Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työkkäri ulkoistanut omia palveluitaa vai mitä tämä on?

Vierailija
20.02.2018 |

Työkkäristä patistettiin tällaiselle neuvojalle jolla kuulemma on kontakteja ja ideoita..
No menin etten vaikuttaisi siltä etten halua töitä. Siellä sitten tällä naisella olikin aivan maata mullistavia kontakteja ja ideoita!

Ehdotti työkokeilua, että saisin jalkaa oven väliin ja kuulemma parempi mahdollisuus työllistyä. Kysyin sitten kuinka moni on työllistynyt työkokeilun kautta. Ei kuulemma osaa tarkkaa lukua kertoa, eikä se kuulu yksityishenkilöille ( :) )
Sitten ehdotti uravalmennusta ja näitä muita turhia kursseja..

Nyt mietin, että eikö tämä ole työkkärin hommia? Missä vaiheessa työkkäri on ulkoistanut nämä omat hommansa jollekin firmalle joka latelee nämä samat asiat kuin työkkäri lateli ennen?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos menit vapaaehtoisesti "palveluun" se lienee nykylainsäädännön puitteissa sallittua.

Vissiin pakottamalla/tukien leikkaamisella uhkaaminen ei vielä (tänä vuonna) ole?

Vierailija
2/31 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tärkeintä on vain pitää omat puolensa siltä osin, että mitään sopimusvapauteen kuuluvia oikeuksia et siirrä te-toimistolle etkä heidän asiallaan toimiville yksityisfirmoille.

Myöskään mitään HUONOJA suunnitelmia ei pidä mennä tekemään, tämä nykyinen systeemihän perustuu lähinnä siihen että kun hallituksen on mahdotonta teetättää kansalaisillaan pakkotyötä, sitten tehdään SUUNNITELMA siitä pakkotyöstä. Tietenkään suunnitelman tekemisessä ei ole mitään laitonta, toki sehän on vähän hullunkurista että em. suunnitelman tekemättä jättämisestä sitten rankaistaan :-)

Että tämmöstä Orwellimaista sanojen vääntelyä tämä vaan on täällä Suomessa, on ikävä ja harmillinen juttu että Suomi ajettu tällaiseen tilaan, isolta osin voi asiasta kiittää Kokoomusta. Yleensä ottaen kaikki porvarillishenkiset puolueet ja tahot tähän asiaan syypäitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huijareitahan noi yksityiset on. Niillä on provikkapalkka, eli määräaikaisen palkkatukihommankin "löytämällä" työttömälle, konsultti saa mojovan porkkanan.

Vierailija
4/31 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämäkö oli joku ihan ulkopuolinen firma, eikä esim TYP?? Eikä mikään työpajan työvalmentaja ?

Aika erikoiselta kuulostaa.

Jopa minä osaisin luetella nuo jutut ihmisille.

Vierailija
5/31 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tämäkö oli joku ihan ulkopuolinen firma, eikä esim TYP?? Eikä mikään työpajan työvalmentaja ?

Mutta tuskin kehtaisit laskuttaa siitä kuten konsulttifirma.

Vierailija
6/31 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoiten pääset eroon tuosta firmasta kun esität asiasi ja osoitat, että sulla on selvät sävelet miten aiot työllistyä. Tsneppiä ap!

Vierailija
7/31 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkopuolinen firma kyllä.. tuntuu käsittämättömältä. Ap

Vierailija
8/31 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkopuolinen firma kyllä.. tuntuu käsittämättömältä. Ap

Tuollaista toimintaa on ollut jo parikin vuotta.

Kun ilmeisesti eivät kuitenkaan tukien leikkaamisella pakottaneet em firmaan?

Vierailija
9/31 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan tapauksesta ja siitä miten osaa omia asioitaan ajaa, mutta uravalmennus yms. saattaa niistä olla jotain hyötyäkin, tärkeintä on siis vaan ymmärtää se että täytyy itse pitää kontrolli tilanteessa ja se valmentaja ei siis ala mitään ruoria vääntelemään mihin sinä elämääsi viet.

Heti kun tämä asia on molemmin puolin sisäistetty, sitten vaan alat työllistämään sitä valmentajaa, kyllä siitä ihan apua on kun vaikkapa työhön tai kevytyrittäjyyteen liittyviä markkinointitekstejä tehdään tai ideoidaan tai tarkistetaan tai jotakin muuta vastaavaa.

Eli jos vain osaa asiansa hoitaa oikein, niin kyllä tuosta voi siis jotain hyötyäkin. Itse kävin jossain vastaavassa valmennuksessa, en mä siitä mitään rahaa saanut, pikemminkin meni hiukan rahaa julkisen liikenteen matkalippuihin, mutta lopputuloksena kaipa tuosta sen verran hyötyi että asiat tosiaan pikkuisen eteni siihen suuntaan kuin halusinkin. Mut mitään täystyöllistymistä turha odotella heti, parempi vaan pitää tavoitteet riittävän matalina.

Vierailija
10/31 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tämmöinen kans edessä. Asiasta sovin te-toimiston kanssa viime tiistaina ja jo keskiviikko aamusta asti soi puhelin 7 krt ennenkuin vastasin (olin asioilla) ja siellä kysyttiin joko huomenna pääsen käymään. No en päässyt vaan otin ajan viikon päähän vastusteluista huolimatta. Voiko tuota aikaa vielä perua ilman ongelmia? Työkkäristä kyl sanottiin et on vapaaehtoinen käynti, mutta kun aikakin jo sovittu?

Vierailija
11/31 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tosi surkeita kokemuksia. Sama kuin ap:llä.

Vierailija
12/31 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä siinä työllistymisessä pelottaa?

Vierailija
13/31 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä yrittäjiä pelottaa siinä palkan maksussa? Työkokeilijat kyllä kelpaisivat.

Vierailija
14/31 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 1 syy pelkoon: huonot ehdot.

Asiaan toki voi liittyä epämiellyttävä kohtelu ja painostusyritykset yms. joiden kohteeksi ei myöskään tee mieli.

Muutoin ei ole juurikaan ongelmaa asian kanssa.

Ja ei. Ei tarvii tehdä töitä. Itsensä elättämiseen on velvollisuus, mutta itsensä elättäminen ja työn tekeminen ne on kaksi eri asiaa.

Jossain tilanteissa työn tekeminen saattaa jopa vaarantaa itsensä elättämisen.

Vierailija
15/31 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua mikään työllistymisessä pelota.

Osaan hakea töitä itse, tehdä hakemukset itse. Elämänhallinassa ei ole ongelmia. Tiedän omat heikkoudet ja vahvuudet. Minulla on ajantasalla oleva cv ja mitähän muuta.. en tarvitse noita turhia valmennuksia mihinkään, olen niissä jo nuoremapana käynyt.

Vierailija
16/31 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, no jos työnhakija ei joudu maksamaan, niin ehkä kannattaiskin perustaa tuollainen firma ja laskuttaa surutta jotain työkkäriä tuosta.

Vierailija
17/31 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, no jos työnhakija ei joudu maksamaan, niin ehkä kannattaiskin perustaa tuollainen firma ja laskuttaa surutta jotain työkkäriä tuosta.

Perusta ihmeessä.Osallistu kilpailutukseen ja huomaa kauhuksesi, että laskutus onkin tiukasti sidottu tekemääsi tarjoukseen. Josvaadit liikaa, saat tasan nolla euroa.

Vierailija
18/31 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo, olen ollut tuollaisessa valmennuksessa ja sitähän se oli, että väkisin koetettiin työntää työkokeiluihin (jopa käytännössä omalle alalle) ja tukitöihin. Kaikista pahinta: olin tässä välissä töissä ja nyt taas työtön ja firmasta on koetettu tavoitella.

Tämän haistapaska-palvelu maksaa kuulemma yhteiskunnalle 50e/h. 

Jonninjoutaviin kurssituksiin ja uravalmennuksiin on kyllä rahaa, muttei työttömyyskorvauksiin. 

Vierailija
19/31 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopajoo, olen ollut tuollaisessa valmennuksessa ja sitähän se oli, että väkisin koetettiin työntää työkokeiluihin (jopa käytännössä omalle alalle) ja tukitöihin. Kaikista pahinta: olin tässä välissä töissä ja nyt taas työtön ja firmasta on koetettu tavoitella.

Tämän haistapaska-palvelu maksaa kuulemma yhteiskunnalle 50e/h. 

Jonninjoutaviin kurssituksiin ja uravalmennuksiin on kyllä rahaa, muttei työttömyyskorvauksiin. 

jep sama kokemus täällä.. täysin sama tarjonta kuin työkkärissä mutta eri logo seinässä.

Vierailija
20/31 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Mäkin kävin tälläsellä neuvojalla. Hehkutti vuorkatyöfirmoja. Ja jos sanon että  ehkä haluisin tälläseen työhön niin sanoi että en näe sinua siinä. Sitten sanoi että työkokeilu voisi sopia. Sanoin että no kai voisin mennä jos se on se kuukauden minimisopimus ja minimitunnit päivässä(4h). Kun kummiskin on vain työkokeilu. Mutta alkoi sanoa jotain että ei sellanen ole hyvä. Kyllä pitää tehdä täydet päivät(ilmatteeks).  Lisäksi veteli jostain aivan kauheita työpaikkoja mihin hänen mielestään sopisin. No en hakenut. Nyt pitää mennä uudemmankin kerran sinne. Ahdistavaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä