Suurin osa ihmisistä katsoo sivusta ja odottaa että joku muu tekee jotain
Kommentit (15)
Tai kaivaa älypuhelimen esille ja kuvaavat kun muut tekevät.
Suomalaiset on latistettu niin pikkuihmisiksi, joiden ei parane erottua joukosta. Tuollaisissa tilanteissa sen sijaan erottuu joukosta, niin kyllähän se kauhistuttaa.
Minä en ymmärrä miten siinä Turun iskussa yksi ainoa rikollinen pystyi käymään ties kuinka monen uhrin kimppuun. Olihan siellä kadulla vaikka kuinka paljon ihmisiä (jotka mm kuvasivat puhelimillaan). Jos he olisivat joukolla käyneet rikollisen kimppuun niin olisi säästynyt ihmishenkiä.
Sairasta. Kyllä normaalielämässä saa olla ihan niin laiska kuin itse haluaa, se ei kenellekään haittaa aiheuta. Mutta joissain erityisissä hätätilanteissa pitäisi kyllä tehdä jotain!
Ootko ajatellut että ehkä joku on jo tehnyt riittävästi ja turhaantunut siitä ettei se auta mitään. Hyödytöntä. Se on isot herrat jotka vie ja me muut vikistään. Nimimerkillä Meidän kyläpahainen on korruptoitunut mätäpaise.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miten siinä Turun iskussa yksi ainoa rikollinen pystyi käymään ties kuinka monen uhrin kimppuun. Olihan siellä kadulla vaikka kuinka paljon ihmisiä (jotka mm kuvasivat puhelimillaan). Jos he olisivat joukolla käyneet rikollisen kimppuun niin olisi säästynyt ihmishenkiä.
Sairasta. Kyllä normaalielämässä saa olla ihan niin laiska kuin itse haluaa, se ei kenellekään haittaa aiheuta. Mutta joissain erityisissä hätätilanteissa pitäisi kyllä tehdä jotain!
Turkulaisena just tuo ahdisti minua. Kello neljä keskustassa on väkeä kuin pipoa ja väliin menneistä sivullisista toinen oli ulkkari. Mikä meitä lampaita oikein vaivaa?
No jos ei esim. osaa auttaa oikein, niin mitä siinä voi tehdä jos joku korisee tai vuotaa verta maassa. Kerran menin ainoana auttamaan kun muut vaan oli tumput suorana ja siitäkin sai moitteet, kun tein väärin.
Peukutuskysely
Jos näet kaupungilla jonkun hädän ja ympärillä on paljon muita ihmisiä, menetkö juuri sinä auttamaan?
ylänuoli = kyllä, olen se poikkeus massassa
alanuoli = ei, odotan että joku muu tekee jotain
Ei saa mennä sekaantumaan toisten asioihin!
Peukutuskysely 2
Vastasitko edelliseen peukutuskyselyyn (viesti 8)?
ylänuoli = kyllä
alanuoli = en (esim. siksi että oli vaikea päättää noista kahdesta vaihtoehdosta)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tosi paljon tota puhelimella kuvaamista. Jos joutuisin tollaseen tilanteeseen, pakenisin varmaan paniikissa paikalta. En siis todellakaan jäisi kuvaamaan, en kyllä varmaan auttamaankaan.
en sekaannu jos kaikki osapuolet eivät ole kantasuomalaisia
Vierailija kirjoitti:
en sekaannu jos kaikki osapuolet eivät ole kantasuomalaisia
Mistä tiedät jonkun kantasuomalaisuuden päältä päin. Esim. minä olen Ruotsista muuttanut lapsena ja valkoihoinen eli varmaan määrittelisit minut ensisilmäyksellä ja luultavasti toisellakin kantasuomalaiseksi. Varmaan sitten ottaisi pattiin, jos jossain vaiheessa kuulisitkin, että olenkin ulkomaalaistaustainen.
Ei tarvita kuin yksi joka ottaa ohjat ja alkaa antaa selviä ohjeita, niin ne pällistelijätkin liittyvät auttamaan.
Onneksi on sinunlaisia jotka tekevät asialle jotain eivätkä tyydy vain katsomaan sivusta ja kommentoimaan anonyyminä palstoilla.