Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~* SYYSkeijukaisten TIISTAI *~

18.04.2006 |

Ajattelin nyt laittaa pinon vaan tälle päivälle, ettei mene " normaali" päiväjärjestys sekaisin :)

Nyt nukkumaan ja sitten neuvolaan kello 12. -piias- rv 19+1

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan taas arki koitti pääsiäispyhien jälkeen...Onneksi lyhyempi viikko tulossa niin eiköhän ne päivät taas tästä kulu. Meillä molemmat pojat ovat niin kovia isänsä perään että vapaiden ja lomien jälkeen ovat aina ihmeissään, kun alkaa normaalit arkiaskareet.

Eilen tuli itselläni rv 20 täyteen :-) Liikkeet tuntuvat päivittäin mutta ovat vielä hentoisia töytäisyjä jne. Eilen tein ystäväni kanssa pitkän kävelylenkin ja illalla kyllä huomasi kaikista liitoskivuista jne. ettei ole tullut liikuntaa pahemmin harrastettua viime aikoina.

Mukavaa tiistaita kaikille!

moisku rv 20+1

Vierailija
2/12 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, pääsiäinen on vietetty ja kylläpä tekikin lepo hyvää.

Päänsäryt ja jättiväsymys haihtuvat levon ja runsaan ulkonaoleskelun ansiosta pääsiäisen aikana, ihanaa.

Rakenneultrauutisia; kävin siellä siis juuri ennen mökille lähtöä viime torstaina. Kaikki hyvin vauvalla, eli näyttäisi kaikki olevan kohdillaan. Ainoa ikävä uutinen minkä sieltä saimme oli se että istukka on taas etinen. Jotenkin arvasin sen, minulla on ollut paljon samanlaisia tuntemuksia kuin viime raskaudessa jossa oli myös eteisistukka. Kätilö tietysti kertoi että suurin osa niistä nousee pois kohdunsuulta, mutta kuulemma yksi etinen istukka herkistää myös toiselle jne. Edellinen raskaus päättyi hirveään verenvuotoon viikolla 36 ja meidät pelasti se että olimme jo valmiiksi sairaalassa lapsiveden mentyä.

Etinen istukkahan aiheuttaa myös ennenaikaisia supistuksia, ja niitähän minulla riitttää. Huomasin mökillä etten pysty tekemään oikeastaan mitään ilman että kova kiristys alkaa. Ne eivät ole onneksi kipeitä mutta aika voimakkaista ajatellen viikkoja ja ne myös kestävät pitkään.

Sain kontrolliajan viikolle 28, sitten katsotaan mikä on tilanne.

Muuten tuntuu että olo on tosi mainio, olin tosi onnellinen että kaikki oli hyvin ultrassa ja siinä onnen huumassa unohtui kysyä vauvan sukupuolikin. Nyt olen kyllä sitä mieltä että jääköön yllätykseksi, sukupuolella ei ole minulla mitään merkitystä kunhan tiedän että kaikki on hyvin.

Mutta Naistenklinikalla kun käytiin niin eivät olisi luultavasti edes kertoneet, näin on kuulemma linja siellä.

Huomasin myös pääsiäispinosta että Stenval oli saanut hienoja uutisia ultrasta! Tosi hienoa, olen aina välillä miettinyt tilannettasi, kuulosti niin hurjalta.

Kaikille muilla myös onnittelut hyvistä ultrakuulumista!

Tinah 20+2

(Vau, tässähän ollaan jo pitkällä!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/12 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poitsulla oli illallla kuumetta 39 astetta ja kipeältä vaikuttaa edelleenkin. Ei oo yhtään oma iloinen itsensä, istuu vaan.

Mun piti tänään mennä shoppailemaan, mutta en viitti poitsua kipeänä raahata kaupoissa. Odotan että mies tulee töistä jos vaikka lähtis ihan yksin.

Onnea kaikille jotka käyneet rakenneultrassa ja vaavilla ollut kaikki hyvin.

Kohta vois jo jotain vappu juttuja, ilmapalloja ja serpentiiniä käydä ostamassa. Miehen isä tulee vaimonsa kanssa meille vapuksi. Teen taas itse siman ja ison kasan tippaleipiä. Ajattelin joitain muitakin herkkuja ostaa. Poitsu saa tietenkin vappupallon.

Nyt meen kokeilee jos poitsu suostuis syömään edes vähän jotain.

Palailen.

