Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tervehditäänkö ulkomailla kaupan kassaa?

Vierailija
19.02.2018 |

Olin äsken kaupassa ja edessäni oli kaksi ulkomaalaista naista (en saanut selvää mitä kieltä supisivat) joita kassa tervehti kaksi kertaa eikä kumpikaan sanonut mitään. Aivan kuin eivät olisi tottuneet siihen.

Tuli mieleen, että tervehditäänkö joka maassa. Ilmeisesti ei. Olen asunut Briteissä ja USAssa ja Englannin kohdalla minulla on käsitys, ettei jossain Tescossa tai Sainsburyssä kukaan sano kassalla mitään?

Olenko ihan väärässä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet.

Vierailija
2/5 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minua on ainakin tervehditty Tescossa, Asdassa ja muissa brittikaupoissa. Itse asiassa kaikissa maissa joissa olen ollut (Euroopan maissa sekä Yhdysvalloissa), on kassalla aina tervehditty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin äsken kaupassa ja edessäni oli kaksi ulkomaalaista naista (en saanut selvää mitä kieltä supisivat) joita kassa tervehti kaksi kertaa eikä kumpikaan sanonut mitään. Aivan kuin eivät olisi tottuneet siihen.

Tuli mieleen, että tervehditäänkö joka maassa. Ilmeisesti ei. Olen asunut Briteissä ja USAssa ja Englannin kohdalla minulla on käsitys, ettei jossain Tescossa tai Sainsburyssä kukaan sano kassalla mitään?

Olenko ihan väärässä?

No todellakin tervehditään Britanniassa kassaa ja kaikissa muissakin sivistyneissä valtioissa. Suomesta en ole varma. 😂 Ne ulkomaalaiset ei varmaan sen takia vastanneet että eivät ymmärtäneet mitä sanottiin eivätkä olleet varmoja puhuteltiinko heitä.

Vierailija
4/5 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britanniassa monesti kassalle asiakas on "love"/"luv", ja Ruotsissa kysytään "ha det bra så?" vielä kassallakin, eli tuliko nyt varmasti kaikki (joskus myös kiittävät rahoista "tack snälla", eli "kiitos, kiltti" :D ).

Suomalaisena jää välillä vähän änkäksi kun on tottunut sanomaan tasan "hei", "kortilla" ja "kiitos"...

Vierailija
5/5 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa kysytään "ha det bra så?" vielä kassallakin

"Var det bra så?"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän