Facebookin "Tältä näyttäisit elokuvatähtenä"-kuvat
Miksi aikuiset ihmiset laittaa noita kuvia esille? Tulee myötähäpeä. Ensin etsitään kuva, jossa ollaan mahdollisimman edukseen ja sitten jaetaan kuva kaikille. Kerjätäänkö kehuja vai mikä asian tarkoitus on?
Kommentit (56)
https://www.mtv.fi/lifestyle/digi/artikkeli/testasitko-facebookissa-mil…
Nyt tästä on MTVn sivuilla juttu. Älkää tehkö noita testejä! Ei siinä ole kyse mistään positiivisuudesta tai itsensä hyväksymisestä vaan tietosuojasta!
Kyllä minäkin olen monesti kokeillut, kun olen huomannut kaverin päivityksen. En sitten kuitenkaan julkaise niitä. Profiilikuva on ollut sama näköjään kuusi vuotta.
Erityisesti Facebookissa liikkuvien olisi syytä muistaa, että tällaisia testejä ei tehdä käyttäjien viihdyttämiseksi, vaan ainoastaan profiilien sisältämien tietojen myymiseksi eniten tarjoavalle.
Mikäli olet jo ehtinyt tekemään tällaisen tai vastaavan testin, kannattaa tilin asetusten Sovellukset-kohdassa käydä katsomassa, vieläkö Nametests.comilla on käyttöoikeus tiliisi. Mikäli on, kannattaa sen oikeudet poistaa.
Monta kaveria saanut taas potkia pois facen kaverilistalta, kun eivät usko, että mun tietoja ei jaella nametestille. Olen monta kertaa postannut heille, että älkää tehkö noita testejä, mutta kun ei uskota.
Musta se oli hauska. Näkee miltä näyttäis jos kävis kiristyttään naamansa ja ammattimeikkaajalla. :D en kai mä nyt tällä hetkellä kuvittele siltä näyttäväni, mutta hauska nähdä mitä vois rahalla saada.
Lopettakaa nyt ihmeessä tuon miettiminen mitä kaikki teistä koko ajan ajattelee. Itse luulen että olen sen verran tylsää seurattavaa, että kukaan ei ajattele mitään. Ehkä te luulette olevanne vähän kiinnostavampia kuin edes olette? :D
Vierailija kirjoitti:
Monta kaveria saanut taas potkia pois facen kaverilistalta, kun eivät usko, että mun tietoja ei jaella nametestille. Olen monta kertaa postannut heille, että älkää tehkö noita testejä, mutta kun ei uskota.
Ne tiedot saa vain jos kaverilista ylipäätään on julkinen. Ärsyttää nämä vainoharhailijat. Koko facebook ylipäätään on vakoilua eikä siellä kannata olla jos sitä pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Musta se oli hauska. Näkee miltä näyttäis jos kävis kiristyttään naamansa ja ammattimeikkaajalla. :D en kai mä nyt tällä hetkellä kuvittele siltä näyttäväni, mutta hauska nähdä mitä vois rahalla saada.
Lopettakaa nyt ihmeessä tuon miettiminen mitä kaikki teistä koko ajan ajattelee. Itse luulen että olen sen verran tylsää seurattavaa, että kukaan ei ajattele mitään. Ehkä te luulette olevanne vähän kiinnostavampia kuin edes olette? :D
Tee vaan noita testejä, mutta älä sitten ihmettele, kun porukka tiputtaa sut pois kaverilistalta. Kavereiksesi jäävät vain he, jotka ovat yhtä tyhmiä kuin sinä, saatte sitten yhdessä keskenänne jaella toistenne tietoja ties mille firmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tiedot saa vain jos kaverilista ylipäätään on julkinen. Ärsyttää nämä vainoharhailijat. Koko facebook ylipäätään on vakoilua eikä siellä kannata olla jos sitä pelkää.
Mä oon siellä vaan siks, kun harrastusten infot jaetaan harrastuksen faceryhmässä. Olen siellä vain sen infon takia. Mulla on kyllä ollut just sellasia idiootteja kavereina, joilla kaikki on julkista, mutta ne oon potkinut pois jo kauan sitten.
Menkää lukee mtv. fi sivulta mitä asiasta kirjoitetaan !!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee vaan noita testejä, mutta älä sitten ihmettele, kun porukka tiputtaa sut pois kaverilistalta. Kavereiksesi jäävät vain he, jotka ovat yhtä tyhmiä kuin sinä, saatte sitten yhdessä keskenänne jaella toistenne tietoja ties mille firmalle.
No ei ole kyllä mitään väliä jos tiputtavat pois kaverilistaltaan. Se on vain facebook. :D pidän facebookin kautta yhteyttä muutamaan tuttuun ja seuraan keskusteluja parissa ryhmässä. Kaikki muut ihmiset ja hömppä on ihan ylimäärästä ja samantekevää.
Vierailija kirjoitti:
Menkää lukee mtv. fi sivulta mitä asiasta kirjoitetaan !!!
No ei tuo ole mikään uusi asia. On tuo ollut vuosikausia tiedossa että keräävät noita tietoja. Mitä sitten? Sitähän koko facebook ja moni muukin sovellus esim. Google yleensäkkin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon siellä vaan siks, kun harrastusten infot jaetaan harrastuksen faceryhmässä. Olen siellä vain sen infon takia. Mulla on kyllä ollut just sellasia idiootteja kavereina, joilla kaikki on julkista, mutta ne oon potkinut pois jo kauan sitten.
jos et ole itse jakanut siellä mitään tietoa etkä klikkaillut mainoksia, ei kavereillasikaan ole mitään jaettavaa sinusta, joten turha hermoilla.
Oma puolituttu tekee noita testejä yhtenään... Huvittavinta siinä on se, että hän on IT-alalla työskentelevä viisikymppinen mies. Taitanut vähän jäädä kehityksestä jälkeen näissä oman alansa asioissa tai sitten tekee jotain syväluotaavaa tutkimusta asian tiimoilta, kun jakelee kaikenmaailman sovelluksille henkilökohtaisia tietojaan noin auliisti. :D
Tervettä kritiikkiä vailla olevia* (ajatuskatkos)