Öttis, poitsu kohta 1v7kk ja masuasukki rv20+6

Vierailija
5/12 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkBlue]Tsemppiä Öttis sinne kuumeisen pojan hoitoon:)

Mulla on täällä työttömän arki alkanut:) Onneksi pääsiäinen on ohi kun on niin tylsiä nuo monet pyhät :) Mä en meinannu saada millään aikaa kulumaan. Kirkossa tuli käytyä pitkään aikaan...

Sain ensimmäisen neulotun vauvan villatakin valmiiksi:) Se on kokoa 60 ja tuntuu kyllä aika isolta, teen varmaankin toisen vähän pienemmän mikä menee heti päälle. Vai tarviikohan?

Hirveästi tekis mieli hankkia vauvalle jo kaikenlaista¿oon miestä koittanut saada vaunuostoksillekin jo. Mutta eihän tässä mitään kiirettä vielä ole:)

Tutuilta oltais saatu hoitopöytä, mutta minä sanoin että ei me tartteta. Nyt se sitte on jo annettu muualle ja alkoi tietenkin kaduttaan, että oltaiskohan sittekin tarttettu. Mutta kun minä en tiedä yhtään perhettä, missä hoitopöytä olis ollut oikeasti käytössä.

Ja miten tämä meidän tilava ja ihanan avara kaksio on muka raskauden myötä niin kutistunu, tuntuu että me ei mahduta tähän enää millään? Minä kuljeskelen illat ja mittailen, kun haluaisin makuuhuoneeseen vaatekaappeja. Siellä ei ennestään ole ja vaatehuone on niin täynnä kaikenlaista rojua ja meidän vaatteita, että tuntuis hankalalta ees yrittää tunkea sinne vielä tämän Kermaperunan tavaroita. Sitä paitsi kun valokuvauksen harrastajana haluaisin tyhjentää vaatehuoneen kokonaan, niin pääsisin heti vauvan synnyttyä kehitteleen sinne valokuvia.

Mutta niistä makuuhuoneen vaatekaapeista¿.tuntuu että siitä tulee ahdas jos yks seinä tila menee niille¿ja kun miettii että vauvan sänkyki pitäis mahduttaa sinne jne.

Tekis mieli muuttaa isompaan asuntoon. Omakotitaloon vaikka vuokralle. Jos vaan saisin ukkelinkin suostumaan. On se tosin myöntynyt että voidaan muuttaa jos löytyy sopiva asunto mutta ei se ole tarpeeksi innokkaasti kyllä ettiny.

Omaa mahaa sen verran että

miten voi olla koko ajan näin nälkä?

Minä syön paljon enemmän kuin ennen ja silti ruokailun jälkeen ei mene kun puolituntia ja taas on nälkä. Tuntuu että olen ihan koko ajan jääkaapilla, viime yönäkin löysin itseni sieltä. Kaipa se vauva siellä kasvaa nyt niin kovasti¿.huolestuttaa vaan että jos syön ihan liikaa ja paino nousee, mutta yritän kyllä syödä mahdollisimman vähän roskaruokaa ja herkkuja¿.

Kerttu rv 17+ [color=DarkOrange1][size=6]♥[/size]

Vierailija
6/12 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan täältä räntäsateen keskeltä, ihan kiva ilma olla töissä!

Meillä juhlittiin kuopuksen 4v synttäreitä koko pääsiäinen ja tämä mami vähän väsyi, ensimmäisiä supistuksiakin alkoi tuntua. Oli kyllä ihania ilmoja, joten ei malttanut levätä vaan suunnistin juhlien päätteeksi aina ulos.

Tiedättekö, tuntuu ettei olis ollut raskaana ikinä! Meneekö supistuksissa maha aina kovaksi? Minulla on supistuksen tuntuisia kipuja vatsalla aina välillä, mutta vatsa on pehmeän tuntuinen. Mietin vaan, et onko ne vai, supistuksia???? Onneksi on sairaalan meno ultraan torstaina niin voi kysyä lääkärin mielipidettä. Kipeät supparit näillä viikoilla ei ole hyvä asia.

Omasta navasta lisää....maha on ihan hassun kokoinen, välillä se on sellainen pallo ja välillä kadonnut lähes kokonaan ja sitten taas pallo, tuntuu että se leveä tällä kertaa, viimeksi kun odotin poikaa, maha sojotti edessä kolmiona koko ajan, tulisikohan siis tyttö, saisipa ultrassa vihiä....

Asunnosta; meilläkin meinaa tulla tilanahtaus, meidän makuuhuone on tosi pieni, vauvansänky sinne mahtuu ja kaappiin siivosin tilaa vaatteille, mutta hoitopöytää ei saa. Meillä on kyllä 4h+k+s, mutta silti yksi h lisää tekis terää kun nyt tulee kolmas muksu ja esikoisen kouluun lähtökin on edessä. Tuntuu et kun on tyttö ja poika nyt, niin kavereiden ja leikkien takia tarviisivat jo nyt omat huoneet. Heillä on toistaiseksi yhteinen huone ja yksi makkari on lasten ja vanhempien työ/askarteluhuone, tosi tarpeellinen sellainen. Taloa haeskeltiin, mutta ei uskalla ostaa nyt vaan pitää katsoa jos on työpaikka edelleen mihin aikanaan palata niin ehkä sitten...

Syöminen; kaikki terveellinen rulez edelleen, tänä aamunakin vetelin täysjyväruisleipää salaatilla, paprikalla, tomaatilla, kurkulla ja juustosiivulla!!!! Minä olen perinteisesti digannut vaaleaa leipää ja meetwurstia ja maksamakkaraa!! Lisäksi olen jäänyt koukkuun jäätelöauton MAXI Fruit jäätelöihin, aivan taivaallisia, harmi että laatikossa on 6 jäätelöä, joista on yksi jäljellä ja auto tulee vasta ensi viikon lopulla uudestaan :-\ Addiktiona on myös mustikkarahkahommelit; pullat ja piirakat yms. sekä appelsiiniriisi ja appelsiinikiisseli, ihan ihme hommat, aiemmin olen elänyt raskaana ollessa suklaalla ja jugurtilla....

Mukavaa viikonalkua Keijuille!

Ruusunen ja pikku ruu 18+4

Vierailija
7/12 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sairastuttiin siihen vatsatautiin ja sitten kun siitä vihdoin toivuttiin, niin sitten tulikin tuo pääsiäinen ja se meni ihan lomaillessa. Väsymystä on vieläkin ja iltaisin välillä iskee huono olo, mutta suurin piirtein jo kuivilla pahoinvoinnin suhteen. Tuo vatsatauti oli kyllä kamala.

Tänään olin sitten neuvolassa th:n tarkistuksessa. Nupulla masussa kaikki hyvin, kiivaat ja nopeat sydänäänet kuuluivat, isoveikka auttoi terkkaria äänien löytymisessä :) Ja massu kasvanut hyvää vauhtia. Nyt kaikki jo huomaa raskauden ja ihana kulkea masu pystyssä :)

Hemoglobiini oli 115, joten rauta pitää nyt aloittaa, vaikka kuulemma sitä ei suositella ennen viikkoa 22 aloitettavaksi. Mutta kuulemma jos on toinen raskaus ja hb noin alhainen, niin sitten pitää aloittaa. Ota tuosta nyt selvää, mutta kai aloitan. Ehkä väsymyskin sitten helpottaa.

Mutta heräsi esikoinen...

Iloista päivää kaikille!

inkuli ja nuppu rv 18+6, poju 1v. 2kk

Vierailija
8/12 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ultrasta hyviä uutisia saaneille!

Pääsiäinen meni kyläillessä ja remonttia tehdessä, kohta on remontti onneks valmis!

Pääsiäisen pinossa on ollu puhetta PAINONNOUSUSTA: mulle ei ihme kyllä oo tullu kuin noin 2kg, vaikka ruoka maistuu täälläkin.

Omaa napaa: liikkeitä ei selvästi tunnu ja hieman huolettaa. Olen ajatellu et jos ei ens viikkoon mennessä tunnu kunnolla niin käyn sitten oman ielenrauhan takia kuunteluttamassa sydänääniä. Rak.uä vasta 6.5.

Nyt ei ihmeempiä kuulumisia. Flunssa meinaa painaa päälle. Myöhemmin lisää juttua :)

Oona, poika ja sintti 17+2 [color=deeppink][size=5]♥

Vierailija
9/12 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. joissa nyt ei mitään erikoista kuitenkaan. Hb:tä ei mitannut, kun viimeksi oli niin hyvä (145), verenpaine jatkoi omaa alhaista linjaansa, pissi ok. Sydänäänet kuului hienosti, mutta sf-mittaa ei vielä otettu.. En kyllä muista, milloin se edellisissä on otettu ekan kerran. Tukivyöstä kun kysyin, niin th oli sitä mieltä, et miun maha on vielä niin pieni, et ei ehkä ole vielä hyötyä. Mikä pieni maha :D??? Painoa oli tullu 2,5kg lisää 5 viikossa. Luulin jopa tulleen enempi.

