Mies ehdotti että hakisin apua jostakin henkiseen hyvinvointiin. Oma äijä pitää mielisairaana :(
Sanoi että voisin käydä juttelemassa jossakin väsymyksestäni ja masennuksestani ja kun kysyin että onko mulla sen mielestä jotain päässä vialla niin se sanoi että ei mutta sulle vois tehdä hyvää mennä vähän lepäämään jonnekin :( Kuvitelkaa oma mies puhuu tuollaisia.
Kommentit (6)
Muutenkin mulla on nyt ollut vähän vaikeaa ja väsymystä, sitten oma mies, sen jolle mun pitäisi olla ihaninta maailmassa alkaa puhua kuin jollekin hullulle, että pitäisi hakea apua, kyllä tuntuu pahalta :(
Ap
Mies on ehkä kömpelö sanoissaan, mutta varmasti ajattelee parastasi. Hän ei vaan tiedä miten voisi auttaa joten siksi ehdottaa ammattiauttajaa. Ei " juttelemassa käynti" ole huono ajatus, vaan auttaa sinua eteenpäin!
Ei väsy ja masennus tarvii olla kenenkään normaali olotila. Olisit vaan kiitollinen huomaavaisesta miehestä ja siitä että saat tukea pahassa olossasi.
Ja se, että käy mielenterveystoimistossa juttelemassa, ei tee kenestäkään mielisairasta. Sinne voi mennä just silloin juttelemaan, kun on vaikeaa ja siitä johtuvaa väsymystä. Ja kannattaa mennäkin ennen kuin väsymys menee pahaksi masennukseksi. Silloin ei enää pelkkä juttelu auta.
Ja ei ole kyse mielisairaudesta, jos olet masentunut, vaan sitä pidetään mielenterveysongelmana. Mielenterveysongelmat ovat yleisiä nykyaikana eikä niitä pidä hävetä. Jos masentaa, kannattaa hankkia apua, masennus ei ole häpeän aihe, vaan se pitää hoitaa pois! Onnittelut ihanasta miehestä, joka välittää sinusta!
T: itsekin masennuksen sairastanut ja siitä selvinnyt
mitään sijaa varmaan sun tapauksessas.