Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sormiruokailu on lapsen parhaaksi

21.02.2018 |

Ärsyttää, kun soseiden syöttämistä pidetään yhtä hyvänä tapana kuin sormiruokailua, vaikka sormiruokailu on oikeasti se lapsentahtisin tapa. Soseiden lappaminen vauvan suuhun on blast from the past. Vai miten te ruokitte vauvanne?

Musta on typerä myös väittää että se riippuu lapsesta. Jokainen normaali vauva oppii sormiruokailuun, se on kiinni vain vanhemman viitseliäisyydestä. Rupes ärsyttämään tämä aihe kun törmäsin tähän blogitekstiin https://www.vau.fi/blogit/uusperhesatu/soseita-vai-sormiruokaa-anna-vau…

Tuokin kirjoittaja vois vaan viitsiä vähän enemmän ja antaa vauvansa syödä itse. Soseilu on vaan vanhemman helpotus, ei vauvan valinta.

Kommentit (1)

1/1 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli hauska. Luulin ensin, että ap on tosissaan.

Siltä varalta, että onkin, niin olisi kiva nähdä kun apn vauva kieltäytyisi juomasta, että millä tavalla sormiruokaillen saisi riittävästi nestettä vauvalle tarjottua.

Ja meneppä edes vitsillä heittämään jollekkin suulakihalkioisen vauvan äidille, että kuinka viitsimätön hän on kun ei jaksa nähdä lapsensa ruokailun eteen vaivaa.

Meidän vauvassa yhdistyi nämä molemmat ruokailua helpottavat ominaisuudet ja voin kyllä sanoa, että yksikään sormiruokailua harjoittava äiti ei ole ollut yhtä viitseliäs kuin minä lusikoidessani erilaisia liemiä vauvan suuhun minkä vain ehtii ja niin kauan kuin suu aukeaa. Siinä ei todellakaan lapselta kysellä kuinka hän haluaisi syödä. Vaikka lapsestamme näkee, että hän mielellään söisi itse, mutta minkäs teet.

Mutta siis vitsihän tuo aloitus taisi olla, eikö niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla