Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Facebookin "Tältä näyttäisit elokuvatähtenä"-kuvat

Vierailija
19.02.2018 |

Miksi aikuiset ihmiset laittaa noita kuvia esille? Tulee myötähäpeä. Ensin etsitään kuva, jossa ollaan mahdollisimman edukseen ja sitten jaetaan kuva kaikille. Kerjätäänkö kehuja vai mikä asian tarkoitus on?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasi taas, että aika moni laittanut ankkahuulikuvia kuvan itsestään Hollywoodin tyyliin, sen verran kipakoita kommentteja tuli asiaa ihmettelevälle:) Mutta toki sitä on kateellinen, jos ei kuvia halua laittaa, tottakai. Tai ruma vanha lehmä. Niin tyypillistä aa vee:tä taas

En oo facebookissa enkä lähettele kuviani minnekään muuallekaan. Olen ihan normaalin näköinen nuorehko nainen. Siltikään en ymmärrä miten jotain toista voi häiritä, että muut lähettelevät noloja kuvia itsestään nettiin ja saa niihin "olet kaunis"-kommentteja. Mitä sitten jos joku kerjää vähän piristystä ja pönkitystä egolleen? Tuskin kukaan noita juttuja nyt niin tosissaan ottaa. Ihmettelijät vaikuttavat kateellisilta ja elämättömiltä. 

Vierailija
22/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päivitän facekuvani pari-kolme kertaa vuodessa, en toki tällä elokuvastarakuvalla mutta siksi että haluan olla rehellinen. Olla kuvassa se mitä olen, ilman juurikaan meikkiä ja filttereitä. En ymmärrä taas ihmisiä joilla on profiilikuvat otettu 15 vuoden takaa eikä niitä esim.vanhenemisen takia voi ottaa tänä päivänä. Luodaan illuusio jostain tavallaan ihan toisesta kuin ollaan. Toki tämä elokuvastarakuva osoitti että kun en juuri käytä meikkiä niin minustakin saisi kyllä ihan kauniin naisen. Eli osoittaa meikin voiman. Toki mun piirteet on klassiset, joten se edesauttaa vähän. Ihan hauska tuo oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihmisten motiiveja ei tiedä, niin voit ajatella asioista negatiivisesti tai positiivisesti. En ole itse kokeillut tätä sovellusta, mutta se ei ole millään tavalla minulta pois, jos joku kokeilee tai näistä kuvista ilahtuu.

Vierailija
24/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset naiset ( en ole nähnyt yhtään miestä, joka jakelisi näitä) kerjää tykkäyksiä ja " olet upea kuten aina kommentteja". Niin noloa. Ilmeisesti ei ole saatu nuorena kapakassa tarpeeksi ihailua osakseen tms.

Mitä pahaa tässäkään on? Voihan ihmisellä olla vaikka huono itsetunto, jolloin tällaiset kuvat voivat piristääkin.

Vierailija
25/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasi taas, että aika moni laittanut ankkahuulikuvia kuvan itsestään Hollywoodin tyyliin, sen verran kipakoita kommentteja tuli asiaa ihmettelevälle:) Mutta toki sitä on kateellinen, jos ei kuvia halua laittaa, tottakai. Tai ruma vanha lehmä. Niin tyypillistä aa vee:tä taas

Saahan asioista keskustella, mutta ei onkohan se narsisti, kun tommosia kuvia laittaa -kommentit oo kivojakaan.

Vierailija
26/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laiton heti Hollywood-kuvakäsittelyn FB:iin omasta lärvistäni ja olen vanha lekkimielinen akka. Onneksi itse tiedän, mitä humpuukia! Minun elämässä joskus on tilaa humpuukille. Kas, elämä on lyhyt. Ei tarvise niin vakavasti ottaa kaikkea. Tai, mikä minä olen sanomaan, toki elämän voi elää ankarastikin ja paheksuen. Isotätini eli, kulki ikäisenäni yli 50-vuotiaana musta liina päässä, suu viivana ja paheksui, paheksui kaikkea kuolemaansa saakka. Rauha hänen sielulleen.

Mutta todellakin, nämä kuvakäsittelyt juuri tee näkyväksi sen valheellisuuden, jolla mediassa luodaan normia. Vai ärsyttäkö se, että tavallinen keski-ikäinen tekee jotain, mikä samannomituksen mukaan kuuluu nuorille tai julkkiksille.

