Lihava ihminen on toisten silmissä täysin arvoton ja huono
Lihavaan ihmiseen liitetään negatiivisia käsityksiä ja luonteenpiirteitä, kuten laiskuus, saamattomuus, ahneus, välinpitämättömyys, itsekkyys, tyhmyys...
Miksi?!?!
Kommentit (16)
Asun Keski-Euroopassa. Monet on pyöreitä, meitä on toimistossa joukko pyöreitä naisia, nuoria ja vanhempia, paljon nauretaan ja päätetään ryhtyä yhdessä paastolle...sit joskus... Ei ole yhtään arvottomuuden tunnetta. Onko Suomessa kova lihavuus angsti päällä tai jotain?
Lihava ihminen = Asiat on hyvin. On rahaa ostaa ruokaa ja ei näe nälkää. Ei elä missään hädässä.
Loogisena vaihtoehtona lihava puoliso on hyvä ratkaisu sillä keskinmäärin lihavilla ihmisillä on aina varaa syödä. Eli niillä on talous kunnossa.
Eri mieltä. Omissa silmissä olisin täysin arvoton, mutta toisten positiivisuus tuo välillä toivoa.
Miksi ylensyöntiä pitäisi pitää parempana kuin ylenjuontia tai muita nautintoaineiden liikakäyttöä?
Vierailija kirjoitti:
Asun Keski-Euroopassa. Monet on pyöreitä, meitä on toimistossa joukko pyöreitä naisia, nuoria ja vanhempia, paljon nauretaan ja päätetään ryhtyä yhdessä paastolle...sit joskus... Ei ole yhtään arvottomuuden tunnetta. Onko Suomessa kova lihavuus angsti päällä tai jotain?
On. Suomalaiset lukevat amerikkalaisten läskivihajuttuja ja siirtävät ne suoraan tänne. Esim. tuo lihava = kulutat verorahojani on suoraan kopioitu Amerikasta.
Sopivasti unohtavat omat liikkumis- ja kemikaalipäästönsä joiden seurauksia maksellaan myös verorahoista.
Kohtuuden ystävä kirjoitti:
Miksi ylensyöntiä pitäisi pitää parempana kuin ylenjuontia tai muita nautintoaineiden liikakäyttöä?
Siksi, että ilman viinaa voi elää, mutta ilman ruokaa ei. Ruokaa on siis pakko opetella syömään kohtuudella. Ei ole on/off mahdollisuutta niin kuin viinan kanssa. Samoin moni on opetettu herkuttelemaan jo lapsena ja siitä on tullut elintapa ja tapa käsitellä asioita. Kokonaisuus on hankala muuttaa, koska se ei ole oma syy vaan siihen on kasvatettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Suomalaiset lukevat amerikkalaisten läskivihajuttuja ja siirtävät ne suoraan tänne. Esim. tuo lihava = kulutat verorahojani on suoraan kopioitu Amerikasta.
Sopivasti unohtavat omat liikkumis- ja kemikaalipäästönsä joiden seurauksia maksellaan myös verorahoista.
Aivan totta. Lihavathan ovat ainoita, jotka kuluttavat verorahoja. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Lihava ihminen = Asiat on hyvin. On rahaa ostaa ruokaa ja ei näe nälkää. Ei elä missään hädässä.
Loogisena vaihtoehtona lihava puoliso on hyvä ratkaisu sillä keskinmäärin lihavilla ihmisillä on aina varaa syödä. Eli niillä on talous kunnossa.
Ranskalaiset ja nakit ei hirveästi maksa
Miksei toisinpäin eli hyväkuntoiseen ihmiseen liitetään mielen harmonia ja kehon fyysisyydestä nauttiminen sekä kyky tuottaa nautintoa myös puolisolle?
Minulla on kokemusta hoikkana, normaalina, tukevana, nesteturvonneena ja ihan läskinä olosta.
Ihmiset mielistelivät kun olin hoikka, normaalina oli normaalia ja tukevanakin. Nesteestä turvonneena, kun naama, sormet ja kaikki kehossa oli pinkeänä nestepöhöstä (lääke teki tämän) sain aivan kohtuutonta halveksuntaa, inhoa ja vihamielistä kohtelua. Se oli täysin kohtuutonta, esim. hoitohenkilökunnalta ja ns. ammatti-ihmisiltä. Myös omat läheiset kohtelivat huonommin ja huomasi kyllä että häpeävät ja inhoavat. Läskinä en samanlaista inhoa ja halveksuntaa koe, olen vain näkymätön, enkä täten yhtään mitään ihmisten silmissä.
Hauskaa kun olen kuitenkin ihan sama ihminen, vaikka olen monenlaisessa kehossa esiintynyt. Älykkyyteni ei ole laskenut mitenkään vaikka olen rumentunut. Empatiakykyni ja moraalini ei ole laskenut rumennuksen jälkeen.
Oikeastaan olen jopa parempi ihminen nyt rumana. Sitä ei se rumuus tee, vaan elämässä kasvaminen ja aikuistuttuani kypsyminen.
Telkkarissa koulukiusaaja on aina iso ja lihava.
On kyllä ollut rikastuttava kokemus tämä hoikasta asteettain läskiksi matka. Tässä on oppinut paljon ihmisistä. Vaikka joskus laihtuisin takaisin normaaliksi tai hoikaksi, niin en enää olisi niin jokaisen lepertelijän ja mielistelijän vietävissä. En anna enää mitään arvoa miesten hyväksynnälle.
Ei ne nyt kaikkien ihmisten silmissä ole arvottomia mutta mä olen yksi niistä ihmisistä joiden silmissä on. Läskit on oksettavia.
Mä en ole tuommoista kokenut, tai sitten mä en vaan huomaa. Mennä tohotan ja teen omat juttuni kuten parhaiten näen.
132 kg
Ei onneksi kaikkien. On olemassa ihmisiä, joille ulkonäkö ei ole koko maailma. Valitettavasti on paljon myös näitä ap:n tarkoittamia.