Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään sekaantuneeni tietämättäni salakuljetusrikokseen!

Vierailija
19.02.2018 |

En tiedä onko tänne palstalle kirjoittamisesta mitään hyötyä, mutta en uskalla kertoa kenellekään kasvotusten, enkä tiedä minne muualle avautuisin. Pelkään olleeni tietämättäni mukana salakuljetus- tms. rikoksessa. Tulin vähän aikaa sitten Keski-Euroopasta Suomeen miespuolisen Balkanilta kotoisin olevan ystäväni kanssa. Olen ollut opiskelemassa eräässä Keski-Euroopan maassa jonkun aikaa ja siellä siis olen tavannut tämän miehen. Hän on saman ikäinen kuin minä ja on vaikuttanut kaikin puolin kivalta ja normaalilta, ja jonkinlainen seurustelusuhde tässä nyt on välillemme kehittynyt. Minun piti tulla Suomeen hoitamaan opiskelu- ym. juttuja, ja hän siis lähti mukaani. Nyt olemme olleet Suomessa muutamia päiviä, ja moni asia on alkanut ihmetyttää ja ahdistaa:
olin alunperin ajatellut matkustaa lentäen, mutta ystäväni sai minut taivuteltua siihen, että tulemme Suomeen maateitse. Siihen nyt oli monta ihan järkeenkäypää syytä; ensinnäkin oli kiva nähdä paikkoja matkanvarrella, ja toisekseen hän halusi tavata jonkun ystävänsä Tanskassa ja käydä myös Tukholmassa. Minustakin se oli hauska ajatus. Teimme siis matkan pääasiassa junalla. Tanskassa vuokrasimme auton (minä vuokrasin, koska hänellä ei ole kuulemma luottokorttia, mutta hän maksoi summan minulle takaisin käteisellä). Tukholmasta Suomeen tulimme laivalla.
Miehen käytös on nyt herättänyt minussa epäilyksiä. Ensinnäkin hänen "ystävänsä" Tanskassa: minä en nähnyt heitä, vaan mies kävi heitä tapaamassa yksinään. Tämä on juuri se asia, joka herätti epäilykseni, ja lisäksi miehen erikoinen ja välttelevä käytös, kun otan nämä ystävät puheeksi. Nyt ahdistaa kun mietin, että minä tein kaikki hostellivaraukset netin kautta luottokortilla, vaikka mies kyllä maksoi suurimman osan kuluistamme. Hän käyttää oudon paljon käteistä, tosin se on eteläeurooppalaisilla varmaan vielä tavallista. Mutta jotenkin tuntuu näin jälkikäteen ajatellen epäilyttävältä, että hän ei tavallaan matkamme aikana "jättänyt jälkiä" itsestään missään. Tai no, hostelleissa kyllä kysyttiin passia molemmilta ja hän näytti omansa. Mutta juna- ja bussilippuja ostaessamme emme joutuneet näyttämään minkäänlaisia henkilöllisyystodistuksia, emmekä myöskään maasta toiseen siirryttäessä. Laivalippuja varatessani annoin meidän molempien nimet ja syntymäajat laivayhtiölle, mutta mitään dokumentteja ei kyselty. Miehen käytös laivalta poistuessamme oli myös outoa. Olimme jo ulkona laivasta, kun hän muisti unohtaneensa jotain ja palasi hakemaan sitä, ja tulimme siis ulos erikseen. Minä odotin häntä terminaalin ovella. Hän oli kummallisen etäisen oloinen, vasta kotiini päästyämme hän jotenkin rauhoittui. Mutta tämä on kolmen hengen kimppakämppä, niin täälläkin hän mielestäni on jotenkin etäinen kämppiksiäni kohtaan. Tai en tiedä, ehkä kuvittelen vain. Olen itse käynyt päivisin hoitamassa opiskelujuttuja ja mies on ollut sillä aikaa jossain ulkona "tutustumassa kaupunkiin", viikonloppuna kävin vanhempieni luona, mihin en ottanut miestä mukaan kun emme kuitenkaan ole mikään varsinainen pariskunta.
Minun olisi tarkoitus olla Suomessa vähän pidempään kuin miehen, enkä tiedä vielä, aikooko hän tehdä paluumatkan lentäen. Hänen on nyt kuitenkin tarkoitus olla luonani vielä joitain päiviä, ja se ahdistaa minua. Ahdistaa, että "raahasin" hänet tänne mukanani. Edelleen pidän hänestä ihmisenä tosi paljon, mutta olen jotenkin ihan varma, että hänessä on jotain hämärää. Pelottaa. Mitä teen??

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän nyt sitten olisi tuonut tänne? Meinaatko, että on vaikka huumekauppias ja nyt kaupittelee kuolemaa sillä välin kun sinä käyt vanhemmillasi?

Vierailija
2/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeet nyt lähinnä tuli mieleen, en muutakaan keksi. :(

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onko tämä mies nyt siis Balkanilta vai "eteläeuroopasta" ?

Ei  nuo jutut nyt oikein mitään salakuljetusta vihjaa. 

