Millaisia oireita olette saaneet hometalossa?
Kommentit (9)
Miehellä hengenahdistusta.
Minulla kahden viikon korkea kuume, öiset heräämiset kun yskitti ja tuntui veren maku suussa, väsymys, kutina kasvoissa ja kaulalla.
Asuttiin puoli vuotta.
Silmien kutinaa, liman eritystä, ihottumaa, väsymystä, kuumetta, flunssaa, poskiontelotulehdus, lihaksien nykymistä ja raajojen puutumista niin ettei jalat kanna.
Ei mitään.
Mutta kun muutettiin uuteen kerrostaloon, alkoi sairauskierre. Siellä oli sellainen kemikaalisekoitus, että oltiin koko ajan sairaina.
Verenpaineen nousu. Alapainekkin huiteli 130 tietämillä. Kuume nousi lähemmäs 39C talossa 15min oleskelun aikana. Verenpaine laski ja lämpö normalisoitui, kun oli pari tuntia pois talosta ja nousivat taas taloon palattua.
Yölliset yskänpuuskat, tunne johon herää, ettei saa henkeä. Kurkussa tunne kokoajan, että on pieniä neuloja täynnä. Silmien kutina, kirvely. Toistuvat poskiontelotulehdukset.
Astmakohtauksen saisin. Mulla on siis astma. En ole vieraillut hometalossa. Huomaisin kyllä heti. Nuo jutut on kyllä järkyttäviä, kun koulut on homeessa suunnilleen kaikki järjestään ja jotkut ostaa hometalon. Vaikka kaikki mahd.tarkistukset tehty, silti saattaa löytyä hometta. Menee terveys ja rahat. Ja mielenterveys menis varmaan mulla.
Verta valui nenästä siellä ollessa, kurkkua kutitti, silmiä kirveli ja ne punoittivat koko ajan. Nenä vuoti vettä ja ihottumaa alkoi ilmetä. Kuumetta ja huono olo.
Hirvittää, mitä seuraaville sukupolville tapahtuu, kun he oleilevat homeisissa tarhoissa, kouluissa ja sieltä huoneisiin työpaikkoihin. Moni virasto on ihan pilalla.
Kutisevia ihottumaläiskiä käsivarsiin, niskaan, päänahkaan. Hengenahdistusta. Silmien kirvelyä ja näön heikkenemistä. Uupumusta ja kuumeilua. Jatkuva flunssakierre. Vatsaoireita. Päänsärkyä. Lista jatkuu vaan...