Minä rupeankin heti paheksumaan. Eiköhän paheksuta koko viikko yhdessä!

Vierailija
27/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tällainen sovellus löytyy?

Vierailija
28/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latailkaa vaan kuvianne ja kertokaa muutenkin tietojanne ties minne epämääräisille sivustoille, mutta älkää itkekö kun siitä tulee teille jotain harmia (kuten virus, identiteettivarkaus...). Tärkeintähän on, että sä saat tehdä mitä sä haluat ja jos se sattuu olemaan naamakuvien lataaminen tietojenkalastelusivuille niin 👍

Vierailija
29/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-8765560

Facebook-testeistä voi olla vakavat seuraukset – myytkö tietosi ulkopuolisille?

"Pönkä haluaa valottaa testin tarjoavan palvelun ansaintalogiikkaa.

– Se käy kyllä selville, kun käy läpi palveluntarjoajan, kuten Nametests.comin ehtoja. Siellä kerrotaan hyvin tarkasti, että käyttäjä antaa yritykselle luvan hyödyntää käyttäjän antamia tietoja hyvinkin monella tavalla. Ennen testiä kerrotaan, mitä tietoja luovuttaa, ja ihminen hyväksyy asian klikkaamalla sen kummempia ajattelematta.

– Samalla antaa oikeuden myydä näitä tietoja eteenpäin kolmansille osapuolille.

Nametests.com on yksi testejä tarjoavista palveluista. Testin tarjoajan isompi tietovuoto tarkoittaisi, että käyttäjien tiedot voisivat vuotaa julkisuuteen.

Harto Pönkä muistuttaa, että tietoja voidaan myydä eteenpäin, eikä ole tietoa, minne ja missä tarkoituksessa. Tiedoille voidaan tehdä mitä vaan. Median ja koulutusteknologian asiantuntija Pönkä kysyykin, haluaako ihminen aidosti, että omat tiedot päätyvät kaupalliseen käyttöön?

– Onko sen ilon arvoista, että saa osallistua testiin ja haluaako, että omat Facebook-kavereiden tiedot lähtevät samalla jakoon? Kyllä siinä tekee kavereilleen karhunpalveluksen."

Vierailija
30/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa: nametests.

Välillä ohjelma houkutellen kysyy, saako käyttää kaveritietojasi tms sivusi tietoja jos haluat vaikka tehdä testin,"kuka kavereistasi on sielunkumppanisi" tms. Siinäpä kannattaa miettiä, mitä tietokalastelijalle kertoo.

Vierailija
31/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli joku virussivu.

Vierailija
32/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä nametests -jutuissa voi valita, mitä tietoja katsoo aiheelliseksi antaa - esim. tässä tapauksessa pääsyn profiilikuviin. Koska en ymmärrä, mitä kyseinen taho tässä yhteydessä tekisi sähköpostiosoitteellani, klikkasin sen pois suostumuslistalta. (Enkä muutenkaan ole kirjautunut facebookiin omalla, normaalikäytössö olevalla sähköpostiosoitteellani.)

Oma syyni kokeilla tuota kikkaa oli se, että olen ihan oikeasti ruma, enkä vielä ole löytänyt sovellusta, jolla asian saisi korjattua. Tämä toimi! Tuloksena kaunis kuva, jolla sen verran tuttuja piirteitä, että tunnistan itseni. Jakoon siis!

Vierailija
33/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kokeillut mutta tuli joku error, bettymys :(

Vierailija
34/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä nametests -jutuissa voi valita, mitä tietoja katsoo aiheelliseksi antaa - esim. tässä tapauksessa pääsyn profiilikuviin. Koska en ymmärrä, mitä kyseinen taho tässä yhteydessä tekisi sähköpostiosoitteellani, klikkasin sen pois suostumuslistalta. (Enkä muutenkaan ole kirjautunut facebookiin omalla, normaalikäytössö olevalla sähköpostiosoitteellani.)

Oma syyni kokeilla tuota kikkaa oli se, että olen ihan oikeasti ruma, enkä vielä ole löytänyt sovellusta, jolla asian saisi korjattua. Tämä toimi! Tuloksena kaunis kuva, jolla sen verran tuttuja piirteitä, että tunnistan itseni. Jakoon siis!

Annoit sitten kuitenkin kuvasi sinne. Älä ihmettele jos sun kuva ilmestyy jonnekin Wishin kasvojenkohotuslaitteen "ennen" -kuvaksi...

Vierailija
35/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa saanut yllättyä iloisesti kun tämän avasin. Täällä haukutaan ihan kaikki mutta: ajattelin pienen hetken, että olisipa tämä positiivinen keskustelunaloitus. Mutta ei vielä tällä kertaa.

Vierailija
36/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä testasin tuon, ja kas ihanaa yllätystä, näytin meikattuna oikein nätiltä. Pitääkö vielä opetella meikkaamaan? Eo muuten ollut mitenkään edes liikaa meikkiä tuossa mun kuvassa ainakaan. Nassua siina ei mitenkään muuten muokattu.

Vierailija
37/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä taka-ajatus tässä on?

Siis sillä joka näitä järjestää.

Kerätä informaatiota.

Kerran klikkasin mielenkiinnosta tuollaista nametests-julkaisua ja alussa ilmoitettiin että sovellus saa seuraavat tiedot" julkinen profiili, asuinpaikkakunta, kaverilista jne. Mulla ei näy julkisena juuri mitään, mutta silti peruutin pois tuosta. Näitä valintoja ei voinut myöskään de-aktivoida, vaan ne menisi automaattisesti. Mitä huonommin suojattu profiili, sitä enemmän tietoa luovutat jollekin joka käyttää niitä taas ties mihin. Ihmettelen, etteivät aikuiset ihmiset jo tajua, että ei näitä kyselyjä ja testejä hyvää hyvyyttään järkätä. Kuten ei myöskään arvota kesämökkiä, vuoden karkkipusseja tai kahvipaketteja, lomamatkaa aruballe ja niin edelleen. Olen yllättynyt miten monta terveen kritiikin omaavaa omastakin tuttavapiiristä löytyy, kun jaellaan "Tykkää jos olet suomalainen" -sivustojen arvontoja :D :D

Vierailija
38/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kukaan osallistuu tuohon saati antaa luvan käyttää kuviaan ja tietojaan julkisesti. Aika iso hinta siitä että saa nähdä naamansa ns kauniinpana ja toki jakaa sama huijaus ystävilleen. Surullista seurata tätäkin.

Vierailija
39/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä taka-ajatus tässä on?

Siis sillä joka näitä järjestää.

Kerätä informaatiota.

Kerran klikkasin mielenkiinnosta tuollaista nametests-julkaisua ja alussa ilmoitettiin että sovellus saa seuraavat tiedot" julkinen profiili, asuinpaikkakunta, kaverilista jne. Mulla ei näy julkisena juuri mitään, mutta silti peruutin pois tuosta. Näitä valintoja ei voinut myöskään de-aktivoida, vaan ne menisi automaattisesti. Mitä huonommin suojattu profiili, sitä enemmän tietoa luovutat jollekin joka käyttää niitä taas ties mihin. Ihmettelen, etteivät aikuiset ihmiset jo tajua, että ei näitä kyselyjä ja testejä hyvää hyvyyttään järkätä. Kuten ei myöskään arvota kesämökkiä, vuoden karkkipusseja tai kahvipaketteja, lomamatkaa aruballe ja niin edelleen. Olen yllättynyt miten monta terveen kritiikin omaavaa omastakin tuttavapiiristä löytyy, kun jaellaan "Tykkää jos olet suomalainen" -sivustojen arvontoja :D :D

Lukekaa tuo ylen artikkeli aiheesta. Nykyään esim fb-käyttäjien tiedot on kuumaa kamaa ja niistä maksetaan. Nää nametests-sivustot eivät kuulu faceen vaan ovat ulkopuolisia. Annat niille tietoa itsestäsi niin ne myyvät niitä. Vaikka sinne Wishille tai ihan minne vaan. Ei me edes tiedetä minne. Paljon puhutaan informaatiosodista, mitä jos niitä tietoja ostaa joku siihen tarkoitukseen?

Vierailija
40/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virus tulee usein tollasista.