan tajua miksi viinat ja lantrinkit ei muka olis vegaanisia?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Aika monista mehuista valmistajat ei voi varmuudella sanoa onko ne vegaanisia. Joten ylimääräistä vaivaa ja harmia kun pitää syynätä niin tarkkaan kaikki. Sori siitä.
Miten se on sinulta pois? Vai mikä siinä sinua riipii?
Vierailija kirjoitti:
Kokkinelliväriaine Camparissa on paha, heinäsirkat leivässä hyvä??????
Haluatko hieman avata tätä, että miksi vegaanin mielestä heinäsirkat leivässä on hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monista mehuista valmistajat ei voi varmuudella sanoa onko ne vegaanisia. Joten ylimääräistä vaivaa ja harmia kun pitää syynätä niin tarkkaan kaikki. Sori siitä.
Tuli vaan mieleen että 100 % vegaaniutta noudattava ei voi kuitenkaan olla täysin varma että pystyy välttämään kaikkea eläinperäistä. Ainoastaan luontaistaloudessa elävä itse ruokansa tuottava voi olla varma.
Ihan vaan ajattelun aiheeksi tarjosin tämmöisen oman ajatelmani.
Vierailija kirjoitti:
vegaanit eivät vielä sitä ole tajunneet että heidän oma käytöksensä lisää eläintuotteiden myyntiä enemmän kuin likööri boolissa?
Millähän tavalla lisää?
Vierailija kirjoitti:
No entä ne lantrinkit?
Mehut ja virvoitusjuomat. Sama juttu eli kirkastuksessa tai suodattamisessa saatetaan käyttää liivatetta. Joissain on käytetty D3-vitamiinia, karmiinia tai muuta eläinperäistä.
Vierailija kirjoitti:
vegaanit eivät vielä sitä ole tajunneet että heidän oma käytöksensä lisää eläintuotteiden myyntiä enemmän kuin likööri boolissa?
Kerro toki lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli vaan mieleen että 100 % vegaaniutta noudattava ei voi kuitenkaan olla täysin varma että pystyy välttämään kaikkea eläinperäistä. Ainoastaan luontaistaloudessa elävä itse ruokansa tuottava voi olla varma.
So? Voin ihan mainiosti elää tuon tiedon kanssa. Viime kesänä pyöräillessäni lensi joku ötökkä nieluuni enkä luultavasti saanut sitä yskimällä pois. Pystyn elämään senkin kanssa enkä olisi edes muistanut asiaa ilman tätä ketjua. Tietoisesti en silti syö mitään eläinperäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan siihen kuole jos vahingossa syö jotain eläinperäistä. Tarkoituksena on pyrkiä välttämään kaikkea eläinperäistä koska niiden käyttö koetaan tarpeettomaksi ja niitä ilman pärjätään hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te taputitte käsiä ajatukselle hyönteisistä ruokana
Niin kuka vegaani taputti? Itsestäni oksettavaa, että kasviravintoon siirtymisen sijasta aletaan kohdella yhä useampia eläimiä julmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So? Voin ihan mainiosti elää tuon tiedon kanssa. Viime kesänä pyöräillessäni lensi joku ötökkä nieluuni enkä luultavasti saanut sitä yskimällä pois. Pystyn elämään senkin kanssa enkä olisi edes muistanut asiaa ilman tätä ketjua. Tietoisesti en silti syö mitään eläinperäistä.
Edustat vähemmistöä kommentteinesi, tai sitten vain tänne kirjoittelet että pystyt elämään asian kanssa. Suurin osa tämän "uskonnon" edustajista on vaan super-puritanisteja. Piste.
Tottakai kaikissa ihmisryhmissä on myös omat ääripäänsä ja nuo ääripäät ovat usein niitä jotka pitävät eniten meteliä. On kuitenkin kapeakatseista kuvitella, että kaikki tai edes suurinosa olisi samanlaisia. Minä en tunne yhtäkään tällaista ääripään edustajaa ja suurinosa lähipiiristäni on kuitenkin ihmisiä jotka eivät käytä elämässään mitään eläinperäistä. He myös suhtautuvat kanssaihmisiin huomattavasti lämpimämmin ja avarakatseisemmin kuin esimerkiksi sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaanius on sitä että pyritään elämäntapaan, joka on mahdollisimman eettinen. Eihän sitä tosiaan tiedä vaikka joku piilottaisi jotain eläinperäistä vegaanisena tarjottuun ruokaan, mutta miten se liittyy siihen mitä tämä vegaani tekee? Miten tämä "epätäydellisyys" vähentää sen arvoa? Tuollainen on jo ihan turhaa nysväämistä, joten voit lopettaa.
