Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan joutunut poliisikuulusteluun?

Vierailija
19.02.2018 |

Olitko asianomistaja? Epäiltiinkö sinua jostakin asiasta? Vai olitko todistajana?

Millainen tilanne poliisikuulustelu oli? Johtiko se jatkotoimenpiteisiin?

Miten asia lopulta ratkesi?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kuultavana, tietääkseni se on eri asia kuin kuulusteltavana. Liittyi työhön, jossa tapahtui onnettomuus ja meiltä samaan aikaan koulutetuilta kyseltiin koulutuksesta ja opetuksesta. 

Vierailija
2/27 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, valitettavasti. Ex mies alkoi riehumaan ja kävi aika pahasti kiinni. Sieltä tuli sitten kutsu ja käytiin illan ja yön tapahtumat läpi. Mies sai sitten törkeäpahoinpitely syytteen. Kyllä hävetti käydä sielä ja kahden poliisin kuultavana. Sielä vannoin että muo ei IKINÄ tulla enää näkemään sielä kun korkeintaan passin merkeissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut epäiltynä. Kuulustelussa poliisi kyseli asioita, ei sen kummempaa. Sen jälkeen mentiin käräjäoikeuteen ja sitten hovioikeuteen.

Vierailija
4/27 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistajana olen ollut. En tiedä miten jutussa kävi, koska minua ei kuitenkaan kutsuttu enää oikeuteen todistajaksi, kaksi kertaa poliisin kuulustelussa ilmeisesti riitti minun osalta todistamiseen.

Vierailija
5/27 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut epäiltynä. Kuulustelussa poliisi kyseli asioita, ei sen kummempaa. Sen jälkeen mentiin käräjäoikeuteen ja sitten hovioikeuteen.

Kamalaa!

Vierailija
6/27 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todistajana olen ollut. En tiedä miten jutussa kävi, koska minua ei kuitenkaan kutsuttu enää oikeuteen todistajaksi, kaksi kertaa poliisin kuulustelussa ilmeisesti riitti minun osalta todistamiseen.

Jouduitko menemään molemmiksi kuulustelukerroiksi poliisiasemalle?

Vierailija
7/27 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nostamassa pahoinpitelysyytteen äitini riehaantuessa eräästä koulussa tapahtuneesta välikohtauksesta ja pakottamalla tähän 😁 Olin aika nolona siellä. Tuskin se eteni mihinkään, ei ainakaan ikinä enää tuon kuulustelun jälkeen kukaan ottanut yhteyttä asemalta.

Vierailija
8/27 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut epäiltyny varmaa 50 kertaa. 

Vierailija
9/27 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pari kertaa. Mies pahoinpiteli, olin siis asianomistaja. Mies tuomittiin. En mennyt edes oikeudenkäyntiin paikalle.

Kerran syytettynä työnantajan verokuprujen takia. Mun syytteet kumottiin. Työnantaja tuomittiin vankilaan.

Kuulustelut oli asiallisia mutta pitkäpiimäisiä. Samoja asioita jankattiin edestakaisin.

Kolme kertaa kävin kuulusteluissa, yksi kerta oli kamala kun mulla oli hirveä yskä ja räkäflunssa. Sain muovimukillisen vettä.

Vierailija
10/27 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, jouduin. Missä muualla ne niitä kuulusteluja tekisi? Siinä kuitenkin poliisi piirsi kertomukseni mukaan tapahtumaketjuja paperille ja jouduin sanomaan, että pitääkö hänen piirros paikkaansa ja taisin joutua allekirjoittamaankin ne kuulustelumuistiot/pöytäkirjat eli todistamaan että poliisi oli kirjannut asiat kuten olin ne sanonut.

Vierailija
11/27 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörin nuorena porukoissa, jossa sitten kävi eräs ikävä asia (en ollut osallisena) ja minua kuultiin asiassa.

