Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsuuden unelma ammatti. Mikä susta piti tulla isona?

Vierailija
20.02.2018 |

Mikä oli lapsuutesi unelma ammatti? Mikä susta lopulta tuli isona?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkeologi, historioitsija, musiikkiterapeutti tai poliisi oli lapsuuden haaveammatteja.

Ja sairaanhoitaja musta sitten tuli. Realismi iski päälle alanvalinnan kynnyksellä, kun piti valita sellainen ala jolla riittää töitä.

T. Rutiköyhän perheen lapsi

Vierailija
42/54 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuseppä mutta tuli sähköinsinööri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta piti tulla rosvo ja aika lähelle pääsinkin kun työskentelen verovirastossa.

Vierailija
44/54 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin pienenä leipuriksi. Tykkään edelleen leipoa, mutta päivätyöni teen arkkitehtinä.

Vierailija
45/54 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityönopettaja ja tuli muutamaan mutkan kautta kondiittori :)

Vierailija
46/54 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan ollut haaveammattia.. olen tehnyt ns. "Hanttihommia" varastoilla, tehtailla, siivoamassa, kaupan kassalla ja sitä rataa.. aina itse itseni elättänyt tavalla tai toisella tehden mitä tahansa työtä. Ylioppilas olen ja sitten useampi välivuosi tosiaan. Aikeissa nyt hakea johonkin.. haluaisin ihmisläheisen työn, koska ihmisten kanssa työstä saa niin paljon enemmän irti. En jaksa mitään yksinäisyyden tunnetta töissä, esim. Varastossa oli niin p*rseestä, välillä et saattanut puhua kenenkään kanssa 9 tuntiin! Joku ehkä tykkää, mutta minä en todellakaan! Kamalaa oli.

Tuo suomalainen työmoraali ja laadukas jälki on sellainen asia joka meidän tulisi saada näkyviin ihan globaalissakin perspektiivissä. Turha kuviitella että olisi sellaisia tuotteita maailmassa mitkä itse myisivät itsensä.

Sellainen hyperäctum käteenvetäjä voisi olla varmaaan aika premiumtuote.

Vierailija
47/54 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin lapsena aina lääkäriksi, mutta päädyin kuitenkin opiskelemaan yliopistoon suomen kieltä. Valmistuttuani sieltä vaihdoin alaa, ja nyt minusta tulee terveydenhoitaja. :)

Vierailija
48/54 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäriksi halusin lapsena, sairaanhoitaja minusta tuli.

Vierailija
49/54 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastonhoitaja. Tuli lääkäri.

Vierailija
50/54 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Meillä kotona ei koskaan kannustettu opiskeluun, hoettiin vaan että äkkiä vaan kokonaan töihin. Aivan imbesilli lause. Niinkuin ilman ammattia pääsisi töihin tuosta vain.

Oli semmoinen raskas ja näköalaton olo, olo ettei ole niinkuin muut eikä ollut toiveikas olo tulevaisuuden suhteen.

Mikä minusta sitten tuli?

No vanhempien pettymykseksi (!) opettaja.

Kannustan oppilaita parhaani mukaan ja tunnen surua niistä jotka syystä tai toisesta eivät saa elämästä kiinni. Tärkeintä on muistaa että aina voi yrittää ja aloittaa uudestaan. Toivo on tärkeää.

Vierailija
51/54 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveena oli lääkäri, lähihoitaja vähän isompana kätilö..noh eipä elämä mene aina niinkuin elokuvissa..mm. en päässyt koskaan sisälle kouluun johon pyrin..Nykyään kotiäiti. Mutta koulunpenkille palaan vielä!

Vierailija
52/54 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuteni unelma oli juurikin ammatti. Halusin myöskin linja auton kuljettajaksi sekä metsä talous insi nööriksi.

Vierailija
53/54 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkärin urasta haaveilin pitkän aikaa. Ne haaveilut loppui viimeistään siinä vaiheessa, kun yläkoulun tet-harjoittelussa eläinklinikalla jotain operaatiota seuratessa meinasin pyörtyä veren näkemisestä. Minusta tuli sitten raksainssi.

Vierailija
54/54 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden haaveammattini oli "tarhantäti", ja pian valmistun lastentarhanopettajaksi :)

Muita vähän epärealistisempia lapsuuden toiveammattejani olivat muun muassa astronautti ja tangokuningatar :D