Täällä sitä odotellaan että miehen ex hakisi lapsensa.
Oltiin sovittu hakuajaksi aamu koska lähdemme illalla reissuun. Yöllä tuli viestiä ettei pääse aamusti (ilmeisesti baarissa)
Nyt ei vastaa puhelimeen.
Eikä muuten ole eka kerta kun jättää tulematta sovitustusti.
Meillä on nyt ylhäällä 8 kertaa kun jättää hakematta silloin kun on sovittu ja viestit edellisenä iltana tai aamuna ettei pääse.
Kannattaako ottaa yhteys lastenvalvojaan ja kertoa asiasta?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vaihtakaa niin että jatkossa vaihtopäivä on maanantaisin. Eli äiti hakee lapsen koulusta/päiväkodista ja vastaavasti isä omalla viikollaan. Jos ei äiti pysy aikatauluissa ja hae päiväkodista aukioloaikojen puitteissa niin päiväkodilta menee sitten ilmoitusta eteenpäin. Koululaisen kanssa on sitten vähän eri juttu mutta kouluikäiset jo liikkuu yksinäänkin.
Tätä ollaan mietitty! Toki se tarkoittaa sitä että minä huolehdin lapsen kouluun ja huolehdin hänestä sunnuntai-illan koska mies lähtee sunnuntaina illalla töihin eri paikkakunnalle silloin kun lapsi siirtyy äidilleen.
Minä olen kyllä muutenkin jäänyt lapsen kanssa kaksin kun mies on lähtenyt töihin ja ex ei ole lasta hakenut sovitusti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No kyllä todellakin miehesi pitää ottaa yhteyttä lastenvalvojaan. Nythän kumpikaan vanhemmista ei välitä eikä huolehdi lapsesta. Hirveä tilanne lapselle. Lapsen elämä ei parane sillä, että isän nyxä valittaa av:lla.
Mitä selität? Miten niin ei välitetä? Mistä kehitit tälläisen päätelmän?
Kyselin neuvoja miten tilannetta voisi parantaa ett nämä vaihtotilanteet helpottuisivat, tälläinen ei ole kenellekkään kivaa.
Sun kommentista sen sijaan ei ollut mitään hyötyä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtakaa niin että jatkossa vaihtopäivä on maanantaisin. Eli äiti hakee lapsen koulusta/päiväkodista ja vastaavasti isä omalla viikollaan. Jos ei äiti pysy aikatauluissa ja hae päiväkodista aukioloaikojen puitteissa niin päiväkodilta menee sitten ilmoitusta eteenpäin. Koululaisen kanssa on sitten vähän eri juttu mutta kouluikäiset jo liikkuu yksinäänkin.
Tätä ollaan mietitty! Toki se tarkoittaa sitä että minä huolehdin lapsen kouluun ja huolehdin hänestä sunnuntai-illan koska mies lähtee sunnuntaina illalla töihin eri paikkakunnalle silloin kun lapsi siirtyy äidilleen.
Minä olen kyllä muutenkin jäänyt lapsen kanssa kaksin kun mies on lähtenyt töihin ja ex ei ole lasta hakenut sovitusti.
Ap
Miehesi lapsen hoito ei kuulu sinulle silloin kuin on miehen exän hoitovuoro. Rupeat kylmän rauhallisesti laittamaan hänelle laskun joka tunnista jonka hoidat lasta miehesi hoitovuoron ulkopuolella.
Voit myös tehdä asian virallisemmin, eli tilata hoitajan ja laittaa laskun sitten exälle maksettavaksi.
Varmaan tosi v-mäistä. Lapsen kannalta varsinkin.
Kumpkaan vanhempi ei halua eroliiton lapsia - siinä on muksu varsinainen voittaja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiehesi lapsen hoito ei kuulu sinulle silloin kuin on miehen exän hoitovuoro. Rupeat kylmän rauhallisesti laittamaan hänelle laskun joka tunnista jonka hoidat lasta miehesi hoitovuoron ulkopuolella.
Voit myös tehdä asian virallisemmin, eli tilata hoitajan ja laittaa laskun sitten exälle maksettavaksi.
Kostakaa joo sille lapselle turhautumisenne ja kiukkunne ja kaikki pettymyksenne.
Menkää oven taakse koputtelemaan ja muistakaa voivotella kovaan ääneen kun "äitiskää ei sua halua" ja sun takii menne TAAS meidän kauan odotettu reissu pilalle. Mihin helevettiin me nyt sut lykätään tähän hätään voi että kun et olis syntynytkään. Muuta kun vaivaa vaan susta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiehesi lapsen hoito ei kuulu sinulle silloin kuin on miehen exän hoitovuoro. Rupeat kylmän rauhallisesti laittamaan hänelle laskun joka tunnista jonka hoidat lasta miehesi hoitovuoron ulkopuolella.
Ei tämä minua sinänsä ole haitannut, olen jo oppinut olemaan sopimatta mitään menoja sunnuntaille koska tämä on toistunut niin usein.
Lapselle tämä on inhottava tilanne, pitäisi saada rauhassa valmistautua seuraavaan koulupäivään ja odottelee vaan äitiänsä ja käy vähän väliä vilkuilemassa ikkunassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä todellakin miehesi pitää ottaa yhteyttä lastenvalvojaan. Nythän kumpikaan vanhemmista ei välitä eikä huolehdi lapsesta. Hirveä tilanne lapselle. Lapsen elämä ei parane sillä, että isän nyxä valittaa av:lla.
Kyselin neuvoja miten tilannetta voisi parantaa ett nämä vaihtotilanteet helpottuisivat, tälläinen ei ole kenellekkään kivaa.Sun kommentista sen sijaan ei ollut mitään hyötyä!
Ap
En selitä, vaan vastasin kysymykseesi: "Kannattaako ottaa yhteys lastenvalvojaan ja kertoa asiasta?"
Aloituksessa olit huolissasi lähinnä siitä, että ette pääse lähtemään reissuun, kun lapsi on edelleenkin teillä. Miehesi pitää toimia lapsen parhaaksi, sinä et voi tässä exälle kovin paljon tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kostakaa joo sille lapselle turhautumisenne ja kiukkunne ja kaikki pettymyksenne.
Menkää oven taakse koputtelemaan ja muistakaa voivotella kovaan ääneen kun "äitiskää ei sua halua" ja sun takii menne TAAS meidän kauan odotettu reissu pilalle. Mihin helevettiin me nyt sut lykätään tähän hätään voi että kun et olis syntynytkään. Muuta kun vaivaa vaan susta.
Ei viitsitä toimia niinkuin sinä! Aikamoinen idiootti olet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tosi v-mäistä. Lapsen kannalta varsinkin.
Paskat siitä lapsesta, mut ku meijän REISSU menee reisille kun exä ei hae LASTAAN.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on siis lapsen isä, viikko-viikko systeemillä mennään, mutta nää vaihtotilanteet on yhtä helvettiä!
Ap
Tuon takia ei pidä alkaa seurustella ihmisen kanssa, jolla on vielä tuossa iässä olevia entisiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyselin neuvoja miten tilannetta voisi parantaa ett nämä vaihtotilanteet helpottuisivat, tälläinen ei ole kenellekkään kivaa.Sun kommentista sen sijaan ei ollut mitään hyötyä!
Ap
En selitä, vaan vastasin kysymykseesi: "Kannattaako ottaa yhteys lastenvalvojaan ja kertoa asiasta?"
Aloituksessa olit huolissasi lähinnä siitä, että ette pääse lähtemään reissuun, kun lapsi on edelleenkin teillä. Miehesi pitää toimia lapsen parhaaksi, sinä et voi tässä exälle kovin paljon tehdä.
Joo ei me nyt joka viikonloppu olla reissuun lähdössä! Haloo!
Nyt ollaan ja tilanne on tämä, kerroin myös että tänä toistuu usein, ja kysyin mitä kannattaa tehdä.
Sinä tästä nyt sitten päättelit ettei välitetä lapsesta! Se että me lähdemme reissuun ilmeisesti sun mielestä tarkoittaa sitä ettei välitetä lapsesta vai??
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tähän on tarvetta niin kannattaa vaan muuttaa muualle ja ottaa lapseton mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, te ette varmaan voi sitten muuta kuin odottaa, jos kerran exä ei ole kotonaankaan.
Mutta miettikää silti vielä sitä lastenvalvojalle reklamointia. Mitä haluatte ilmoittamalla saavuttaa? En ymmärrä.
Esimerkiksi valvotut tapaamiset. Lasta ei enää luovuteta toiselle vanhemmalle muuta kuin valvotusti niin ei ole pelkoa että lapsi jää missään olosuhteissa ”heitteille”
Jääkö hän sitten heitteille?
Aika kovia johtopäätöksiä siitä, että ap:n miehen eksä bilettää silloin, kun lapsi EI ole hänellä. Voi lisäksi olla, että hän tekee tahallana kiusaa ap:lle.
Tietenkään se ei ole fiksua tai aikuismaista, mutta neuvoisin olemaan keksimättä omasta päästä asioita. Ap ei ole kertonut, että eksä dokaisi silloin, kun lapsi on hänen vastuullaan.
Ottaisin ilman muuta yhteyttä lastenvalvojaan, kun kerran usein toistuvaa. Voisiko vaihtopäivä olla perjantai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menittekö kertomaan että olette lähdössä matkalle? Virhe. Ei niistä pidä kertoa ennen kuin lapsi on luovutettu.
Mentiin kun oli tarkoitus että oltaisi otettu lapsi mukaan ja vaihdettu viikkoja mutta tämä ei eksälle sopinut.
Ap
No jos mahdollista otatte mukaan nyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko Porin läheltä
Ei, mies yrittää nyt saada yhteyden naisen vanhempiin jos lapsi voisi mennä munnolaan odottamaan äitiään.
En tajua miten joku voi käyttäytyä tuolla tavoin.Ap
Kiva faija kun ei huolehdi omasta lapsestaan vaan odottaa vaan pääsevänsä eroon siitä. Mieti nyt vähän mitä kirjoitat.Se lapsi on sun miehesi lapsi myös, ei vain miehen exän lapsi.
Jos voitte, ottakaa tosiaan lapsi mukaan reissuun. Eksä ei hakenut ajoissa, joten mitäpä muuta voitte tehdä? Siinähän sitten ihmettelee.
Ensimmäinen ajatus olisi:
onko sattunut jotain?