Paljon teillä on sähkölasku ollut?
Itse asun yksiössä. Normi härpäkkeet on. Marraskuussa sähkölasku oli noin 100 euroa. Nyt helmikuussa lasku oli jo yli 150 euroa. Sähkön siirto maksu oli noussut ihan hitokseen.
Kommentit (32)
Kahden kk:n sähkölasku keskimäärin 50e. Vaihtelu 45- 55e. Kaksio, sauna on ja lämpiää 2x/vk. Kodinkoneet lisänä ylimääräinen pakastin jääkaappipakastimen lisäksi. Astianpesukone. Kaikki lamput sääsgö/led lamppuja.
yksiössä asun, siirtomaksu 01.11.17-31.01.18 ajalta 54.29e ja sähkömaksu 01.01.18-31.01.18 ajalta 13.18e.
Marraskuu 140, joulukuu 160 ja tammikuu 200. Siis vähän pyöristettynä kun en jaksa tarkkoja lukuja tarkistaa. Neliöitä 123 ja summista noin kaksi kolmasosaa siirtoa ja kolmasosa kulutuslaskua.
Keskimäärin 35€/kk.
86m2, sauna lämpenee pari kertaa viikkoon, pyykki- ja tiskikone pyörii melkein päivittäin. Pöytätietokone joka päivä päällä ja pari tv:tä pelikonsoleineen vaihtelevasti.
Kaikki valot vaihdettu ledivaloihin.
Taitaa naapurin sähkötkin mennä sun mittarin kautta.
Ap - suomen kielessä kysymyssana on paljonko eikä paljon.
Sähköinen lattialämmitys kylpyhuoneessa ja vessassa vie muuten ihan hitosti rahaa. Jos ne porottaa ihan täysillä ja sulla on ovi aina auki kylppäriin, niin siitä tulee kuussa jo ihan helposti 60 euroa lisää sähkölaskuun. Meillä tippui noin 60 euroa kuussa sähkölasku, kun väänsimme sähköisen lattialämmityksen kylppäristä ihan pienelle (aiemmin porotti ihan täysillä, kylppäri oli kuin pätsi).
Useimmiten kerrostaloissa se lattialämmitys kylppäreissä on sähköinen ja sähkö menee siis asukkaan piikkiin.
Sähköinen lattialämmitys vie paaaaljon enemmän rahaa kuin sauna.
Vierailija kirjoitti:
Ap - suomen kielessä kysymyssana on paljonko eikä paljon.
Puhekieli asia erikseen.
Aika paljon on ap:n lasku? Meillä rivitalokolmio sähkölämmityksellä ja silti lasku vain 100-120e talvikuukausina(myös sauna lämpenee useamman kerran viikossa). Kesällä 60e.
Vieras. kirjoitti:
Keskimäärin 35€/kk.
86m2, sauna lämpenee pari kertaa viikkoon, pyykki- ja tiskikone pyörii melkein päivittäin. Pöytätietokone joka päivä päällä ja pari tv:tä pelikonsoleineen vaihtelevasti.
Kaikki valot vaihdettu ledivaloihin.
Onko kuukausimaksussa mukana myös siirtomaksu? Kenen verkkoa käytät? Sähköyhtiö?
Vierailija kirjoitti:
Itse asun yksiössä. Normi härpäkkeet on. Marraskuussa sähkölasku oli noin 100 euroa. Nyt helmikuussa lasku oli jo yli 150 euroa. Sähkön siirto maksu oli noussut ihan hitokseen.
Jos sulla ei ole lattialämmitystä tai sähkölämmitystä niin lainaa kirjastosta sähkömittari ja tarkista laitteiden kulutukset. Tuo kuulostaa järjettömältä!
Itsellä kaksio, 1 hlö, ei lattialämmitystä, ei saunaa ja 3 kk sähkölasku siirtomaksuineen 70e , silti liian kallis. Sukulaisellani on samanhintainen sähkölasku kuin minulla, mutta kolmio ja lämmittää sähkösaunaa joka päivä + heillä on lattialämmitys. Sähköyhtiöt näyttäisivät vetelevän hatusta näitä laskuja.
Omakotitalo ( 200 neliötä) löytyy ilmalämpöpumppu sekä varavaa takka jota ei kyllä ole käytetty kun klapit loppu.
3kk sähkölasku on ollut noin 300€.
Vierailija kirjoitti:
No toi on kyllä erikoista, onhan noi siirtomaksut kalliita, mutta mä itse asun kaksiossa, ihan normaalit jutut (ei saunaa) ja neljä kertaa vuodessa tulee n. 50 e lasku. Asun Helsingissä ja olen Helenin asiakas. Voitko vaihtaa firmaa, kauheasti noita tarjouksia tuntuu olevan.
Tietääkö teistä kukaan, mikä on kwh? Hintahan vaihtelee ja kertoo kovin epätarkasti sähkönkulutuksesta.
Onko sulla jokin kryptovaluuttojen louhintafarmi tai kannabiskasvattamo siellä? Eihän yksiössä voi muuten tuollainen sähkölasku olla? Asun 99 neliöisessä sähkölämmitteisessä omakotitalossa ja sähkölaskuni sähkönsiirto mukaan luettuna on huomattavasti pienempi.
Asunto 62 neliötä kerrostalo.
Sähkölasku 45-55 euroa/3 kuukautta eli 15-18 euroa/kk.
Riippuu paljon missä asuu ja pystyykö kilpailuttamaan, siirtoahan ei voi kilpailuttaa. Itse asun Tampereella jossa on oma sähkölaitos, ei erikseen siirtoa ja kulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö teistä kukaan, mikä on kwh? Hintahan vaihtelee ja kertoo kovin epätarkasti sähkönkulutuksesta.
Hys, hys, tämä on feministien tapa kertoa sähkönkulutuksestaan ;)
Niinpä, sähkönsiirto on noin kolminkertainen kulutukseen verrattuna. Ja sitä ei voi kilpailuttaa.