Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruoka-apua!!! Kasvissyönnistä

Vierailija
18.02.2018 |

Meillä on hiihtoloman ajan kylässä sukulaistyttö, 15v. Hän on aina ollut kovin nirso syöjä ja olinkin suunnitellut viikon ruokalistan siten, että olisi edes jotakin myös hänelle syötäväksi kelpaavaa,esim. makaroonilaatikkoa, kalapuikkoja jne. Kuitenkin ilman ennakkovaroitusta lompsi nyt sisään ja ilmoitti olevansa kasvissyöjä. MUTTA ei syö soijaa, papuja, kaaleja, sipuleita, ei mitään isoja paloja, ei sosekeittoja. Ei härskistä tms. Hedelmistä kelpaa vain viinirypäleet. Kotona kuulemma elää leivällä ja nutellalla.

Olen sosiaali-ja terveysalalla itsekin ja huolissani, miten tyttö pärjää viikon meillä. Asumme siis maalla, kauppaan on matkaa ja kävimme n. 300€ ostamassa jo perjantaina suurimmanosan viikon ruuista. Ei siis oikein hotsittaisi lähteä erikseen kauppaan. Ja meille ei sitä nutellaa tule. Itsellä 4 pientä lasta ja yritän välttää kaikkea tuollaista roskaa meillä.

Eli mitä ihmettä tekisin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ostaa itse ruokansa. Jos ei muuta niin sitä leipää ja nutellaa. Kasvissyönnin ymmärrän, mutta nirso saa itse etsiä ruokansa

Vierailija
2/6 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö mitä tarjotaan tai sit on ilman. vastuuttomat vanhemmat jos antaa elää vaan leivällä ja nutellalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu lapsen vanhempien kanssa, ota yhteys lastensuojeluun? Ei tuo ole tervettä, nuoren terveys ja kehitys kärsii.

Toisaala kuulostaa normaalilta elämältä Porvoon maaseudulla..

Vierailija
4/6 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siispä leipää, nutellaa ja viinirypäleitä. Pääset helpolla!

Vierailija
5/6 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on leipää, tyttö voi syödä sitä, mikäli edes salaatit, kasvikset ja hedelmät eivät kelpaa. 

Itselleni ei kasvissyöjänä tulisi mieleenkään vaatia isäntäväeltä erikoisjärjestelyjä itselleni. Syön tarjottavista itselleni sopivia ruokia ja tarvittaessa ostan itse omat ruokani. 

Vierailija
6/6 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä sille vain sitä nutellaa ja leipää, sillä pärjää viikon ihan hyvin.

Dailymailissa on aina välillä juttuja ihmisistä, jotka elää vaan uuniperunalla, tai paahtoleivällä, nekin ihan normaalin oloisia, joten ei tuolla tytöllä ole varmasti ongelmaa pärjätä viikkoa leivällä ja nutellalla.