Hiilihydraattipitoinen dieetti? Onko sellaista?
Mun pitäisi pudottaa painoa 20 kg. Monta vuotta olen aloittanut ja aina sortunut jo ennen kuin ehtii oikein alkaakaan. Ja syy sortymiseen on aina sama: himoan hiilihydraatteja. Rakastan perunaa, pastaa, ruisleipää, puuroa, riisiä yms. En pidä lihasta, kalasta, maidosta tai rasvasta. Eli kaikki karppaamiseen vivahtavat dieetit kaatuu heti alkuunsa, kun en pidä proteiiniruoasta. Ja kun yritän olla ilman hiilihydraatteja, sorrun lopulta aina valkoisiin hiilihydraatteihin ja mätän naamaani pullaa, keksiä ja suklaata. Mikä olisi dieetti, joka painottuisi hyviin hiilihydraatteihin?
Kommentit (12)
Syöt sitä hiilaria, mutta vain sen verran että saat kaiken energian kulutettua (tai mielellään kulutat vähän enemmän kuin syöt).
Toivottavasti pidät näläntunteesta!
Minua kiinnostaisi suklaa-, juusto- ja punaviinidietillä painoaan pudottaneiden kokemukset.
No suurin osa vauvapalstalaisistahan toteuttaa pullasuklaajäätelösipsidieettiä. Siinä lienee tarpeeksi hiilareita?
Pienennä annoskokoja. Itse pudotin yli 20kg niin. Söin ihan tavallista kotiruokaa, herkkuja kohtuudella ja aloin sauvakävellä 2-4x/vko. Jos saa pudotuksen vauhtiin, niin se itsessään lisää motivaatiota ja on helpompi pitää itsekuri syömisissä.
eiks kaikis dieteis oo hiilarit mukana ellet ketoosilla vedä? :D
Ehdotan että karsisit ruokavaliostasi kokonaan vehnän, riisin ja sokerin. Kokeile jos pystyisit syömään muita hiilihydraatteja sortumatta pullaan ja kekseihin. Pelkkää hiilihydraattia et kuitenkaan voi syödä, sillä elimistösi tarvitsee proteiinia ja rasvaa joka päivä, muuten aivosi eivät toimi ja lihaksesi surkastuvat. Yritä löytää sellaisia rasvan ja proteiinin lähteitä, joista pitäisit. Miten olisi proteiinivanukas? Pavut? Juustot? Avokado? Pähkinät?
Terveellinen perusruokavalio, eli kasviksiin, palkokasveihin ja täysjyväviljaan painottuva. Rasvat kalasta (voi ottaa kapseleita), kylmäpuristetusta öljystä ja pähkinöistä. Ei sokeria tai prosessoituja juttuja. Ei punasta lihaa tai
Se sama joka on pienin muutoksin ollut ravitsemussuositus viimiset 80 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Terveellinen perusruokavalio, eli kasviksiin, palkokasveihin ja täysjyväviljaan painottuva. Rasvat kalasta (voi ottaa kapseleita), kylmäpuristetusta öljystä ja pähkinöistä. Ei sokeria tai prosessoituja juttuja. Ei punasta lihaa tai
Se sama joka on pienin muutoksin ollut ravitsemussuositus viimiset 80 vuotta.
...tai rasvaisia maitotuotteita, piti lauseen loppua.
Mikä tahansa dieetti toimii, kunhan kulutat enemmän energiaa kuin otat sisään. Hiilareissa vaan tahtoo olla se ongelma, että päivittäinen energiantarve voi tulla aika pienestä määrästä täyteen. Sitten tulee nälkä ja himo ja kaikki sortuu.
Mä haluan sellaisen dieetin jossa voi juoda olutta.