Kun ero ei ole vaihtoehto
Olemme kasvaneet erilleen. Rakkaus on tunne jonka saa miehen kainalossa mutta arki muuten onnetonta. Onko kukaan kehittynyt yksilönä takertumatta puolisoon ja ollut onnellinen? Elänyt kaksoiselämää? Ollut välittämättä toisen raivoamisesta ja mokista? Voiko olla onnellinen muilla keinoin vaikka parisuhde ei ole sitä mitä haluat? Ja otsikossa jo kerroinkin ettei ero ole vaihtoehto. Ei ikinä.
Kommentit (52)
Miehen korvaan se kuulostaa ikävä kyllä siltä, että otetaan vaan saatavissa oleva hyöty irti.
Ero on aina vaihtoehto mutta uskottele vain itsellesi muuta, jos saat siitä paremman mielen.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat.. lapset sen aistii jos teillä niitä on. Eihän lapset ole vain syy olla eroamatta? Paljonko vaatii saada toimiva suhde? Eikö se ole parempi vaihtoehto kun erkaantua kokonaan?
En ole ap mutta meilläkään ei ero ole vaihtoehto eikä lapset ole pelkkä syy. Ja toimivaa suhdetta ei saa jos mies ei halua yhtään panostaa suhteeseen vaan on vain lapsen isä ja työkaveri.
Lasten takia ei olla yhdessä. Miehen oystä omistan 55% ja mun starttirahat ym sitoo mut siihen. Yhteinen firma mutta erotessa mies joutuisi maksamaan mulle ja mä menettäisin rakastamani työn. Myös verot olisi aivan järkyttävät. Ja 10v tätä pitäisi yhdessä pyörittää että lainat maksettu. Työkavereinahan olemme lyömätön tiimi ja haluankin kehittää firmaa. Nyt hyvässä nousussa. Ehkä hyvä työ onkin mulle parempi ku hyvä parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Lasten takia ei olla yhdessä. Miehen oystä omistan 55% ja mun starttirahat ym sitoo mut siihen. Yhteinen firma mutta erotessa mies joutuisi maksamaan mulle ja mä menettäisin rakastamani työn. Myös verot olisi aivan järkyttävät. Ja 10v tätä pitäisi yhdessä pyörittää että lainat maksettu. Työkavereinahan olemme lyömätön tiimi ja haluankin kehittää firmaa. Nyt hyvässä nousussa. Ehkä hyvä työ onkin mulle parempi ku hyvä parisuhde.
Teillä samanlainen tilanne kuin meillä. T. Nro4
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yrityksen voi pitää yhteisenä vaikka eroaisikin.
Ja tehdä työtä yhdessä.
Hei nro 4! Helpottavaa että jollain muillakin sama tilanne. Kun toinen ei yritä rupeaa nyt itseltäkin loppumaan halut yrittää. Omaa onnea haluan. Mutta tietysti kaikkea ei voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tehdä työtä yhdessä.
Meillä mies ei suostuisi eron jälkeen jatkamaan yhteisessä firmassa. T. Nro4
No jos et uskalla erota niin vaikea uskoa että uskaltaisit oikeasti kehittyä erillisenä ihmisenä. Hieman turha kysymys siis. En tarkoita että ero olisi aina ja kaikille se paras ratkaisu tuossa tilanteessa, mutta jo se, että suljet sen kokonaan pois laskuista, kertoo kyllä omaa tarinaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tehdä työtä yhdessä.
Helppo sanoa. Vaikea toteuttaa. Kootut "eroamme kavereina"
Vierailija kirjoitti:
Hei nro 4! Helpottavaa että jollain muillakin sama tilanne. Kun toinen ei yritä rupeaa nyt itseltäkin loppumaan halut yrittää. Omaa onnea haluan. Mutta tietysti kaikkea ei voi saada.
Meilläkään mies ei panosta parisuhteeseen lainkaan. Hän on hyvä isä ja työkaveri mutta lähinnä muuten kämppäkaveri. Hän ei myöskään suostuisi jatkamaan yhteisessä yrityksessä jos eroaisimme. Hänen mielestään meillä menee ihan hyvin. Tsemppiä sulle. T. Nro 4
Vierailija kirjoitti:
No jos et uskalla erota niin vaikea uskoa että uskaltaisit oikeasti kehittyä erillisenä ihmisenä. Hieman turha kysymys siis. En tarkoita että ero olisi aina ja kaikille se paras ratkaisu tuossa tilanteessa, mutta jo se, että suljet sen kokonaan pois laskuista, kertoo kyllä omaa tarinaansa.
Eli siis lyhyesti vastasit kysymykseeni että ei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tehdä työtä yhdessä.Meillä mies ei suostuisi eron jälkeen jatkamaan yhteisessä firmassa. T. Nro4
Miksi tätä alapeukutatte? Minunko vikani se on ettei mies halua eron jälkeen työskennellä yhdessä? T. Nro 4
Vierailija kirjoitti:
1. Se ei ole miehen Oy, jos sä omistat siitä 55%
2. Yhteinen firma kyllä sitoo usein enemmän kuin yhteiset lapset. Mutta jos suhteessa on lähinnä tapahtunut ’etääntymistä’ (siis ei henkistä eikä fyysistä väkivaltaa) niin se on ihan normaalia ihan joka parisuhteessa. Ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolella.
Jos kerran ero ei ole vaihtoehto niin sitten molempien täytyy tehdä enemmän sen parisuhteen eteen, mikä voi olla ihan hyväkin juttu, nykyään kun minkään ei enää oleteta kestävän.
Meillä siis koko lailla sama tilanne ja suhde on saatu toimimaan joustavuudella, kompromisseilla, satunnaisilla tappeluilla, useilla ’seksilomilla’ ja sillä että molemmat on tähän yhtä sitoutuneita kuin siihe että saadaan firma toimimaan :) tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2. Yhteinen firma kyllä sitoo usein enemmän kuin yhteiset lapset. Mutta jos suhteessa on lähinnä tapahtunut ’etääntymistä’ (siis ei henkistä eikä fyysistä väkivaltaa) niin se on ihan normaalia ihan joka parisuhteessa. Ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolella.Jos kerran ero ei ole vaihtoehto niin sitten molempien täytyy tehdä enemmän sen parisuhteen eteen, mikä voi olla ihan hyväkin juttu, nykyään kun minkään ei enää oleteta kestävän.
Meillä siis koko lailla sama tilanne ja suhde on saatu toimimaan joustavuudella, kompromisseilla, satunnaisilla tappeluilla, useilla ’seksilomilla’ ja sillä että molemmat on tähän yhtä sitoutuneita kuin siihe että saadaan firma toimimaan :) tsemppiä!
En ole ap mutta entä jos mies ei halua parantaa parisuhdetta eikä halua Seksiä? Ja ero ei vaihtoehto. T. Nro 4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tehdä työtä yhdessä.Helppo sanoa. Vaikea toteuttaa. Kootut "eroamme kavereina"
Totta kyllä siinä molempien tahtoa tarvitaan. Tapaus, jonka tiedän, vaimon osuus meni lapsille ja vaimo jatkoi palkka työssä yrityksessä. Sen verran iso yritys, ettei ihan saman pöydän ääressä tarvinnut tapella. Enkä kyllä tiedä kaikkia yksityiskohtia. Sen tiedän, ettei kyllä helppoa ollut.
Ei kaikki saman firman omistajat ole parisuhteessa keskenään.
Jos mies haluaa myydä firmasta oman osuutensa pois eron hetkellä, niin se on hänen päätöksensä.
Ennenkö tulin kuvioihin mukaan yritys oli yksin miehen. Perheyritys. Minä olen oikeastaan papereilla ja lainalla tässä yrityksessä. Pidän itseäni enemmän työntekijänä. Mieheltä en rahaa enkä yritystä vie. Helppoahan se olisi jos saisi vaan sanoa että heippa pidä hyvänäsi ja vaihdetaan nimi paperiin. Ehkä asiaa turha kommentoida niiden jotka eivät ymmärrä pyrokratiaa tai verotusta ym. Kysymyksenihän ei varsinaisesti liittynyt siihen miksi en eroa vaan muita mahdollisuuksia saada arki sujumaan ja tehdä itsensä onnelliseksi. Mieheni on kyllä onnellinen pelkällä työmenestyksellä ja sillä ettei riidellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2. Yhteinen firma kyllä sitoo usein enemmän kuin yhteiset lapset. Mutta jos suhteessa on lähinnä tapahtunut ’etääntymistä’ (siis ei henkistä eikä fyysistä väkivaltaa) niin se on ihan normaalia ihan joka parisuhteessa. Ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolella.Jos kerran ero ei ole vaihtoehto niin sitten molempien täytyy tehdä enemmän sen parisuhteen eteen, mikä voi olla ihan hyväkin juttu, nykyään kun minkään ei enää oleteta kestävän.
En ole ap mutta entä jos mies ei halua parantaa parisuhdetta eikä halua Seksiä? Ja ero ei vaihtoehto. T. Nro 4
Hmmm, no sitten en kyllä montaa vaihtoehtoa keksi....
Yksi on tietty vaan jatkaa samassa tilanteessa.
Toinen on että ottaa sen eron kuitenkin ja kärsii sen firman mahdollisen tuhoutumisen.
Mitä mä tekisin, olisi että juttelisin sille miehelle, että miten hän näkee tämän tästä jatkuvan, ja edellyttäisin, että molemmat tekee myönnytyksiä. Mä edellyttäisin, että ruvettaisiin kuitenkin tekemään parisuhdejuttuja (mikä on siis eri asia kuin seksi). Mä myöskin kertoisin miehelle, että mun mielestä meidän pitäisi yrittää pitää seksielämä hengissä (jos ei tästä ole juteltu niin voi olla, että sitä mieskin kaipaa).
Jos juttelu ei jostain syystä olisi mahdollista, ryhtyisin järjestämään meille kahdenkeskeistä kivaa - leffailta/jäkismatsi/kalastusretki/risteily/ihan mitä vaan, minkä tiedän miestäkin jotenkin kiinnostavan ja yrittäisin vahvistaa sitä parisuhdetta sellaisten yhteisten tekemisten kautta, mitä tehtiin kun vielä oltiin rakastuneita.
Mun vanhemmat.. lapset sen aistii jos teillä niitä on. Eihän lapset ole vain syy olla eroamatta? Paljonko vaatii saada toimiva suhde? Eikö se ole parempi vaihtoehto kun erkaantua kokonaan?