Liikkuja
Onko kellään samaa ongelmaa kun aloittaa "laihduttamisen" niin heti tulee vastoinkäymisiä? Siis terveyden kanssa, aloitin jälkeen operaation painoa pois! Ja tadaa pian olikin selkä paskaa ja kun sain selän kiropraktikolla käyntien jälkeen kuntoon tuli rasitusvamma sääreen! Aina jotain
Kommentit (8)
Kuulostaa ihan oudolta ja sairaalta.
Yleensä oon perusterve. Ainoot kerrat kun oon saanut itselleni tollasia ongelmia kropan kanssa on ollu kun olen harrastanut ihan liikaa juoksemista, pitkiä matkoja, paljon enemmän kuin kuntoni sallii. Sillä laillahan oikein kerjää ongelmia, jos ylirasittaa itsensä ihan rikki.
Eli jos "hullun lailla" laihdutat/kuntoilet niin tottakai tulee ongelmia.
Jos ihan normaali-ihmisen tavoin laihdutat/kuntoilet niin ongelmia ei pitäisi tulla.
Älä riuhdo. Aloitat kävelyllä, siihen pystyy kuka tahansa, vaikka selkävaivaisena.
Mullakin käy aina noin. On nilkka paskana, sittem polvi, sitten rasitusmurtuma, hups menee selkä. :D
Todella tutulta kuulostaa. Ikä 44, intoa liikkumiseen olisi ja vähän aikaa aina sujuukin kunnes jokin paikka ”prakaa”
Ei liikuntaa ole mikään pakko harrastaa laihtuakseen.
Huh. Noi teidän ongelmat kuulostaa pelottavilta ja kauheilta. Mulla alkaa tulla huono omatunto siitä että ite en liiku ihan vain siksi että olen laiska.
Ehkä ylipaino kuluttaa kroppaa, niveliä, selkärankaa, mitälie... ehkä kuluttaa tosi paljon jos on ylipainoinen pitkään. Ehkä sitten jos vähänkin menee muuttamaan arkirutiinejaan (eli alkaa liikkua eri lailla kuin ennen), niin kroppa ei vaan kertakaikkiaan kestä. En kyllä mistään mitään tiedä mutta tälläistä nyt veikkailen teidän ihmeellisten ongelmien syyksi.
Mutta kuten kamalasta "Suurin Pudottaja" ohjelmasta opimme, niin myös aivan tosiläskit ihmiset voi yhtäkkiä alkaa liikkua ihan hullun lailla eikä niille välttämättä mitään terveysongelmia siitä tule.
Kyllä tässä terveellisesti syödään. Kyse onkin siitä että halu ja into liikkua menee kun jokin paikka aina "hajoo"
Ei kai se selkä tai sääri estä syömästä vähemmän? Ja liikunta on laihtumisen kannalta aikas turhaa touhua.