Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ihmetyttää ihmiset, jotka sanovat, että jostain asiasta on kulunut 10 vuotta, vaikka oikeasti siitä olisi kulunut aikaa vasta esim. 6 vuotta

Vierailija
19.02.2018 |

Ihmisen arkipäiväisessä kokemusmaailmassa kun 6 ja 10 vuodella on aika iso ero todellisuudessa. Vähän sama kuin joku väittäisi v.2018, että vuodesta 2011 on kulunut vasta pari vuotta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hahmotan elämää - pari vuotta - kymmenisen vuotta - 20 vuotta... sinne päin.

N49

Vierailija
2/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on paljon yleisempää muistaa toisin päin. Eli että sanotaan jonkun 10 vuotta sitten tapahtuneen asian tapahtuneen muutama vuosi sitten. Vuoden tuntuvat vierivän vanhemmiten nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hahmotan elämää - pari vuotta - kymmenisen vuotta - 20 vuotta... sinne päin.

N49

Aha, mutta kuitenkin jos jostain on kulunut 6 vuotta, niin on ihan yhtä loogista sanoa, että siitä on aikaa pari vuotta kuin kymmenisen vuotta.

AP

Vierailija
4/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikea sitä on arvioida ilman tarkkoja merkkipäiviä.Vielä vaikeampaa arvioida milloin joku tv-ohjelma tuli.

Vierailija
5/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on paljon yleisempää muistaa toisin päin. Eli että sanotaan jonkun 10 vuotta sitten tapahtuneen asian tapahtuneen muutama vuosi sitten. Vuoden tuntuvat vierivän vanhemmiten nopeasti.

Okei, minä taas olen tässä aika lyhyen ajan sisällä kuullut väitettävän, että v.2011-12 olisi kulunut jo kymmenen vuotta.. Näinhän ei ole, vaan 10 vuotta sitten oli v.2008. 3-4 vuotta on kuitenkin aika pitkä aika ihmisen elämässä.

AP

Vierailija
6/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikea sitä on arvioida ilman tarkkoja merkkipäiviä.Vielä vaikeampaa arvioida milloin joku tv-ohjelma tuli.

No jos ei muista tarkkaan, niin se on eri asia. Mutta on silti vähän paksua väittää, että esim. vuodesta 2012 olisi kulunut jo 10 vuotta, vaikka näinhän ei läheskään vielä ole.

AP

Vierailija
7/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ihmiset, jotka aloittavat jutun:

tää tapahtui kymmenen vuotta sitten - eiku... Oliko se sittenkin 2007, eli siitä olis ykstoista vuotta...  Eiku oota, tää oli silloin kun olin just vaihtanut työpaikkaa, että se oli 2009 ihan alkuvuodesta... vai olisko sittenkin ollut ihan alkukeväästä, no ei se mitään, juttu oli kuitenkin....

Vierailija
8/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tää tapahtui kymmenen vuotta sitten - eiku... Oliko se sittenkin 2007, eli siitä olis ykstoista vuotta...  Eiku oota, tää oli silloin kun olin just vaihtanut työpaikkaa, että se oli 2009 ihan alkuvuodesta... vai olisko sittenkin ollut ihan alkukeväästä, no ei se mitään, juttu oli kuitenkin....

Niitten kaikki muukin jutustelu on samaa jaarittelua...ei sitä vaan jaksa kuunnella.

Alku jo unohtunut ennenkuin on loppuun päässyt.

Vierailija
9/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan järjettömän huono käsitys ajasta ja ajanjaksoista jopa tärkeissä, itseäni koskevissa asioissa. Jos joku kysyy minulta, millainen elämänvaihe minulla oli vuonna 2014, en osaa vastata. Jos joku kysyi milloin joku asia elämässäni tapahtui, ei minulla ole hajuakaan 18 ikävuoden jälkeen. En muista minä vuonna tapasin mieheni. Jos pitää jotain arvioida, menee usein metsään. Sitä pahemmin mitä vähemmän se minuun liittyy (minäs vuonna se ja se voittikaan siinä ja siinä kilpailussa esim).

Vierailija
10/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos ei oikeasti muista samalla hetkellä, paljonko jostain asiasta on kulunut aikaa, niin voi sanoa vaikka: "oisko siitä joku 10 vuotta" tms. 

Kuitenkin just eilen satuin lukemaan Ylilaudalta, että joku väitti että v.2011 lopusta olisi kulunut jo 10 vuotta, vaikka ei oikeasti siitä ei ole vielä kulunut läheskään niin paljon aikaa.

AP

Vierailija
11/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ei muista tarkkaan, niin se on eri asia. Mutta on silti vähän paksua väittää, että esim. vuodesta 2012 olisi kulunut jo 10 vuotta, vaikka näinhän ei läheskään vielä ole.

AP

Miksi sinä otat jonkun Ylilaudan jutun näin henkilökohtaisesti?

Vierailija
12/12 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän off topic, mutta joillain ei jää numerot päähän.

Minulla on kaveri, jonka olen tuntenut 40 vuotta. Paras kaverini, tunnen hyvin. Ja hän ei muista numeroita.

On akateeminen, kirjoitti koulun parhaana oppilaana. Lyhyestä matikastakin ällä.

Mutta kun kysyn, milloin jokin tapahtui, mitä jokin maksoi, tai mikä kengänkoko hänen lapsellaan on - ei mitään hajua. Ei ikinä.