Sairauseläkkeellä olevalta kysytään 'onko kiire'.
Olen sairauden vuoksi eläkkeellä ja päivät kuluu suurimmaksi osaksi kotona, koska vointini on niin huono etten aina pääse mihinkään kotoota, mutta puhelimitse olen paljon yhteyksissä ystäviini ja välillä toki näen ystäviäni. Nyt ystäväni kysyi viestillä 'onko sulla kiire'. Mitäs toi nyt tarkoitti?
Kommentit (9)
Oletko jotenkin tyhmä vai miten tuo nyt voi olla niin vaikea ymmärtää? Olen itsekin eläkkeellä, ja kyllä minulla on "kiire" silloin esim. ruoanlaitto on kesken tai olen juuri takki päällä lähdössä lähikauppaan. Vai etkö ihan oikeasti tee MITÄÄN muuta kuin makaat?
Vaikea sanoa, kannattaisi varmaan kysyä siltä ystävältä.
Itse jos kysyisin noin saattaisin kartoittaa ehtiikö kysyttävä puhua kanssani, voisinko tulla käymään jne.
Onko kiire vai tehdäänkö tietokoneella?
En usko, että kukaan haluaa loukata sinua.
Minä varmistan "soitinko pahaan aikaan" -kysymyksellä, sopiiko toiselle keskustelu.
t. Syövän vuoksi tilapäisellä sairauseläkkeellä viisi vuotta
Mummoltani kysyi puhelimenliittymän myyjä kauppakeskuksessa, että onko sinulla hetki aikaa.
Mummoni on 95% ajastaan kotona.
Sinkkumies
Ap. Minä otin sen vittuiluna, ihan suoraan sanottuna.
Soitin kuurolle ystävälleni. Ensimmäiseksi kysyin mitä kuuluu.
Sinkkumies
Varmaan tarkoitti, että ehditkö nyt puhumaan. Eli "oletko pahassa paikassa ".
Oli vain kohtelias. Olisihan sulla just saattanut olla vaikka huoltomies käymässä, lääkärin vastaanotto, olet just maksamassa kaupan kassalla jne.
Ihan tavallinen kysymys nykyisenä kännykkäaikana.
Ystäväsi kysyi, onko sinulla nyt aikaa. Olisko hän tulossa käymään? Sairaana olevallakin voi olla kiire bussiin, kampaajalle, lääkärille tai joku muu sovittu meno.