En voi tehdä mitään aktiivimallin ehdon täyttämiseksi
Olen tässä tammikuusta asti yrittänyt päästä työhönhakuvalmennus-kurssille (tai no, mille vaan mutta niitä on eniten). TE-toimiston sivujen mukaan niitä on vapaana mutta aina kun olen laittanut viestiä, niin onkin ollut täynnä. Yrittäjäksi on aika hankala ryhtyä alle 3 kuukaudessa. Töitä olen hakenut KOKOAJAN eikä mitään, edes niitä "3 päivän helposti saatavia töitä". Anteeksi mitä nämä on?! Tää ei ole mikään malli vaan leikkuri.
Ja minä siis asun pääkaupunkiseudulla että luulis täällä edes olevan noita kursseja mutta EI
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
En saa. Saan päivärahaa ihan vähän enemmän kuin saisin työkkäritukea, joten toimeentulotukea ei vissiin tipu. Ja asun myös yhdessä avokin kanssa.
Tässä se kiteytyy, mihin aktiivimallia tarvitaan. Panokset nousee, kun työttömyys alkaa kiristää hieman enemmän parisuhteen talouspuolta.
Pakko on useimpien innovaatioiden äiti. Moni palstalainen luki viikonlopun Hesarista kenkätehtaasta, joka oli konkurssin partaalla. Kunnes pakon edessä kehitetty innovaatio pelasti kenkätehtaan.
Suomalaisten potentiaali jää täysin hyödyntämättä, ellei heitä hieman puristeta.
Vierailija kirjoitti:
Laskekaa nyt hyvät työttömät vuoden todennäköiset tulonne ja selvittäkää saatteko työttömyyskorvauksen veroprosenttia alemma ja muuttakaa prosenttia. Ilman muutostahan tuestahan menee veroa 20 %, joka on kyllä liikaa. Itselläni prosentiksi tuli 15,5 %, joka on suuri ero näin pienissä tuloissa. Tuen leikkaus uhkaa minuakin, mutta helpottaa kun veroa ei sentään mene 20 %.
Olen laskenut ihan mun päivärahan mukaan veroprosentin. Mutta tuskin sitä nyt kannattaa joka 3. kuukausi vaihtaa verokorttia siinä tapauksessa ettei aktiivisuus täyty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta vikiseminen ja ota itseäsi niskasta kiinni, aikuinen.
a) Missä kohti vikisen?
b) Miten voisin ottaa enemmän itseäni niskasta kiinni, kun teen jo kaiken mitä voin työllistymisen eteen?
Annan sinulle yksinkertaisen vinkin. Lopeta volina ja hae töitä. It's simple as that.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
En saa. Saan päivärahaa ihan vähän enemmän kuin saisin työkkäritukea, joten toimeentulotukea ei vissiin tipu. Ja asun myös yhdessä avokin kanssa.
Tässä se kiteytyy, mihin aktiivimallia tarvitaan. Panokset nousee, kun työttömyys alkaa kiristää hieman enemmän parisuhteen talouspuolta.
Pakko on useimpien innovaatioiden äiti. Moni palstalainen luki viikonlopun Hesarista kenkätehtaasta, joka oli konkurssin partaalla. Kunnes pakon edessä kehitetty innovaatio pelasti kenkätehtaan.
Suomalaisten potentiaali jää täysin hyödyntämättä, ellei heitä hieman puristeta.
Kyllä mua kuule kiristää ihan ennen sitä 30 euron menetystäkin. Vituttaa tää tilanne ilman, että vielä aletaan kiskoa ylimääräistä ilman että sille voi itse mitään.
Niin että pääkaupunkiseudulla pitää kalliisti vaan asua... sillä lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
a) Missä kohti vikisen?
b) Miten voisin ottaa enemmän itseäni niskasta kiinni, kun teen jo kaiken mitä voin työllistymisen eteen?
Annan sinulle yksinkertaisen vinkin. Lopeta volina ja hae töitä. It's simple as that.
Oon sanonut jo aloituksessa, että haen kokoajan. Niitä paikkoja ei vain ole niin paljon, että voisi hakea 24/7. Viikon aikana olen hakenut lähes 20 paikkaa. Ja joo, olen ihan korkeakoulutettu mutta kuten jo yhdessä viestissä tuli ilmi olen hakenut myös siivoustöitä. Sen lisäksi kassa- ja ravintolatöitä. Mutta kun ei ole kassakokemusta tai anniskeluoikeutta/passia mikä onkaan niin hankala saada sieltäkään töitä kun muilla hakijoilla on.
Vierailija kirjoitti:
Niin että pääkaupunkiseudulla pitää kalliisti vaan asua... sillä lailla.
Maksan kämpästäni saman verran kuin aikoinaan kun asuin 2 tuntia Helsingistä. En usko, että muutto olisi sen arvoista, kun hallituskin toitottaa että muuttakaa pääkaupunkiseudulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
a) Missä kohti vikisen?
Oon sanonut jo aloituksessa, että haen kokoajan. Niitä paikkoja ei vain ole niin paljon, että voisi hakea 24/7. Viikon aikana olen hakenut lähes 20 paikkaa. Ja joo, olen ihan korkeakoulutettu mutta kuten jo yhdessä viestissä tuli ilmi olen hakenut myös siivoustöitä. Sen lisäksi kassa- ja ravintolatöitä. Mutta kun ei ole kassakokemusta tai anniskeluoikeutta/passia mikä onkaan niin hankala saada sieltäkään töitä kun muilla hakijoilla on.
