Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi suihkussa

Isä hädässä..
18.02.2018 |

Onko jollekin tuttu tilanne , 2,5v kieltäytyy totaalisesti pesusta , eli lasta on mahoton viedä suihkuun. Lapsi saa raskaan luokan hysteriakohtauksen ja huutaa kun hullu. Mikään ei auta , ei rauhallinen puhuminen , ei lelut... Lapsi ei suostu myös omassa ammeessa kylpemään. eli kaikenlainen peseytyminen on täysin pois suljettu. Jos häntä nyt kuitenkin yrittää pestä suihkussa varovaisesti on vaarana että hän loukkaa itseään tai hajottaa suihkuseinät ja pesualtaat kaappeineen.
Asian tekee mielenkiintoiseksi se että hän kylläkin hyvin mielin pesee kädet ja silmät allashanasta aamuisin ja illoin , myös hampaat. Lapsi ei pelkää em. uima-altaita , hän hyppää altaaseen muina miehinä syvemmässä päässä , istuu porealtaassa ja muutenkin ei pelkää varsinaisesti vettä. Ongelmaa ei ole kun ollaan pitempää aikaa matkoilla tai kylässä. Onko vika kylppärissä mahdollisesti , se ei ole ees vuotta vanha , valoisa ja iso.. Eli mikä neuvoksi?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä menin aina innolla kylpyyn kun sain leikkiä siel leluilla. Suihkusta en tykännyt. muuten vaan saatoin kyllä käydä pääni kastelemassa hanan alla vaikka olis vaatteet päällä :D

Vierailija
22/23 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että kyseessä jonkinlainen aistiyliherkkyys, esim. suihkun vesi pistelee, suihkutilassa äänet kaikuvat tms. Kyllä vanhempi tuon ikäisestä halutessaan osaa sanoa onko uhmaa vai pelkoa. Tuossa luki, että menee hysteeriseksi. Käsittämättömän paljon näitä kommentteja, että pakottamalla vain! Oikeastiko kohtelisitte puolisoanne tai vaikka dementoitunutta vanhempaanne, että "syliin vaan ja suihkuun vaikka kirkuu henkensä hädässä". Tutkitusti lapsi toimii "tarkoituksenmukaisesti" ts. hänellä on looginen syy toimintaansa ja käytökseensä (myös ns. uhma).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näihin aina vedetään jokin aistiyliherkkyys - on ihan trendi nykyään. Jos lapsi ei vilkkaana juokse ympääriinsä ja ole siis ADHD niin sitten rauhallisempi tapaus on varmasti aistiyliherkkä,

Se on 2,5v - ennen kutsuttiin uhmaiäksi. Silloin kun jotain päättää lapsi ja vanhempi antaa kerran siimaa, niin sitten viedään äitiä ja isää kuin pässiä narussa.

Kyllä meilläkin vajaa 3v molemmat on meinannut, että ei halua käydä pesulla tai pestä hampaita; ja onhan se vähän inhottavaa itsellekin, jos ei ole sauna lämmin ja suihkun jälkeen tulee ihan hirveän kylmä. Mä oon ollut siihen että ookoo ei ole pakko pestä itseään, mutta katsokaas tätä. Sitten olen näyttänyt Googlesta todella huonokuntoisia hampaita ja jalkasienen runtelemia varpaita. Asiasta ei ole tarvinnut sen jälkeen keskustella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme