Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä on paras tukivyö?

18.04.2006 |

Heip,

Nyt toisessa raskaudessa olo alkaa olla todella tukala jo viikolla 20 ja kävelykin tuntuu jo vaikealta. Kohtu painaa tosi ilkeästi ja alaselkä vihoittelee. Ensimmäisessä raskaudessa ei ollu minkäänlaisia vaivoja joten kokemusta noista tukivöistä ei ole.

Ajattelin mennä jo tänään ostoksille. Eli pikaisesti tarvitsisin kokemuksia ja kommentteja. Mikä vyö ja mistä kannattaa ostaa. Ai niin, minkäs hintaisia noi vyöt muuten on?

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

HariboNalle

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja multa hävis samantien pakara/lonkkakivut. Muista vöistä ei kokemuksia, enkä ekassa raskaudessa minäkään moista tarvinnut. Mutta tää vyö tuntuu tosi tukevalta ja on vielä vaaleanpunainen:) Maksoi 41¿ ja ostin sen Bebes-liikeestä Kampista. Jos olisin tilannut vyön netistä, olisin 100% varmuudella ostanut liian ison vyön.

-Tiziana rv 26+6

Vierailija
2/8 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin se on vielä tässä vaiheessa (rv 16) turhan löysä, kun selkä on jo alkanut kuitenkin vihoittelemaan. Mä olen nyt käyttänyt ihan tavallista leveää ideaalisidettä. Se tukee selän hyvin ja riittää pitämään vatsan mukana menossa.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin vyön täältä vauvan osta ja myy-palstalta ja maksoi 20e. Edellinen käyttäjä oli pitänyt vyötä erittäin vähän-ei mitään käyttämisen merkkejä. Pyysin saada kuvat s-postiini. Vyö on kokoa S ja se on riittävä vieläkin loppuraskaudessa. Normaalisti olen kokoa 38-40 eli n. M. Kovasti oli alussa apua, kun kasvukipuja ja erinäisiä repimistuntemuksia kyljissä ja alaselässä. Sen avulla pystyin käymään alussakin lenkillä. Alaselkäkipuja ei sen jälkeen oo ollu enkä oo sittemmin tarvinnut vyötä lenkilläkään. Ehkä taas ihan viimesinä viikkoina taas tarvetta tulee! Mulle ainakin tosi hyvä ollut tuo vyö!

Alide, rv 29+4

Vierailija
4/8 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bebesistä vyötä ostaessani huomasin, että sovittaminen oli ehdottoman tärkeää. Minäkin ennen raskautta olin koko 38/40, mutta vatsa kasvoi kaikki ulos päin, joten vyön S koko ei olisi

Suosittelen todella sovittamista!

Vierailija
5/8 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyväksi havaittu.

Kirpparilta ostin S-koon ja lainaksi sain M-kokoisen joka hoitelee asiaa loppuraskauden.

Minulla ei tukivyö auttanut istumatyössä kuten neuvolasta neuvottiin, käytin vyötä vain lenkeillä.

Nasumasu rv 35+2

Vierailija
6/8 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta nyt rv:lla 33 alkaa olla ihan hyväntuntuinen. Alussa se kuminauha painoi jotain verisuonia niin, että alkoi pyörryttää, kun käytin sitä. Hullulta kuulostaa mutta totta on... ;) Ostin onneksi Anita-vyöni halvalla (12 e) huuto.netistä.

Sen sijaan käytin n. 20 viikolta lähtien Patrician tukivyötä, joka toikin suorastaan taivaan selkä- ja kohtukivistyksiin. Istui kuin valettu! Sain sen lainaksi ystävältä, joten en ole joutunut näihin vöihini hirveästi rahaa panostamaan.

Kannatan sovittamista minäkin!

Vierailija
7/8 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen ostamassa Jyväskylän OZ-baby kaupasta Anita tukivyön. Olisin varmaan ilman sovituskehoituksia ostanut aivan liian ison. Olen normaalisti kokoa 36/38 ja nyt myyjän kans yhdessä katsottiin, että xs-kokoinen tukivyö on just hyvä. Eli aikas reilut koot noissa on. Ja hinta oli muuten 39 euroa.

HariboNalle

Vierailija
8/8 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse juttelin neuvolassa tukivyön mahd. tarpeesta ja sain sieltä terveydenhoitajalta lähetteen terveyskeskuksen apuvälineyksikköön. Tuolta sai ilmaiseksi lainaan vyön.. oli monen monta vaihtoehtoa joita sovittaa ja valita parhaan tuntuinen..voi myös vaihtaa jos on tarve.