Minkä alan koulutus sinulla on, kauanko olet ollut työttömänä, kuinka vanha olet?
Mä hain pariin työvoimakoulutukseen. Täällä Varsinais-suomessa on aika paljon niitä nyt haussa ja kuulemma hyvä mahis päästä. Tietty jos teillä päin ei löydy mitään sua kiinnostavaa niin sitten on vaikeampi.
Nyt leikataan vielä vähän. Aktiiivmalli kakkosen tultua tehdäänkin sellaiset ansoitukset, että saadaan sopiva määrä työttömiä kahden kuukauden karenssiin aina kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
a) Missä kohti vikisen?
Minkä alan koulutus sinulla on, kauanko olet ollut työttömänä, kuinka vanha olet?
Liiketalous (AMK), työt loppui viime vuoden lopussa, 28 olen. Aiemmin työkokemusta valmistumisesta lähtien ja myös kesäisin + ja opintojen viimeisenä vuonna.
Potkua peffaan kirjoitti:
Siivoutöitä löytyy. Älä marise. Usassa kuulemma suomalaisia pidetään tuttikansana. Kehdosta hautaan pitää olla tukihenkilöitä, vierihoitaja, sossutötejä. Omatoimisuus nolla. Sen se sossuyhteyskunta on saanut aikaiseksi.
Ihmisillä on joku ihme mielikuva että ns. paskaduuneissa olisi työntekijöistä pulaa. Että jos koulutettu ihminen ei löydä oman alan hommia niin senkus kävelet siivoojaksi, siellä työnantaja itkee onnesta kun pääsee työllistämään siivoojaksi jonkun maisterin. Not. Ihan oikeasti, noihin töihin löytyy ihmisiä jotka oikeasti haluavat pysyäkin noissa hommissa eikä heti ole vaihtamassa parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä hain pariin työvoimakoulutukseen. Täällä Varsinais-suomessa on aika paljon niitä nyt haussa ja kuulemma hyvä mahis päästä. Tietty jos teillä päin ei löydy mitään sua kiinnostavaa niin sitten on vaikeampi.
Juu siis kaikki on täynnä, mitä olen katsonut, tai siis saanut vastauksen että ovat täynnä, vaikka näyttävät netissä ettei ole... Oikeastaan ihan sama, mihin pääsisin, haluaisin vain päästä mukaan johonkin aktiviteettiin, joka voisi edesauttaa työn saamista.
Kelan maksamasta työmarkkinatuesta menee 20% veroja. Voiko tuota veroprosenttia siis muuttaa vai koskeeko vain liiton maksamia päivärahoja?
Vierailija kirjoitti:
Potkua peffaan kirjoitti:
Siivoutöitä löytyy. Älä marise. Usassa kuulemma suomalaisia pidetään tuttikansana. Kehdosta hautaan pitää olla tukihenkilöitä, vierihoitaja, sossutötejä. Omatoimisuus nolla. Sen se sossuyhteyskunta on saanut aikaiseksi.
Ihmisillä on joku ihme mielikuva että ns. paskaduuneissa olisi työntekijöistä pulaa. Että jos koulutettu ihminen ei löydä oman alan hommia niin senkus kävelet siivoojaksi, siellä työnantaja itkee onnesta kun pääsee työllistämään siivoojaksi jonkun maisterin. Not. Ihan oikeasti, noihin töihin löytyy ihmisiä jotka oikeasti haluavat pysyäkin noissa hommissa eikä heti ole vaihtamassa parempaan.
Joo mäkin oon ihmetellyt sitä. Että mistä nää ajatukset kumpuaa, onko niillä sitten kokemusta että niitä saa helposti? En tajua, kun itse en ole päässyt mihinkään kassa/siivous tms. duuniin, missä ei välttämättä koulutusta tarvitse. Ja syitä on ollut just se, että ajattelevat että ei ole pitkäaikaista, jos ottaa koulutetumman töihin.
Vierailija kirjoitti:
Kelan maksamasta työmarkkinatuesta menee 20% veroja. Voiko tuota veroprosenttia siis muuttaa vai koskeeko vain liiton maksamia päivärahoja?
Mun ymmärtääkseni mitä vaan voi muuttaa, en kyllä itse tajunnut kun olin joskus työttömänä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu siis kaikki on täynnä, mitä olen katsonut, tai siis saanut vastauksen että ovat täynnä, vaikka näyttävät netissä ettei ole... Oikeastaan ihan sama, mihin pääsisin, haluaisin vain päästä mukaan johonkin aktiviteettiin, joka voisi edesauttaa työn saamista.
Ei työvoimakoulutukset kai voi olla täynnä. Siellä on korkeakoulutetuille omia koulutuksia. Ootko katsonut? Lyhyet valmennukset varmaan onkin täynnä.
Toisen työttömän kanssa vaikka leivotte toisillenne pullaa, laskutatte toinen toisianne siitä. Saatte vielä kotitalousvähennyksen ja aktiivisuus kuitattu.
a) Missä kohti vikisen?