Uskaltaisitko mennä kylään tälle naapurille?
Olemme tutustuneet kuten naapurit yleensäkin pihapiirissä ja rappukäytävässä ja lisäksi yhteisten harrastusten kautta.
Naapuri on ikäiseni mies (itse olen nainen) mutta hän on pikkuhiljaa paljastunut hyvinkin epävakaaksi. Masentuneena viiltelee itseään, juopottelee paljon yms. On sinkkuna. On päässyt avohoitoihin kyllä. Itse taas olen ihan tavallinen, perheellinen ja työssäkäyvä.
Meillä on muuten aika paljon yhteistä. Yhteisiä harrastuksia ja mielenkiinnonkohteita ja koska tuo mies on niin yksinäinen ja haluaisin olla jotenkin avuksi niin olisi toisaalta kiva suostua hänen pyyntöönsä ja käydä hänen luonaan kahvilla joku kerta. Uudet kaverit ei sinänsä olis itsellekään haitaksi, päin vastoin. Toisaalta pelottaa josko onkin joku täysi sekopää ja ties mitä voi keksiä. Mulla on ihan pienet lapset täällä niin mieluummin en meille ottais häntä heti kyläilemään.... Uskaltaako hänen luona käydä? Uskaltaisiko sinä?
Kommentit (22)
Kutsu mieluummin johonkin kahvilaan kahville tai muuhun julkiselle paikalle ensin.
En menisi, enkä jatkaisi läheisempää tuttavuutta. Pelkkä tervehdyspohjalla oleva naapuruussuhde riittää. Olisin varuillani tuollaisen naapurin suhteen. En päästäisi häntä liian lähelle, enkä avautuisi omista yksityisistä asioistani.
Noitten kaa menee ikä ja terveys. Olet jo äiti. Ei tarvitse äiteillä kaikille. Hyvää päivää riittänee. Niin minä toimisin. En sekaannu kaikkiin vesiin... Pysyy oma mieli kirkkaana.
Todennäköisesti haluaa muutakin kuin vaan kaveruutta. Ja sitten masentuu lisää ja viiltelee lisää, kun annat pakit. Jos annat. Niin... Rakkaus ei ole kaiken parantava voima. Valitettavasti.
Tuossa on se vaara, että päädyt olemaan hänen "psykologinsa". Siis että hän alkaa kaataa sinun niskaasi murheitaan kohtuuttoman paljon ja käyttää sinua terapeuttina. Pidä selkeät rajat hänen kanssaan: sinä olet kaveri, et mielenterveyshoitaja.
Voisin mennä, mutta ensin kertoisin jollekin, missä olen, ja tekisin tämän myös miehelle tiettäväksi.
Ei hän kovin yksinäinen voi olla, jos kerran samoissa harrastuksissa kanssasi käy.
Ei olisi tekemisissä koska naapuri. Tietysti jos sua ei haittaa muuttaa jne.
Kylläpä täällä nyt torpataan ikävästi uusi ystävyyssuhde. Kuitenkin olemme jo harrastuksen kautta tuttuja, jotenkin vaan tuo hänen viiltely ja mielenterveys sekä alkoholiongelmat mietityttää, niin siksi kyselin että mitä olette mieltä. Enkä nyt mitään seurustelusuhdetta heti ole hänen kanssaan suunnittelemassa.
Ap
Vaikka sinä et ole suunnittelemassa seurustelusuhdetta, niin mies aivan takuulla odottaa vähintään saavansa seksiä. Sitten kun käy ilmi ettei niin käykään, sulla ja lapsillasi on naapurissa viiltelevä epävakaa juoppo joka on raivoissaan sulle. Ihannetilanne.
Eli suunnittelet kuitenkin pitkällä tähtäimellä seurustelusuhdetta? Älä sitä nyt ainakaan, sinulla kun on ne pienet lapset, säästä heidät tuolla myllyltä!
Tai no huoh, provohan tämä. No sainpahan hetken ajanvietettä.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä nyt torpataan ikävästi uusi ystävyyssuhde. Kuitenkin olemme jo harrastuksen kautta tuttuja, jotenkin vaan tuo hänen viiltely ja mielenterveys sekä alkoholiongelmat mietityttää, niin siksi kyselin että mitä olette mieltä. Enkä nyt mitään seurustelusuhdetta heti ole hänen kanssaan suunnittelemassa.
Ap
Ihan pelkkä ystävyyskin tuon tyyppisten ihmisten kanssa on raskasta, mutta voithan yrittää jos tiedät jaksavasi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jätän tämän vain tähän.
Pysyisin kaukana!
Sukulaiseni tapasi kauniin nuoren naisen. He kävivät meillä kylässä ja tehtiin myös asioita yhdessä mm. retkeiltiin. Pian tämä nainen paljastui kuitenkin erittäin epävakaaksi (ilmeisesti persoonallisuushäiriöiseksi?), joka haukkuu, solvaa, syyttelee, uhkailee, huutaa, räyhää ilman, että olen tehnyt hänelle mitään. (En suostunut kaikkiin hänen vaatimuksiinsa. Normaalia elämää siis. Aina ei saa mitä haluaa). Väkivaltainenkin hän on. Itse elän rauhallista perhe-elämää, joten lasten takia kaduttaa ja surettaa, että hän pääsi elämäämme. Nyt joudun käyttämään kaikki voimani ja energiani pitääkseni hänet loitolla ja pelkään hänen ilmestyvän kotiini. Eli älä lähenny enempää lasten takia. Menetät vain yöunesi kun yrität olla kiltti ja auttaa.
Sanoit että hänellä on perhe. Mitä he sinusta tykkäävät? Itse pysyisin kaukana tuollaisesta tapauksesta, mutta jos hoivaviettisi ohjaa sinua, niin minkäpä sille voi.
En menisi. On niitä selväpäisiäkin ihmisiä. Ja ei kiinnostaisi antaa pildeä hänelle. Sitähän se on vailla. Ole varovainen.
Ei kuulosta vaaralliselta kuitenkaan. Voithan sanoa, että tulet vain, jos hän on selvinpäin.