Vierailija
12/27 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, jouduin. Missä muualla ne niitä kuulusteluja tekisi? Siinä kuitenkin poliisi piirsi kertomukseni mukaan tapahtumaketjuja paperille ja jouduin sanomaan, että pitääkö hänen piirros paikkaansa ja taisin joutua allekirjoittamaankin ne kuulustelumuistiot/pöytäkirjat eli todistamaan että poliisi oli kirjannut asiat kuten olin ne sanonut.

Puhelimessa?

Vierailija
13/27 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu asianomistajana lievästä pahoinpitelystä. Se oli ihan älytöntä, kohdeltiin kuin pahintakin taparikollista ja kysymyksiä tuli täysin asiaan kuulumattomista asioista, kuten mitä teen työkseni, miksi olin nukkumassa päiväsaikaan kun poliisi soitti(!! Teen siis yötöitä), lyökö äitini minua (??olen lähes 40v ja ei, ei todellakaan lyö), paljonko käytän alkoholia jne.

Tunnin kuulustelun jälkeen sanoin sille ylikonstaapelille, ettei sillä ole mitään v*tunkaan merkitystä, minkä merkkistä hammastahnaa käytin vuonna 1997 tai mikä oli serkkuni lempiaine ala-asteella, että jos nyt vaan keskityttäisiin sen illan tapahtumiin, kun minä sain syyttömänä turpaani huomattavasti itseäni isommalta mieheltä. Olen itse siis nainen. Kokonaisuudessaan kuulustelu kesti yli kaksi tuntia. Ei ikinä enää. Ensi kerralla lyön takaisin ja unohdan poliisien "avun". (ei sillä että toivoisin uutta kertaa)

Vierailija
14/27 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäintiin turhaan, ei tullut tuomiota

Vierailija
15/27 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet joutunut todistajaksi johonkin tilanteeseen, miten monta kertaa poliisi on kuulustellut sinua? Kuinka monta kertaa olet joutunut juoksemaan poliisiasemalla kyseisen asian tiimoilta?

Vierailija
16/27 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran liikenneonnettomuuden takia ja ajoin siis pyöräilijän päälle ja soitin itse poliisit ja ambulanssin paikalle. Kuulustelujen jälkeen tuli syyttämättäjättämis päätös ja syyllinen oli pyöräilijä joka muutti kertomuksensa kun minua ja todistajia oli kuultu. Korvausmielessä kävi myös tuuri koska kyseisellä naisella oli kotivakuutus voimassa joka korvasi auton vauriot ja onneksi henkilövahingotkin jäivät lopulta aika pieniksi.

Toisen kerran olin syyttäjän todistajana petostapauksessa ja sitä tapausta käytiinkin sekä kärä- että hovioikeudessa.

Kokemuksena voisi sanoa että ensimmäinen kerta jännitti mutta kokemus oli ihan ok. Toisella kerralla poliisi oli aika outo joten siitä ei jäänyt kovin hyvää kuvaa. Toisen tapauksen syyttäjä oli kyllä sitten se varsinainen murhe mutta onneksi tuomi oli kuitenkin suhteellisen kova.

Vierailija
17/27 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuonna 1989.

Tv-lupatarkastajat soittivat ovikelloa ja jouduin laitokselle.

Vierailija
18/27 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa. Olin asianomistaja, mutta myös todistajat haastateltiin puhelimitse. Asia eteni käräjille ja syytetty todettiin syylliseksi.

Vierailija
19/27 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin kerran alaikäisenä, kun isäpuoleni raskasi minut. En tehnyt itse rikosilmoitusta, enkä ollut kovin halukas puhumaan koko asiasta. Jäi lämpimät muistot kuitenkin kuulustelut tehneestä miespoliisista. Hän kohteli minua hyvin ja hienotunteisesti, vaikka joutuikin hieman painostamaan.

Vierailija
20/27 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin kerran alaikäisenä, kun isäpuoleni raskasi minut. En tehnyt itse rikosilmoitusta, enkä ollut kovin halukas puhumaan koko asiasta. Jäi lämpimät muistot kuitenkin kuulustelut tehneestä miespoliisista. Hän kohteli minua hyvin ja hienotunteisesti, vaikka joutuikin hieman painostamaan.

Kai se paskiainen sai tuomion?