Vierailija
4/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Balkan on Etelä-Eurooppaa. 

Vierailija
5/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Balkanilta on kotoisin, sehän on aika eteläistä Eurooppaa. Helpottavaa kuulla, jos ei mielestäsi viittaa salakuljetukseen!

Ap.

Vierailija
6/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tällä kertaa lähden siitä että tämä ei ollut provo vaikka osa kohdista toki sellaiseen viittaa. Kyllähän mies noiden tietojen pohjalta johonkin ts. käytännössä huumeisiin olisi sekaantunut vaikka osa asioista olis puhtaasti sattumia. Tehtyä et tekemättömäksi saa mutta eiköhän tuo suhde kannatta lopettaa nyt tai ainakin ottaa kunnon aikalisä.

Vierailija
7/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan ok, ettei mies tapaa vanhempiasi, mutta ystävien tapaamatta jättäminen Tanskassa oli outoa.. En tajua logiikkaa.

Miten tässä tuli se salakuljetus nyt esille? Onko miehellä tuttuja, tutun tuttuja Suomessa? Tapaako hän ketään päiväsaikaan?

Opiskelijalla on kämppä siellä ja toinen täällä?

Vierailija
8/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli varmaan miesten sukkahousuista, ei kehtaa kertoa et sen kaverit käyttää niitä.

Vierailija
9/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi sama, mutta salakuljetus kerrottiin minulle kun olimme Suomessa. Kaverit oli kyllä suomalaisia itsekin. Selitys oli, että käyttäydyn luonnollisesti, kun en tiedä, että laukussani oli jotain kiellettyä. Tästä on aikaa, mutta vieläkin olen niin hemmetin vihainen. En tiedä kuka olisi ottanut vastuun, jos olisin kärähtänyt. Kyseessä oli poikaystävä ja sen kaverit.

Vierailija
10/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kuka olisi ottanut vastuun, jos olisin kärähtänyt. Kyseessä oli poikaystävä ja sen kaverit.

No ei ole vaikea arvata. Ei ainakaan ne tyypit. 

Vierailija
11/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän balkanin maa on? jotkut on euroopan unioin jäseniä, vaikka eivät shengeniin kuuluisikaan. Näitkö passia ollenkaan. Toisessa eu maassa saa olla 3 kk muuten vaan eu-kansalainen, sitten pitää rekisteröityä

Vierailija
12/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasitko laukkusi itse? Lukitsitko ne?

Vierailija
13/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies asuu siis Keski-Euroopassa mutta on kotoisin Balkanilta, minä olen Keski-Euroopassa tavallaan opiskelijavaihdossa mutta Suomessa minulla on täällä opiskelukaupungissani huone kimppakämpässä. Eniten minua ihmetyttää tuo Tanskan kuvio, että antoivatko ne miehen ystävät miehelle jotain epäilyttävää - lähinnä siis huumeita nyt ajattelin. En ole nähnyt mitään nyssyköitä, mutta en ole miehen kamoja päässyt penkomaankaan. Tietääkseni hänellä ei ole Suomessa tuttuja, mutta nyt olen tullut jotenkin vainoharhaiseksi että onko sittenkin. Ja voinko minä joutua vaikeuksiin vaikka lain kanssa, jos epäilykseni osuvat oikeaan?

Ap.

Vierailija
14/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukkuni ei ollut lukossa, mutta itse sen pakkasin, enkä ole nähnyt mitään epäilyttävää. Mutta kyllä meidän molempien tavaroita oli myös vähän sekaisin toistemme laukuissa.

Ap.

Vierailija
15/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missä se mies on kertonut käyneensä, kun sinä olet ollut asioilla? Et sinä mitään rikosta ole tehnyt kuitenkaan, mutta mies vaikuttaa oudolta.

Vierailija
16/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No missä se mies on kertonut käyneensä, kun sinä olet ollut asioilla? Et sinä mitään rikosta ole tehnyt kuitenkaan, mutta mies vaikuttaa oudolta.

Helpottavaa kuulla, etten ole syyllistynyt rikokseen! Kun nämä asiat tosiaan ovat alkaneet ahdistaa ja mietityttää kunnolla vasta täällä Suomessa. Haluaisin kyllä kysyä mieheltä ihan suoraan, mutta en jotenkin kehtaa tai uskalla. :(

Ap.

Vierailija
17/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on näitä muslimien h u o r i e n ongelmia.

Onnea vaan.

Mies ei ole muslimi!

Ap.

Vierailija
18/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinusta? Minusta tuo oli aivan varmasti huumemuulikeikka. Sattumalta mies unohti juuri jotakin kun piti kulkea tullin läpi, jne.

Vierailija
19/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Balkan on Etelä-Eurooppaa. 

Ai juu, anteeksi, sekoitin Baltiaan.

Vierailija
20/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinusta? Minusta tuo oli aivan varmasti huumemuulikeikka. Sattumalta mies unohti juuri jotakin kun piti kulkea tullin läpi, jne.

Samaa mieltä, ihan selvä juttu.