Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihana oleminen on saavutus nykyaikana

Vierailija
20.02.2018 |

Tai siltä ainakin tuntuu, kun katsoo katukuvaa jossa valtaosa ihmisistä on ylipainoisia.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavutus?

”Laiha” on mun mielessäni samanlainen asia kuin ”lihava”. Poissa jostakin normaalista, terveestä ja tavoiteltavasta. En halua olla ali- enkä ylipainoinen.

Mitä sitten haluan olla: voimakas, kestävä, ryhdikäs... notkeakin haluaisin olla, en onnistu, mutta noita kolmea ensimmäistä oon!

Paino itsessään on täysin sivuseikka, mutta normaalipainoinenhan sitä sen seurauksena on, kun liikkuu paljon ja huoltaa kroppaansa. Sen vahvan, kestävän ja ryhdikkään seuraus on normaalipainoisuus ja virkeys.

Laihuutta tai lihavuutta on kovin vaikea käsittää saavutuksina.

Vierailija
22/24 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin turhaa. Tästä hetki eteenpäin, niin meillä on käytössä lääkitykset ja valmisteet joilla kaikki pysyvät terveellisessä painossa ilman vaivannäköä. Kuinka koomisilta nämä keskustelut silloin näyttävätkään. Samoin se kaikki säälittävä ajantuhlaus ja energia, joka narsistisesti aiheelle on uhrattu.

Ei muuten ole ajantuhlausta. Olen laihduttanut usean kymmenen kiloa ja voin sanoa, että elämä on paljon mukavempaa nykyään. Ei pelkästään ulkonäön vuoksi vaan siksi että,

- jaksan enemmän eli virtaa on

- vaatteet löytyvät helposti

- osaan paremmin nauttia esim. pullasta tai viinistä, kun niitä silloin tällöin nautin

- en hengästy helposti portaissa, voin itseasiassa juosta ne ylös helposti

- olen liikunnallinen ja toivon mukaan esimerkki lapsilleni (olemme tänä talvena mm. hiihtäneet yhdessä)

- nukun paremmin

- herään paremmin

- mukava mennä esim. huvipuistoon tms. eikä tarvitse miettiä omaa painoaan, että kestääkö jokin laite tai mahdunko

- olen kiinnostuneempi siitä, mitä ympärilläni tapahtuu

- verenapaine oli koholla, mutta nyt ilman lääkkeitä normaali tai jopa normaalin alarajalla

- seksi on H U O M A T T A V A S T I parempaa

Tässä nyt vain muutamia positiivisia asioita, kun olen ollut sekä laiha että lihava. Ja laihana pysyminen on saavutus, joka vaatii itsekuria, kun kaikkea hyvää on tarjolla koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin turhaa. Tästä hetki eteenpäin, niin meillä on käytössä lääkitykset ja valmisteet joilla kaikki pysyvät terveellisessä painossa ilman vaivannäköä. Kuinka koomisilta nämä keskustelut silloin näyttävätkään. Samoin se kaikki säälittävä ajantuhlaus ja energia, joka narsistisesti aiheelle on uhrattu.

Ei ole turhaa. Vai olisiko parempi jos kaikki oltaisiin punkeroita?

Vierailija
24/24 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihana pysyminen on helppoa, pitää vain miettiä paljonko ruokaa on tarpeeksi ja paljonko on liikaa. Sitten vain ajattelet paljonko kulutat päivässä ja opettelet kuuntelemaan omaa kehoa. Kyllä keho osaa itse sanoa sinulle paljonko tarvitsee syödä ja onko oikeasti nälkä. Itse kuuntelemalla omaa kehoa vähensin lämpimät ateruat yhteen päivässä ja lisäsin salaatin/kasvisruokien määrää kun taas lihankulutus romahti. Nykyään suon lihaa tuskin ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi