Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen miehenne on kun suuttuu lapsille?

Vierailija
18.04.2006 |

Meillä saattaa antaa luunapin tai ottaa lelun kädestä ja heittää sen pois tms. Kaikista ärsyttävintä on ettei mies edes pyydä anteeksi tekemisiään :( Toisaalta miehen kotona ei olla ikinä pyydetty anteeksi eikä käsitelty vihan tunteita joten mitenpä sitä sitten isonakaan osaisi.... Muuten on kyllä aivan ihana isä, lempeä ja jämäkkä mutta suuttuessaan..... Miten muilla?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joskus riitelee ihan turhista asioista lasten kans. Kouluikäiset ovat näsäviisaita ajoittain ja mies turhaan tarttuu puheisiin ;)

Vierailija
2/13 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ei tarvitse edes suuttua, jos antaa luunapin. Ja mielestäni luunappia tai tukkapöllyä ei pidäkkään antaa kiihtyneessä mielentilassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nimittäin ärsyttävä tuo mies kun on heti ekasta riidasta ottamassa hiuksista kiinni. Ja jos minua ei olisi, antaisi kai selkäsaunan oikein vanhaan malliin. Ei siis koskaan yritä hoitaa erimielisyyksiä puhumalla tms.

Ja jos alan opastamaan, vetelee vaan lujempaa!

Vierailija
4/13 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä niin.

Vierailija
5/13 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voi kyllä olla aika tiukka. Voi ärähtää siis aika topakasti, tyyliin " Nyt kuuntelet ja uskot kanssa, että noin ei tehdä!" ja samalla ottaa pois tavaran, tai nostaa pois lapsen, tai mitä nyt ikinä. Näin siis silloin, jos nätimpi sanominen ei tuota tulosta. Miehen äänekkäämmät ärähtelyt on kyllä aika harvinaisia, mutta niitä kyllä sitten totellaan samantien.

Kaiken kaikkiaan oon ollut positiivisesti yllättynyt sen suhteen, että mies on tiukempi kasvatuksessa, kun olin etukäteen luullut. Olin ajatellut, että kurinpito jää mulle ja mies on ehkä enemmänkin sellainen " kaveri-isä" , mutta onkin tosi vastuullinen ja samoilla linjoilla, kun minä.

Vierailija
6/13 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on sanallisesti välillä mun mielestä aika ilkeä. Siis alkaa irvailemaan. ja tosiaan tuo kun jollain muullakin oli, et lähtee herkästi isompien kanssa sanalliseen sotaan. Ovat kuin pikkukakaroita kaikki kun kinastelevat keskenään.

Mulla riittää kun katon päin kiukkusesti tai sit komennan, että " se on nyt näin ja loppu!" , enkä lähe niitten kans kinastelemaan.

Vierailija
7/13 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjun ekoja viestejä ja alkoi ketuttaa. Siis se miten ex esikoistamme komensi. Siis huusi ja haukkui. Nimitti jopa kusipääksi 6-vuotiasta. Ja jos minä sitten otin asian puheeksi että onkohan nyt ihan oikein lapselle noin sanoa, juttu päättyi niin että minussa oli vika. Siis niin hullua, mutta sitä hullua oli niin paljon muutenkin että ei voi muuta kun olla onnellinen että on erottu!

Vierailija
8/13 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se normaalia ettei koskaan suutu lapsille????? kyllä suuttua saa. varmasti joksus siihen on aihetta

Vierailija
9/13 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

onko se normaalia ettei koskaan suutu lapsille????? kyllä suuttua saa. varmasti joksus siihen on aihetta

Vierailija
10/13 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies HUUTAA! Ei käy käsiksi, mutta huutaa tarpeettoman kovaa ja muistelee lapsen tekemää virhettä pitkin päivää kaikissa mahdollisissa yhteyksissä =(

Ja joskus en tosiaankaan tiedä miehestäni ja lapsestani, että kumpi niistä on aikuinen ja kumpi lapsi, kun kinastelevat jostain aivan naurettavasta jutusta.

Lapsemme on vilkas ja ehtiväinen, mieheni monestikkaan ei anna hänelle huomiota ja kiitosta positiivisista asioista, mutta negatiivisiin asioihin puuttuu aina, kärppänä ja jatkuvasti.

Millähän tämän asian saisi muuttumaan?

Olen monesti yrittänyt sanoa, että älä kiinnitä huomiota niihin negatiivisiin juttuihin, koska niillä se lapsi vain hakee huomiota.

Mutta ei....

Surullista.

Vierailija
11/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tehnyt selväksi, että niin ei meillä kasvateta. Lasten on opittava ymmärtämään puhetta!

Vierailija
12/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ikinä kiusaa kissaa, riko tahallaan tavaroita, pidä tarpeetonta meteliä, sotke paikkoja... :)

Meillä isi on rakastava vanhempi, antaa positiivista palautetta, kehuu ja kertoo kuinka rakastaa. Pitää hyvänä usein. MUTTA joskus suuttuu mun mielestä tarpeettoman kovaa lapsen toilailuista. Silloin ärräpäät lentää, ja voi vaan kuvitella, kun 190-senttinen 90-kiloinen mies karjaisee PERKELE, niin se kuulostaa aika julmalta. Tosin poika vaan nauraa, joten ei siitä ole edes mitään hyötyä, ja poika on oppinut taas uuden kirosanan. :/ Mies käyttäytyy siis joskus suuttuessaan kuin lapsi. Saattaa myös suutahtaa pojalle ja alkaa mököttää, mikä musta nyt on vaan hölmöä!

(En mä tietenkään itsekään ole mikään enkeli, mutta vaikka suutun joskus lapselle, en provosoidu ja kun tilanne on ohi, se on ohi. Sitten ollaan taas kavereita.)

Vierailija
13/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yritä haastaa riitaa, ärsytä tahallaan yms. Eihän sellaista nyt usein saa tapahtua mutta että ei koskaan tee semmoista? Kuulostaa ihan oudolta. Joko lapsi pelkää isäänsä niin paljon taikka sitten on kyllä ihan " epänormaali" tapaus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi