Ärsyttää mies, joka ei tajua ajan kulumista!!
Joka kerta sama juttu.
Mies: "Ois tosi kiva nähdä. Tuu tänne mun kanssa kävelylle/ saunomaan/ kattomaan leffaa?"
Minä: "Oon kotona verkkareissa vielä. Just join aamukahvit."
Tähän väliin huomautettakoon, että meillä on välimatkaa 50km enkä minä omista autoa.
Mies: "Hyppää junaan ni haen sut asemalta tunnin päästä"
Minä: "Mulla kestää puoli tuntia kävellä asemalle plus junamatka (mikä kestää 45min. minkä mies hyvin tietää). Pitää myös käydä suihkussa, pukea, meikata, pakata, käyttää koira jne."
Mies: "No puoltoista tuntia?"
ARGH! Kun AINA sma v*tun juttu. Kerran olin sairaalalla moikkaamassa mummoani, sairaalan ja kotini välillä on 6km matkaa. Mies ihan pokkana oli sitä mieltä, että kävelen sairaalasta kotiin, käytän koirani lenkillä, kävelen kotoa asemalle ja matkustan hänen luokseen tunnissa. Miten?? Selässäni ei kasva siivet. Tai kun olin siivoamassa, niin tottakai imuroin, tiskaan, pesen lattiat ja pyyhin pölyt noin vartissa. Painan vaan napista kyljessäni ja käynnistyn turboteholle.
On ruvennut ärsyttämään niin lujaa, etten edes lue whatsapp-viestejään kuin parin tunnin päästä siitä kun puhelin piippaa. Väitän olleeni vaikka leffassa.
Ei tästä avautumisesta varmaan apua ole, mutta pakko oli purkautua johonkin. Vitutus helpottaa jo. Uh. Kiitos.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Mun mies rakastaa kokkailua eikä se tajua millään, että lapset on muuttanut kotoa pois. Se kokkailee vieläkin kuudelle hengelle ja me hukutaan ruokaan.
Haha, pakko myöntää, että teen itsekin aina liikaa ruokaa. Pakastin pullottaa :D Niin joo, ja tän miehen mielestä esmes porkkanakakun tekoon menee aikaa noin puoli tuntia. Kun pelkkä paistoaika on enemmän! Nyt rupes taas ärsyttämään. Hitto.
ap
Itse ihmetellyt samaa Mulle on parikin miestä ehdottanut ensitreffejä jollain tunnin varoitusajalla. Mulla ei hiuksiin ja meikkiin mene kauhean kauaa, mutta kyllä sitä nyt haluaisi sen verran hyvän ensivaikutelman antaa että lisäksi käy suihkussa ja miettii vähän mitä päälleen laittaa, joten tunti ei riitä millään kun matkoihinkin menee aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mies vaikuttaa heikkolahjaiselta.
Et voi muuta kuin sopeutua.
Ihanaa! Saisinko perustelut tähän heikkolahjaisuuteeni? Olet nimittäin ensimmäinen ikinä joka väittää minusta moista, kiehtoo kuulla :)
ap
Jos vaan sanot sille suoraan että pääsen (esim) klo 15, voitko hakee silloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mies vaikuttaa heikkolahjaiselta.
Et voi muuta kuin sopeutua.
Ihanaa! Saisinko perustelut tähän heikkolahjaisuuteeni? Olet nimittäin ensimmäinen ikinä joka väittää minusta moista, kiehtoo kuulla :)
ap
No justiin. Joku heikkolahjainen ei osaa lukea. Tämä ei siis ole mun.
Oikea ap
Vierailija kirjoitti:
Mies ei koskaan tule hakemaan mua kotoa, mene aina junalla. Tuo kyllä joskus takaisin kotiin. Mutta joo, silti tossa olis ideaa, jos ei tämän sankarin ideat tulis aina semmosella puolen tunnin varoitusajalla. Ei myöskään tunnu ymmärtävän, että mulla on työ, koira, harrastukset ja ystävät, joiden lisäksi ihan perus kauppakäynnit, siivoukset ja semmoiset. Ne kaikki vievät aikaa. Uskomaton yksilö.
ap
Ehdota ap että eikun tuu sää tänne, pistän jo kahvin tippumaan, eihän sulta mene kuin vartti korkeintaan. Ja toistat tämän 4-6 erillistä kertaa.
Minua ärsyttäisi sen ajantajun puutteet lisäksi laiska mies. Hän tilaa tyttöystävän kotiinsa koska se on hänelle helppoa. Liian helppoa. Älä ap kiinnitä huomioon eikö mies tajua paljonko sinulla on elämässäsi aikaa vieviä liikkuvia osia vaan siihen kuinka paljon mies on valmis näkemään vuoksesi vaivaa.
Järkevä (ja hankalaksi usein haukuttu) nainen teksi niin, että pyytää miehen tulemaan vuorostaan kylään tai hakemaan naisen kylään. Ja monta toistoa perään niin erottuu jyvät akanoista, keneen mieheen naisen kannattaa sitoutua. Yleensä nämä naista hankalaksi arvostelevat miehet ovat luonteeltaan laiskoja ja epäreiluja. Ja tilaavat itselleen seuraa kuten pitsa tilataan. Oletko nainen vai kinkkua ja aurajuustoa?
Aloituksen perusteella miestä ei kiinnosta miten ap tulee vaan milloin ap tulee. Koska miehellä on tarve ja ap matka miehen luo on epäkiinnostava yksityiskohta, ja miehelle vaivalloista ajatella.
Tämän voi tiivistääkin, miestä ei kiinnosta ap. Siinä mielessä mitä voisi odottaa seurustelusuhteelta tai ainakin kumppanilta. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei koskaan tule hakemaan mua kotoa, mene aina junalla. Tuo kyllä joskus takaisin kotiin. Mutta joo, silti tossa olis ideaa, jos ei tämän sankarin ideat tulis aina semmosella puolen tunnin varoitusajalla. Ei myöskään tunnu ymmärtävän, että mulla on työ, koira, harrastukset ja ystävät, joiden lisäksi ihan perus kauppakäynnit, siivoukset ja semmoiset. Ne kaikki vievät aikaa. Uskomaton yksilö.
ap
Ja syy miksi siedät sitä ukkoa on...?
Itse oisin feidannu tuollaisen pikkuhiljaa.
Mulla on yks asiakas, jonka luona käyn tekemässä töitä. Ah onnea niitä päiviä kun saan tehdä työt yksin, työaika riittää ja pääsen ajoissa pois. Mutta jos teen töitä tämän asiakkaan kanssa, niin homma vaan venyy ja venyy ja kas kun kello onkin jo noin paljon, miten tässä nyt taas näin meni yliajalle. No ehkä siksi, kun pidettiin puolen tunnin ylimääräinen kahvitauko sen jälkeen kun tämä herra asiakas oli ensin tehnyt erään oman työnsä myöhässä ja jouduin oman suoritukseni kanssa odottamaan. Yleensä aina soittelen tälle herralle jo hyvissä ajoin etukäteen, että passais tulla tekemään oma osuutensa nyt. Jos odottaisin siihen hetkeen kun se pitää tulla tekemään ja vasta sitten soittaisin, niin saisin itse seistä siellä peukkuja pyöritellen puoli tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Ehdota ap että eikun tuu sää tänne, pistän jo kahvin tippumaan, eihän sulta mene kuin vartti korkeintaan. Ja toistat tämän 4-6 erillistä kertaa.
Minua ärsyttäisi sen ajantajun puutteet lisäksi laiska mies. Hän tilaa tyttöystävän kotiinsa koska se on hänelle helppoa. Liian helppoa. Älä ap kiinnitä huomioon eikö mies tajua paljonko sinulla on elämässäsi aikaa vieviä liikkuvia osia vaan siihen kuinka paljon mies on valmis näkemään vuoksesi vaivaa.
Järkevä (ja hankalaksi usein haukuttu) nainen teksi niin, että pyytää miehen tulemaan vuorostaan kylään tai hakemaan naisen kylään. Ja monta toistoa perään niin erottuu jyvät akanoista, keneen mieheen naisen kannattaa sitoutua. Yleensä nämä naista hankalaksi arvostelevat miehet ovat luonteeltaan laiskoja ja epäreiluja. Ja tilaavat itselleen seuraa kuten pitsa tilataan. Oletko nainen vai kinkkua ja aurajuustoa?
Tätä ryhdyn harrastamaan. Yleensä mies on tunkemassa kylään just silloin, kun olen tekemässä muuta. Esimerkiksi laittaa viestä, että pääsen just töistä, voisin ajaa sun luo. Mä olen jumpassa/ kaverin kanssa kahvilla/ kaupassa/ hoitamassa asioita kaupungilla.. Sanon, että ei onnistu nyt, mutta parin tunnin päästä olen kotona. Ni ei, eihän VOI mennä niin kauan jos vaikkapa pitää käydä postissa, pankissa, eläinkaupassa ja ruokakaupassa. Missään ei tarvitse ikinä jonottaa ja silleen. Kotimatka kestää sen reilu 30 min kävellen. Ajantajuttomuus pätee siis myös hänen kyläilyynsä.
En mä tästä mitään vuosisadan rakkaustarinaa odottanutkaan, mutta ehkä parempi sanoa näkemiin kokonaan, jos ei tämä lopu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ryhdyn harrastamaan. Yleensä mies on tunkemassa kylään just silloin, kun olen tekemässä muuta. Esimerkiksi laittaa viestä, että pääsen just töistä, voisin ajaa sun luo. Mä olen jumpassa/ kaverin kanssa kahvilla/ kaupassa/ hoitamassa asioita kaupungilla.. Sanon, että ei onnistu nyt, mutta parin tunnin päästä olen kotona. Ni ei, eihän VOI mennä niin kauan jos vaikkapa pitää käydä postissa, pankissa, eläinkaupassa ja ruokakaupassa. Missään ei tarvitse ikinä jonottaa ja silleen. Kotimatka kestää sen reilu 30 min kävellen. Ajantajuttomuus pätee siis myös hänen kyläilyynsä.
En mä tästä mitään vuosisadan rakkaustarinaa odottanutkaan, mutta ehkä parempi sanoa näkemiin kokonaan, jos ei tämä lopu.
ap
Hyvä ap! Mies kätevästi hoitaa seurustelusuhteen siinä menomatkalla mutta ei ehkä viitsi nähdä erityisemmin vaivaa noin muuten. Onhan se 50 kilsaa matka mutta voisiko sopia fiksusti paria päivää etukäteen, että torstaina tulisin kylään, sopisiko sinulle?
Voit yhtä lailla soittaa et hei tuu tänne ja nyt heti vaikka joka toinen päivä (varautua ettet voi itse lähteä kun pesukone päällä ja ruoka uunissa jne.) kiva tsekata miten mies suhtautuu kun joutuu samoihin tilanteisiin, ketterästi kerien tilanteen mukaan vai selvästi ärsyyntyy johtavista koukeroista.
Mun mies rakastaa kokkailua eikä se tajua millään, että lapset on muuttanut kotoa pois. Se kokkailee vieläkin kuudelle hengelle ja me hukutaan ruokaan.