Mikään alkoholi ei oikeastaan ole puhtaasti vegaanista. Sillä alkoholin haittoja testataan eläinkokein. Oikeasti vegaaninen ja ekologinen teko olisi ehdottomasti täysraittius.
Ihan näin "sekaanina" vinkki kaikille, että liittykää ihmeessä sipsariryhmään facessa. Hemmetin rentoa ja hauskaa porukkaa, kaikki on tervetulleita.
Vierailija kirjoitti:
Joltain Irmalta jää kuitenkin makoisat punertavat boolit juomatta kun isäntäväki ei muistanu säilyttää lantrinkipakkauksia. On myös omakohtaista kokemusta tämmöisistä kieltäytymisistä kun ei voinu olla täysin varma vegaaniudesta tarjottavien suhteen. Jotenkin säälittävää.
Miten niin säälittävää? Miksi sinua vaivaa, jos Irma jää joissakin bileissä boolitta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edustat vähemmistöä kommentteinesi, tai sitten vain tänne kirjoittelet että pystyt elämään asian kanssa. Suurin osa tämän "uskonnon" edustajista on vaan super-puritanisteja. Piste.
Nojoo. Mä oon tämmönen 110kg punttipate, työkseni ajelen lanssia. Ja villi veikkaus, että suurinosa vegaaneista on hyvin näkymättömiä ja ihan tavallisia. Tietty kaikista löytyy aina ne erottuvimmat persoonat joiden varaan sitten tietämättömät rakentaa koko ihmistyypin.
M33
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut iloinen siitä, että hyönteisiä tulee ravinnoksi, mutta minä en olekaan vegaani. Vegaani ei syö mitään eläinperäistä ja hyvin usein eläintuotteiden syömättömyys linkittyy eläineettisiin syihin. Omat syyni kasvissyöntiin on ympäristöeettiset ja terveyssyyt. Kaikki tutkimus aiheesta viittaa siihen, että ympäristön ja terveyden kannalta on järkevää syödä kasvispainotteisesti.
Olen ns. joustava kasvissyöjä, eli syön pääasiassa kasvisruokaa, mutta täydennän sitä satunnaisesti kananmunilla, quornilla, riistalla, msc-merkityllä kalalla ja nyt hyönteisillä. Saatan myös syödä pääsiäisenä kotimaista lammasta ja käyttää villaa vaatteissa ja jos jossain tuotteessa on käytetty vähän eläinperäistä (kuten tuo viinin kirkastus) se ei estä minua käyttämästä tuotetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaanius on sitä että pyritään elämäntapaan, joka on mahdollisimman eettinen. Eihän sitä tosiaan tiedä vaikka joku piilottaisi jotain eläinperäistä vegaanisena tarjottuun ruokaan, mutta miten se liittyy siihen mitä tämä vegaani tekee? Miten tämä "epätäydellisyys" vähentää sen arvoa? Tuollainen on jo ihan turhaa nysväämistä, joten voit lopettaa.
Jotkut tosiaan pyrkii vegaaniseen elämäntapaan. Rasittavia tapauksia onkin nää superpuritanistit, jotka ei sylkäisekkään buffetpöytään jos on aavistuskin eläinperäisestä aineksesta siellä. Omituista että kukaan vegaani ei tunne näitä fanaatikkoja. Ei-vegaanit kohtaa heitä jatkuvasti.
Tunteminen ja tietäminen on aika kaukana toisistaan. Tottakai kuulen aina juttuja mutta en ihan totta ole rehellisesti kertaakaan ollut tilanteessa jossa joku vegaani olisi edes kuvainnollisesti sylkäissyt buffetpöytään päin tai aiheuttanut jonkin kohtauksen.
Olen kyllä itse kerran lähettänyt ruuan takaisin koska minulle tarjoiltiin ruoka jossa oli laktoosia ja olen myös kerran kieltäytynyt kohteliaasti jälkiruuasta koska siinä oli tuorejuustoa. Kukaan ei kuitenkaan loukkaantunut (henkisesti tai fyysisesti) näissä tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kuka vegaani taputti? Itsestäni oksettavaa, että kasviravintoon siirtymisen sijasta aletaan kohdella yhä useampia eläimiä julmasti.
Hyönteiset eivät ole eläimiä vaan hyönteisiä. Eri asia sitten on, haluaako syödä elollisia olentoja, ja tämä on kunkin oma eettinen valinta.
Ei vegaani juo Camparia tai syö heinäsirkkaleipää. Miksi näin kuvittelit?