Voiko lapsille antaa Berokkaa?
Meillä pitkittynyttä flunssaa, jota vastaan itse sinnittelen Berokan voimin. Parina aamuna olen antanut myös lapsille sellaiset. Voiko tästä olla jotain haittaa? Lapset 7 ja 9.
Kommentit (13)
Yleensä sylkevät kaikki purkkivitamiinit pois. Myöskään lasten kalaöljyvalmusteita eivät suostu nielemään tai jos yritän piilottaa vaikka jugurttiin niin jää jugukin syömättä. Tuo Berokka on ainoa, jonka mausta pitävät ja siinä on sinkkiä ja c-vitamiinia.
Ap
Kysy apteekista, minä en antaisi. Ja jos puhut Berocasta, niin lapsille on omat vitamiinit.
Ok. Onko lapsille vastaavaa, jonka voisi liuottaa veteen? Tuetääkö joku?
Onko jollain tietoa? Tavan tabut ei uppoa.
Mikset syötä lapsille hedelmiä? Ei tavan lapsi tarvitse mitään vitamiinilisiä, edes flunssassa.
Sanasol, sitä appelsiininmakuista lientä annettiin lapsille ruokalusikalla jo 60-luvulla.
Syövät paljonkon hedelmiä, mutta haen nyt helpotusta tähän pitkittyneeseen flunssakierteeseen.
Ihan Googlettamalla löytyi Beroccan sivuilta, että yli 11-vuotiaille lapsille ja aikuisille.
Lue pakkausseloste, siinä on ikäraja. Mitä jos kävisit ihan apteekissa kysymässä eri vaihtoehdoista.
Eivätkö pidä mistään pureskeltavista lasten vitamiineista? Meillä käytössä Multivita Junior Mix. Myös Relatabs-maitohappobakteerit voisivat auttaa, nekin on hyvänmakuisia pureskella (toki kalliita).
Palaan nyt kirjoitukseeni. Apteekissa olivat sitä mieltä, että voi antaa. Puolikas kuulemma ok määrä kerralla. Tuo 11v on siksi, ettei lapsilla voida testata ”lääkkeitä”. B- ja C-vitamiinit on vesiliukoisia, joten vaaraa ei kuulemma ole.
Ap
En antaisi. Lue pakkausseloste.