Ruokahalut täälläkin mainiot ja se on kumma se ainainen nälkä! Vaikka kuinka täyttävää ruokaa luulee syöneensä, kohta vatsa kurnii. Mulla vaan tuo ummetus vaivaa tosi paljon, mut en jaksa vielä apteekissa vierailla. Sen tiiän jo kokemuksesta, etten Levolacia alas saa! Yöks.

Meillä oli työkokous äsken meillä ja taas yritettiin, jos maksaisivat miun lomat rahana. Sanoin, et EI KIITOS, lomapäivät kelpaavat vain. Saattaa kyllä olla, et joudun pitämään loman erillään äitiyslomasta, sen verran tulin vastaan. Tyky-päivä olis 1,5kk päästä, koskenlaskua nimittäin. Saas nähä, tohtiiko tämä mamma mahansa kanssa hypätä virran vietäväksi. Tokkopa! No mie meen syömään ja saunomaan ;)

Mukavaa päivänjatkoa! -piias- rv 19+1

Vierailija
10/12 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä kerrallaan tässä edetään ja voi että on tylsää töissä... Ensi viikolla ajattelin lähteä vähän reilummin shoppailemaan äitiysvaatteita. Innostuisikohan samalla hankkimaan jotain vauvalle...? Tiedän itseni, jos ostan tulokkaalle jotain sitten repeää ja hamstraan tavaraa kuin viimeistä päivää. Pitäisi varmaan tehdä ostoslista valmiiksi.

Ei muita ajatuksia näin tiistaina. Tulisipa äkkiä taas viikonloppu!

Vierailija
11/12 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin pipon viime viikolla vauvalle. Sellaisen joka laitetaan hatun alle. Katselin samalla muutenkin vauvanvaatteita ja voi vitsit ne on pieniä. Olis tehnyt mieli shopata enemmänkin ;)

rv 20+1

Vierailija
12/12 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä on taas palattu arkeen.. Työn täyteinen päivä onkin ollut kun on pitänyt pyykätä ja kasseja purkaa, se on kyllä kumma, että aina kun tulee pohjosen reissulta, niin tavara vaan lisii... vaikka pakkais " ilmaa" kassiin varalle, niin silti takas tullessa on satu ärsyttävää muovikassia... No nyt ei ole enään yhtään niistä purkamatta.. VAin tuo isukin laukku (se ei ikinä ite pura sitä, se lojuu viikon verran jossain ja mä puran sen sitten kun alkaa ärsyttää...)

No joo..

HOITOPÖYDÄSTÄ: meillä oli esikoisen kanssa sellanen linkkuun menenvä hoitotaso juttu kylppärissä. (saatiin, en olis ikinä ostanut)

Oli TOSI kätevä ja hyvä!!

Ei tarvinnut tyhjentää muuta tasoa vauvaa varten. Mulla oli kaikki vauvan vaatteet kylppärissä vieressä hyllyllä. 1/2 vuotta se oli ahkerassa käytössä, sitten alko olla sellasta se pyöriminen, ettei enään käytetty - että lyhyt ikäinen kylläkin.

Otan sen taas käyttöön uudelleen. Mutta oli kyllä ehdotonta, että hoitopaikka on wc:ssä - kun kuitenkin pitää usein pestä yms... En usko, että olisin makkarissa hoitopöytää käyttänyt. Nyt ajattelin laittaa toisen " pisteen" kodinhoitohuoneeseen, kun ei ole enään niin helppoa vaihtaa kerrosta kun on toi eka vahdittavana. (kph siis yläkerrassa, missä myös makuuhuoneet, muut tässä 1:ssä)

PAINOSTA: ei ole kyllä tarkkaa tietoa, mutta alusta mulla putos eka pari. mutta nyt ollaan alkuu verrattuna ehkä +2 kg - eli tavallaan +4.

Tosin mittauksen on vähän sitä ja tätä, kun neuvolan vaaka näytää 2 kg enemmän kun kotona, jolla länhöpaino on mitattu... En löytänyt edellistä neuvola korttia, niin olisin katsonut miten esikoisen kanssa meni - olis ollu kiva verrata!

RUUASTA: hyvältä maistuu!! nyt on alkanut makeat/karkitkin taas maistua... Tuntuu, että ruuan päälle pitää aina saada jälkkäriä.. Että kyllä se paino tästä varmaan alkaa nousta...

t. K rv18 + tuleva " isoveliheppu" kohta 1,5v